Siła hamowania |
Autor |
Wiadomość |
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-04, 17:24 Siła hamowania
|
|
|
Cześć, czy ktoś z was wie jakie wartości powinienem uzyskać podczas badania skuteczności hamulców?
Tak się składa, że hamulce tylnej osi są skuteczniejsze niż hamulce osi przedniej. (ok. 0,5kN przód i 0,9kN tył)
Dodam, że jakiś czas temu wymieniałem pompę, cylinderki, bębny i szczęki na czterech kołach.
Zwróciłem uwagę na cylinderki, aby nie pomylić przednich z tylnymi, ale ręki sobie uciąć nie dam
Podczas hamowania, nawet gwałtownego nie ma dziwnych zachowań, bez problemu mogę zblokować przednie koła na asfalcie. |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2017-11-07, 17:19
|
|
|
Jeśli są to wyniki z rolkowej stacji kontroli pojazdów to wszystko OK. Decyduje tutaj fakt, że w Maluchu przód jest dużo lżejszy niż tył.
Same przepisy mówią tyle, że suma siły hamowania ma być co najmniej 50% siły jaką pojazd naciska na podłoże, a w przypadku hamulca awaryjnego wystarczy 25%.
Dużo ważniejsza jest równomierność siły hamowania i tak przyjmuje się, że już przy +/-10% różnicy lewy vs prawy należy zwrócić właścicielowi uwagę, a limit to 30%. |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-07, 21:28
|
|
|
Akurat różnica między prawym a lewym kołem obu osi była znikoma, bo wynosiła ok 5%.
Zastanawia mnie fakt czy aby przypadkiem tego że tylna os hamuje mocniej może być za mocno podciagniety ręczny hamulec, bo zaciąga się na cztery kliknięcia. Skutkuje to tym że tylne szczęki opierają się o rozpieraki a przednie o regulatory jak być to powinno.
I w wyniku tylne szczęki szybciej "dochodzą" |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 668 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
|