Wentylator w ST |
Autor |
Wiadomość |
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-10-02, 11:08 Wentylator w ST
|
|
|
Chcę zamontować w Hawanie wentylator, główny cel to brak zaparowanych szyb Nie chcę ciąć podłogi bagażnika, planuję umieścić go w gumie łączącej tunel z mieszalnikiem wentylatorek komputerowy 60x60x25. Dane techniczne wentylatora:
Zasilanie: DC 12V
Pobór prądu: 0,16A
Moc na wejściu: 1,92 W
Prędkość obrotowa: 4500RPM
Przepływ powietrza: 23,5 CFM = 40m3/h
Poziom emitowanego dźwięku: 29,9 dBA
I tu bym miał kilka pytań, mam nadzieję, że towarzysze pomożecie
1) Jak go umocować w tej gumie? Myślałem o silikonie lub kleju do szyb.
2) Guma łącząca tunel z mieszalnikiem ma przekrój prostokątny, 62mm (od wewnątrz) to krótszy bok. Czy warto zaślepić te przestrzenie, które zostaną po bokach wentylatorka?
3) Jak działa regulator (ten w klawiszu) dmuchawy z Poldka, czy mógłbym go zastosować? A jeśli tak, to który będzie lepszy, 4 stopniowy, czy z płynną regulacją?
4) Jak rozpoznać w takim komputerowym wiatraczku kierunek montażu?
Dzięki wielkie za odpowiedzi |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-10-02, 11:47
|
|
|
Bez sensu robot, nie zauważysz różnicy. Już lepiej kup normalna dmuchawę i zamontuj między obudową termostatu a tunelem środkowym. Np.
|
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2017-10-02, 11:52
|
|
|
Moim zdaniem mocowanie w samej gumie to słaby pomysł bo wszystko się rusza, lepiej albo w oblachowaniu tunelu, ale może się nie zmieścić albo w samym mieszalniku, ale ta sama sprawa... wymiary wymiary i jeszcze raz wymiary. Dasz coś odpowiedniego wymiarowo to nie wyrobi wydajnościowo. Kiedyś wsadziłem w tunel, zaraz za klapką dopływu gorącego powietrza pod tą blachą przy tylnej kanapie i nie dawało to słownie nic Nie wiem, może sytuacja z nadmuchem zimnego powietrza z bagażnika na szyby będzie lepsza bo krótsza droga jest, ale po takim wentylatorku nie spodziewał bym się niczego. Zauważ jak wygląda dmuchawa FL, a jaki zefirek daje w rezultacie
Edytowano: O, widzę kolega mnie ubiegł, miałem proponować coś takiego. Był cały opis przeróbki na starej stronie rezerwy, ale jak kto kumaty to sobie ogarnie |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2017-10-02, 14:31
|
|
|
Dmuchawa w komorze silnika to najlepsza opcja, jednak zawsze raziło mnie jak to wygląda. Zastanawiałem się czy nie dało by się tego zrobić bardziej estetycznie np. uciąć część "nerki" i połączyć z nią dmuchawę, od strony zasysu powietrza wystarczyłoby tylko wyprofilować jakieś kolanko z kibel rury i można by wszystko połączyć fabryczną gumą, nie trzeba by było też przerabiać obudowy termostatu silnika i na pewno wyglądałoby o niebo lepiej, prawie jak fabryka. |
_________________
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2017-10-02, 17:10
|
|
|
Ogarnij sobie ogrzewanie, żeby działało, wyeliminuj wilgoć we wnętrzu auta i to powinno wystarczyć. Ja nie mam żadnych dodatkowych patentów i szyby nie parują, a nawet jak coś zajdzie, to ogrzewanie rozwiązuje sprawę błyskawicznie. Ewentualnie uchylam fletnerkę jak jest bardzo wilgotno (np. w dużym deszczu). Dmuchawy używam bardzo rzadko. |
_________________
|
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-10-02, 17:40
|
|
|
Mi w golfie na wilgoć pomaga zwykły pochłaniacz wilgoci. |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-10-02, 18:47
|
|
|
uchylone fletnerki plus sprawne ogrzewanie (szczelne przez całą długość tunelu,polecam wajchę ręcznego czarną gąbką doszczelnić)i wystarcza,a jeśli faktycznie mało,to tylko dodatkowa dmuchawa w komorze silnika lub ewentualnie pod autem między nerką a tunelem ale tu już trzeba więcej porzeźbić aby to tam wlazło. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
MArcin91
Wiek: 32 Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-04, 20:38 Re: Wentylator w ST
|
|
|
Bonifacy napisał/a: |
1) Jak go umocować w tej gumie? Myślałem o silikonie lub kleju do szyb.
2) Guma łącząca tunel z mieszalnikiem ma przekrój prostokątny, 62mm (od wewnątrz) to krótszy bok. Czy warto zaślepić te przestrzenie, które zostaną po bokach wentylatorka?
3) Jak działa regulator (ten w klawiszu) dmuchawy z Poldka, czy mógłbym go zastosować? A jeśli tak, to który będzie lepszy, 4 stopniowy, czy z płynną regulacją?
4) Jak rozpoznać w takim komputerowym wiatraczku kierunek montażu?
|
1 i 2 U siebie mam wciśnięty 80x80 i zamontowany bez żadnego klejenia. Siedzi na wcisk.
4 Wentylatory komputerowe zawsze dmuchają w kierunku podstawy
Parametrów wentylatora nie pamiętam ale to była jakaś serwerówka prawie 1A i jakieś 5k-6k rpm. Jak się sprawdza? Dupy nie urywa. Jedynie sprawia że na postoju gdy silnik pyrka na jałowym biegu mocniej dmucha. Podczas jazdy nie ma różnicy.
Jak zbiorę chęci to go wywalam i wstawiam dmuchawę w komorę silnika |
|
|
|
|
|