.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
wyciek oleju spod cylindrow
Autor Wiadomość
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-04, 20:39   wyciek oleju spod cylindrow

Czesc,
jestem na etapie szukania skad mi leci olej.
Wykluczylem juz uszczelke pod oslona zaworow, wymienilem uszczelki oslon popychaczy a dalej mi cieknie.

Po jezdzie miejskiej i na postoju kapie mi z lewej strony komory silnika i na samym dole obudowy wentylatora.

Moje podejrzenie jest ze spod cylindrow leje i wentylator to rozbryzguje.

Czy to mozliwe zeby az tak sie lalo, po 50 km stracilem 1 litr oleju.

Zdjalem nawet obudowe wentylatora, bylo troche mokro, pochodzil troche bez obudowy i za wiele nie zobaczylem. Macie jakies pomysly?

Moze to byc uszczelka pod miska?
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-09-04, 21:56   

Moze ciec z pod uszczelki miski olejowej a takze z tylnego uszczelniacza walu korbowego.
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-04, 22:10   

ale jakby mi cieklo z simeringa z tylu to mialbyl olej w obudowie wentylatora? czy tylko na sprzgle i ten trojkatnej blasze miedzy silnikiem a skrzynia?
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2017-09-04, 22:30   

jakby leciało spod cylindrów to między osłonami popychaczy powinieneś mieć bajorko z oleju. Najprędzej będzie waliło spod uszczelki miski olejowej.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-05, 20:31   

dzisiaj poszla do zmiany uszczelka pod miska.
jakies dobre rady na porzadne uszczelnienie tego?
jaka sila dokrecic? ztego co wiem nie za mocno, dac sylikon?
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 653
Skąd: src
Wysłany: 2017-09-05, 21:02   

śruba M6 , więc max siła dokręcenia 8-10 Nm ,
_________________

 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-09-06, 11:25   

mi5i3k napisał/a:
dzisiaj poszla do zmiany uszczelka pod miska.
jakies dobre rady na porzadne uszczelnienie tego?
jaka sila dokrecic? ztego co wiem nie za mocno, dac sylikon?


Możesz dać troszkę silikonu, ale najlepiej tego czarnego, typowo samochodowego lub czarnego firmy CX wysokotemperaturowego.
Śruby ja bym powiedział z wyczuciem tak żeby nie pokrzywić miski olejowej, najlepiej ją zdjąć porządnie wyczyścić i sprawdzić czy ktoś już jej kiedyś nie zmasakrował, ewentualnie wyklepać i zakładać.
Wgl. dopiero teraz zauważyłem że jesteś z Pionek, jak byś kiedyś potrzebował pomocy to daj znać, ja z kumplem właśnie pomagamy reanimować 2 maluchy w Radomiu i szykujemy się na Kozienicki zlot Malucha 10-tego Września, będziesz swoim?
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-06, 13:25   

Hej dzieki za odpowiedz. Chetnie bym sie zjawil ale jestem we francji z moim 126A '75.
Silikon dawac z obu stron uszczelki?
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-09-06, 13:40   

Od strony miski powinno wystarczyc, blok trzeba dobrze wyczyscic i odtluscic i powinno sie trzymac, mozna tez bez silikonu ale przy starej misce mozna troche posmarowac.
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-06, 20:58   

Uszczelka zmieniona i dalej leci :

jakies pomysly?
 
     
Tasok 


Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2017-09-09, 21:50   

A widać że leci? Czy wyczyściłeś silnik cały? Być może jest to pozostałość po wycieku przed naprawą?
_________________
Bianco 89'
 
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-10, 17:21   

zrobione, leci dalej.
skad tak moze leciec?
uszczelka pod miska nawet loctite czarnym liznieta....
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-11, 11:00   

U mnie tak leciało jak pękną mi blok silnika miedzy śrubami trzymającymi miskę olejową ( miałem wstawione szpilki zamiast śrub ). Ale generalnie silnik był pomodzony dość konkretnie i kręcił się wyżej niż seria. Pękną przy wentylatorze który rozrzucał ten olej po cylindrach i osłonach popychaczy. Też walczyłem z uszczelkami i nic to nie dawało, o pęknięciu dowiedziałem się dopiero jak wyciągnąłem silnik z budy i rozebrałem.
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-09-13, 18:32   

dzisiaj rozpedzilem bestie do 110 i przez kilka km (2-3) tak jechalem, potem sie zatrzymalem i otworzylem klape, wszedzie zalane, szczegolnie z lewej strony za wentylatorem. Moja uwage zwrocily bombelki ? powietrza wychodzace ze szpilek cylindrow (obudowa termostatu zdjeta).
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2017-09-13, 20:12   

Ja bym ci radził wyjąć silnik, rozebrać i wymienić wszelkie uszczelniacze. Jak się robi po kawałku to zawsze gdzieś będzie ciekło, przy okazji sprawdzisz czy blok nie jest czasem gdzieś pęknięty, albo odkształcony.
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15