wyciek oleju spod cylindrow |
Autor |
Wiadomość |
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-04, 20:39 wyciek oleju spod cylindrow
|
|
|
Czesc,
jestem na etapie szukania skad mi leci olej.
Wykluczylem juz uszczelke pod oslona zaworow, wymienilem uszczelki oslon popychaczy a dalej mi cieknie.
Po jezdzie miejskiej i na postoju kapie mi z lewej strony komory silnika i na samym dole obudowy wentylatora.
Moje podejrzenie jest ze spod cylindrow leje i wentylator to rozbryzguje.
Czy to mozliwe zeby az tak sie lalo, po 50 km stracilem 1 litr oleju.
Zdjalem nawet obudowe wentylatora, bylo troche mokro, pochodzil troche bez obudowy i za wiele nie zobaczylem. Macie jakies pomysly?
Moze to byc uszczelka pod miska? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-09-04, 21:56
|
|
|
Moze ciec z pod uszczelki miski olejowej a takze z tylnego uszczelniacza walu korbowego. |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-04, 22:10
|
|
|
ale jakby mi cieklo z simeringa z tylu to mialbyl olej w obudowie wentylatora? czy tylko na sprzgle i ten trojkatnej blasze miedzy silnikiem a skrzynia? |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-09-04, 22:30
|
|
|
jakby leciało spod cylindrów to między osłonami popychaczy powinieneś mieć bajorko z oleju. Najprędzej będzie waliło spod uszczelki miski olejowej. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-05, 20:31
|
|
|
dzisiaj poszla do zmiany uszczelka pod miska.
jakies dobre rady na porzadne uszczelnienie tego?
jaka sila dokrecic? ztego co wiem nie za mocno, dac sylikon? |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 653 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-09-05, 21:02
|
|
|
śruba M6 , więc max siła dokręcenia 8-10 Nm , |
_________________
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-09-06, 11:25
|
|
|
mi5i3k napisał/a: | dzisiaj poszla do zmiany uszczelka pod miska.
jakies dobre rady na porzadne uszczelnienie tego?
jaka sila dokrecic? ztego co wiem nie za mocno, dac sylikon? |
Możesz dać troszkę silikonu, ale najlepiej tego czarnego, typowo samochodowego lub czarnego firmy CX wysokotemperaturowego.
Śruby ja bym powiedział z wyczuciem tak żeby nie pokrzywić miski olejowej, najlepiej ją zdjąć porządnie wyczyścić i sprawdzić czy ktoś już jej kiedyś nie zmasakrował, ewentualnie wyklepać i zakładać.
Wgl. dopiero teraz zauważyłem że jesteś z Pionek, jak byś kiedyś potrzebował pomocy to daj znać, ja z kumplem właśnie pomagamy reanimować 2 maluchy w Radomiu i szykujemy się na Kozienicki zlot Malucha 10-tego Września, będziesz swoim? |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-06, 13:25
|
|
|
Hej dzieki za odpowiedz. Chetnie bym sie zjawil ale jestem we francji z moim 126A '75.
Silikon dawac z obu stron uszczelki? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-09-06, 13:40
|
|
|
Od strony miski powinno wystarczyc, blok trzeba dobrze wyczyscic i odtluscic i powinno sie trzymac, mozna tez bez silikonu ale przy starej misce mozna troche posmarowac. |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-06, 20:58
|
|
|
Uszczelka zmieniona i dalej leci :
jakies pomysly? |
|
|
|
|
Tasok
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 2887 Skąd: Głowienka
|
Wysłany: 2017-09-09, 21:50
|
|
|
A widać że leci? Czy wyczyściłeś silnik cały? Być może jest to pozostałość po wycieku przed naprawą? |
_________________ Bianco 89' |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-10, 17:21
|
|
|
zrobione, leci dalej.
skad tak moze leciec?
uszczelka pod miska nawet loctite czarnym liznieta.... |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-09-11, 11:00
|
|
|
U mnie tak leciało jak pękną mi blok silnika miedzy śrubami trzymającymi miskę olejową ( miałem wstawione szpilki zamiast śrub ). Ale generalnie silnik był pomodzony dość konkretnie i kręcił się wyżej niż seria. Pękną przy wentylatorze który rozrzucał ten olej po cylindrach i osłonach popychaczy. Też walczyłem z uszczelkami i nic to nie dawało, o pęknięciu dowiedziałem się dopiero jak wyciągnąłem silnik z budy i rozebrałem. |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2017-09-13, 18:32
|
|
|
dzisiaj rozpedzilem bestie do 110 i przez kilka km (2-3) tak jechalem, potem sie zatrzymalem i otworzylem klape, wszedzie zalane, szczegolnie z lewej strony za wentylatorem. Moja uwage zwrocily bombelki ? powietrza wychodzace ze szpilek cylindrow (obudowa termostatu zdjeta). |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2017-09-13, 20:12
|
|
|
Ja bym ci radził wyjąć silnik, rozebrać i wymienić wszelkie uszczelniacze. Jak się robi po kawałku to zawsze gdzieś będzie ciekło, przy okazji sprawdzisz czy blok nie jest czasem gdzieś pęknięty, albo odkształcony. |
_________________
|
|
|
|
|
|