Gwint w maluchu czy jest sens zakładać?. |
Autor |
Wiadomość |
karolek0214
karolek0214
Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 47 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2017-12-12, 15:04 Gwint w maluchu czy jest sens zakładać?.
|
|
|
Witam, czytałem trochę na temat zawieszenia gwintowanego do malucha i dalej nie wiem czy jest to sens zakładać? Z tego co wiem to na przód jest jakiś sens, ale czy na tył ?? |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 660 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2017-12-12, 16:28
|
|
|
no wlasnie,gdyby fabryka miala w planie skrzydla w maluchu to moze by nawet latal,nie,latal by na pewno,na terenie kraju rozlokowano by jeszcze tysiace mikrolotnisk |
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-12-12, 16:57
|
|
|
Podstawowe pytanie, czy ten gwint jest ci koniecznie potrzebny, czy tak często zmieniasz nastawy zawieszenia, że potrzebujesz gwint? Maluch jest tak prosty w budowie, że jakbyś chciał zmieniać nastawy zawieszenia 2x do roku(lato/zima) to można zmienić same amory i sprężyny. Po za tym do przodu potrzebna jest już belka, bo na resorze to mija się z celem(ale to już pewnie wyczytałeś w necie). |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-12-13, 12:15
|
|
|
Ja mam gwint z przodu i z tyłu i wbrew pozorom to całkiem zdradzieckie jest. Im bardziej skręcamy sprężynę tym auto wyżej, tym środek ciężkości wyżej a zawias twardszy, trochę to bez sensu bo podnosi się auto po to by można jechać w teren/szutry, czy inne betony, więc raczej miękkie nawierzchnie wymagające tłumienia. Ja ostatecznie u siebie przerobiłem mocowania amortyzatorów, by podkładkami regulować wysunięcie, co daje mi podniesienie auta bez zwiększania sztywności sprężyny. Jak jeździsz w rajdach i to takich nie torowych, a bardziej na szutrach to polecam. Ja co zawody zmieniam ustawienia. Jeśli gwint ma być po to, by obniżyć, to gwarantuję Ci, że ustawisz to raz i jedyne regulacje które wykonasz, będą na początku jako korekta, by np nie obcierało. Potem gwint się utleni, nakrętka zapiecze i tyle będzie z regulacji. Do cywila to przerost formy nad treścią. |
|
|
|
|
Macioo
Dołączył: 29 Paź 2011 Posty: 262 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-14, 06:48
|
|
|
Dodatkowym plusem belki jest możliwość precyzyjniejszego ustawienia geometrii zawieszenia przedniego, choc przy kumatym kowalu i czlowieku ustawiajacym geometrię mozna zapewne podobne efekty uzyskac na resorze. Natomiast na pewno resor jest bardziej wadliwym rozwiazaniem. |
|
|
|
|
karolek0214
karolek0214
Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 47 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2017-12-14, 09:32
|
|
|
Przemyślałem sytuację i na tył zostanie tak jak jest w oryginale jedynie co do założę amortyzatory Bilstein, a na przodzie założę belkę plus gwint na amortyzatorach z Bilstein. Taki jest plan a co wyjdzie to się okaże.😀👍 |
|
|
|
|
Macioo
Dołączył: 29 Paź 2011 Posty: 262 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-14, 12:11
|
|
|
Wez jeszcze pod uwage, ze jezeli planujesz dużą glebe to bile pasowalo by skrócić, bo seryjne nawet tylne będą za dlugie i imho za sztywne do jazdybna co dzień |
|
|
|
|
Produdi
Wiek: 29 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 94 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-12-14, 20:59
|
|
|
A ja jestem ciekaw jak wygląda prawna strona belki i gwintu ?
