Olej silnikowy oraz przekładniowy |
Autor |
Wiadomość |
Green Hornet
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 68 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-07-14, 23:45 Olej silnikowy oraz przekładniowy
|
|
|
Witam.
Z góry przepraszam jeśli taki temat już był.
Zbliża mi się wymiana oleju w moim maluszku.
Poprzedni właściciel zalał olej 10W40.
Książkowo powinien być lany 15W40.
Tu moje pytanie zalać dalej 10W40 czy może tak jak w książce zmienić na 15W40, oraz jaki najlepiej olej.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Green Hornet 2017-07-16, 17:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-07-14, 23:48
|
|
|
jak była lana dycha to lej dychę,lepiej dla silnika. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-07-15, 01:07
|
|
|
Druga liczba jest istotniejsza, jak masz silnik pod np. 15W40 to możesz zalać dowolny z końcówką 40, a czym niższa pierwsza liczba tym lepiej. |
|
|
|
|
Green Hornet
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 68 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-07-16, 17:00
|
|
|
A kwestia skrzyni zalać mineralny czy syntetyczny olej?
Dodam, że nie wiem jaki jest obecnie wlany olej do skrzyni.
Pozdrawiam.
PS. Oraz jaki olej polecacie do silnika oraz do skrzyni. |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-07-16, 19:00
|
|
|
Do silnika osobiscie polecam valvoline max life 10w40 a do skrzyni standardowy hipol. |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 654 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-07-16, 19:47
|
|
|
Do skrzyni biegów malucha zalecanym olejem jest Hipol MF. |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Green Hornet
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 68 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-07-16, 21:19
|
|
|
Powiem tak, słyszałem że olej do skrzyni wymieniony wyżej jest nie za dobry w zimie.
Myślałem o jakiejś wyższej półce.
Oraz orientuję się ktoś ile ''wchodzi'' oleju do skrzyni? |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-07-16, 22:41
|
|
|
Jeden litr powinien wystarczyć. Jak zalejesz "lepszy" to skrzynia może chrupać przy zmianie biegów, czytałem o takich przypadkach na forum. |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2017-07-16, 23:44
|
|
|
Przy skrzyni bym nic nie kombinował, można lepszej firmy wlać, ale żeby był tej samej gęstości. OK, zimą trochę biegi z początku trudniej wchodzą, ale nie ma tragedii. To jest stara przekładnia, tutaj musi być gęsto. |
_________________
|
|
|
|
|
Green Hornet
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 68 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-07-17, 11:27
|
|
|
Czyli olej do skrzyni mineralny 80W90 GL-4
Powiem jeszcze, że nie wiem jaki jest wlany teraz olej do skrzyni, jednak w zimie nie narzekałem.
Dopiero ostatnim czasem dziwnie zaczęły wchodzić biegi myślę ,że jest zbyt mało oleju w skrzyni. |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2017-07-17, 11:38
|
|
|
Podejrzewam, że jest po prostu zwykły hipol wlany teraz. Co to znaczy, że zaczęły dziwnie wchodzić? To raczej nie jest kwestia oleju, może trzeba wyregulować mechanizm, albo zmienić lizak. |
_________________
|
|
|
|
|
Green Hornet
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 68 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-07-17, 13:01
|
|
|
Nwm jak to opisać. Przy wbiciu biegu jest coś takiego jakby metal o metal szurał i takie charakterystyczne ''wbicie'' biegu. Podejrzewałem również lizak jednak o regulacji mechanizmu nie słyszałem mógłby Pan rozwinąć ten wątek.
Dodam również, że jadąc z górki dwa razy wyskoczył mi bieg.
Jeśli chodzi o olej to zwykły czy MF? |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2017-07-17, 15:19
|
|
|
Spróbuj podciągnąć sprzęgło
Regulacja jest w dwóch miejscach - na poduszkach skrzyni (poziomowanie) oraz przy lewarku zmiany biegów (przesuwa się lewarek przód-tył).
Hmm, wypadanie biegów może być spowodowane tym, że bieg nie "wchodzi" do końca i to by mogło mieć związek ze złą regulacją mechanizmu wybierania biegów. Ale może to być również uszkodzenie w samej skrzyni... Na początek jednak posprawdzałbym rzeczy najprostsze.
Olej do skrzyni, zgodnie z instrukcją - Hipol MF.
PS w Internecie, a zwłaszcza tu na forum, wszyscy jesteśmy na ty |
_________________
|
|
|
|
|
|