Jak podchodzą do tego na przeglądach ? |
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-12-15, 12:31
|
|
|
Jak zrobione wszystko ładnie i cacy to nie powinno być problemu, chyba, że będzie widać niedbalstwo przy pracy i będzie to upuczone na siłe to sie doczepi. W razie czego to można jeszcze oponie rzeczoznawcy sobie załatwić i nie powinno być problemów. |
|
|
|
|
Produdi
Wiek: 29 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 94 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-12-15, 12:49
|
|
|
Myślałem też o tarczach na przodzie , sama opinia rzeczoznawcy by wystarczyła czy trzba robić zmiany konstrukcyjne ? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-12-15, 15:25
|
|
|
Tarcze z przodu zakladaj smialo, z tym na przegladach do tej pory nie bylo problemow, do mocowania magla tez sie nie czepiaja.
Maluchow teraz jest tak malo ze wiekrzosc diagnostow nawet nie pamieta co bylo w maluchu a czego nie bylo. Oczywiscie balka z gwintem bardziej im sie rzuci w oczy bo o resorze nie zapomnieli, ale jak bedzie profi wykonanie to przepuszcza.
A co do opini rzeczoznawcy to nie wiem czy teraz nie jest tak jak w przypadku SAM-ow, ktorych przez glupia ustawe nikt od 2013 nie zarejestrowal, czyli musisz homologowac kazdy element ktory jest zrobiony samemu, w skrocie wywalic do PIMOT-u 40 tys zloty zeby porobili durne testy i albo dopuszcza albo nie. |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-15, 18:49
|
|
|
Na dobrą sprawę poskładałem w zeszły wtorek, pierwszą próbę odbyłem wczoraj, przejazd na spot. Zestaw wykonany przez Macioo. Za dużo na razie nie mogę powiedzieć ale na pewno jest ogromna różnica względem resora. Jest jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia i pewnie wleci tu w przyszłości więcej info.
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-12-15, 18:59
|
|
|
grzesiol napisał/a: | Na dobrą sprawę poskładałem w zeszły wtorek, pierwszą próbę odbyłem wczoraj, przejazd na spot. Zestaw wykonany przez Macioo. Za dużo na razie nie mogę powiedzieć ale na pewno jest ogromna różnica względem resora. Jest jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia i pewnie wleci tu w przyszłości więcej info.
[url=https://farm5.staticflickr.com/4567/38326610554_4c182b4fc5_c.jpg]Obrazek[/url] |
Profi robota, jak zawsze.
Dalsza część testów pewnie na wiosnę?
Kiedy można by się spodziewać tych zestawów już ogólnodostępnych?
Pytam bo po już po samych fotkach wiem że chce ten zestaw, i teraz tylko nie wiem czy oddawać resor do klepania |
|
|
|
|
Macioo
Dołączył: 29 Paź 2011 Posty: 262 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-15, 19:32
|
|
|
Jak to z nowymi patentami, zawsze trzeba nad nimi chwile posiedzieć.. Poki co z Grzeskiem badamy kwestie doboru odpowiedniego zestawu sprężyn i amortyzatorów, jak zwykle wszystko rozbija się o koszta - na papierze mozna wiele wyliczyc, jednakze nie zawsze ma to przełożenie bezposrednie na rzeczywistosc. Do tego dochodzi dość mala dostępność porównywalnych wagowo pojazdow, co za tym idzie dostepne na rynku sprezyny są robione pod zawieszenia wymagajace sztywniejszych sprezyn i w maluchu w efekcie powodują totalny beton nie do jazdy. Juz jest jakis tam postęp, wdrazanie tego rezwiazania jednak wymaga jeszcze pewnych korekt. Wpadly tez sluszne uwagi Grzeska, ktory ma spory udzial w tym calym zamieszaniu, za co bardzo mu chce podziękować. Jak dojdziemy do pelni zadowolenia to na pewno poszerze oferte testy dopoki nie ma sniegu trwaja, aczkolwiek - bez doboru sprezyn i amorow, ciezko ustawiać geometrię a to ona ma kluczową rolę. |
|
|
|
|
|