.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Biała Padaka
Autor Wiadomość
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-06-05, 21:58   

Dzisiaj trochę poszalałem i to ostro. Gaz w podłodze cały czas i niestety silnik tego nie wytrzymał.
Podczas jazdy na wysokich obrotach silnik stracił moc i zaczęło coś stukać i zgasł.
Uruchamiając go z powrotem zaczął pracować na jeden gar i strasznie stukał. Podchodząc do silnika dymi sie z odmy, myślę co jest zagotował się czy co ale na wskaźniku olej ledwie 80 stopni wiec to chyba nie to. Wiec jestem zmuszony zadzwonić do brata by mnie zholował bo jechać się nie da.
W domu gdy silnik już ostygł próbuje go uruchomić i znowu z trudem zapalił na jeden gar.
Ściągam pokrywę zaworów ale wszystko wydaje sie być w porządku no może olej jakiś taki czarny. Mierzę kompresje a tu zonk na jednym cylindrze 6 bar. Myślę sobie uszczelka pod głowicą ale czemu dym walił z odmy.
Zdecydowałem się na wyjecie silnika i jego rozebranie. Zrzucam głowice no i rzeczywiście jakby był przedmuch na uszczelce miedzianej ale to nie było najgorsze. W oczy rzucił mi się uszczerbiony brzeg tłoka, opuszczam go na dół i widzę przytartą gładź cylindra. Wiec rozkręcam dalej i wyciągam korbowód z tłokiem i cylindrem. Niestety tłok uległ przytarciu w takim stopniu ze aż pierścienie się zblokowały.
I teraz zagwozdka z jakiej to przyczyny się stało. Czy tłok spuchł i go zblokowało w cylindrze, czy był za mały luz tłok cylinder, a może to wada materiału bo to nie są tłoki wsk Gorzyce tylko jakiejś nieznanej filmy.
Sąsiedni tłok wygląda okej nie ma śladu przytarcia. I co było pierwsze przedmuch na uszczelce głowicy czy ten zatarty tłok.

_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-06-05, 22:42   

tloki nieznanej firmy,jak rzemieslnik to robil to pewnie wina materialu,zly stop itd,material jak sie nagrzewa to sie rozszerza,ja nigdy nie mialem takich problemow ale tez nigdy nie zakladalem niefabrycznych tlokow,rzemieslnicy cos robia ale z regoly to sie do niczego nie nadaje i imituje oryginal
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-06-05, 22:48   

nie wiem jakby silnik zylowac to powinien wytrzymac,chyba ze przegniesz pale i dwa kilometry pojedziesz na jedynce na pelnym gazie,tego by chyba nie wytrzymal
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-06-05, 22:57   

przedmuch na uszczelce nie wystepuje od razu,to jest powolny proces wypalania sie uszczelki w ktoryms miejscu tak az sie przepali,normalna sprawa
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-06-05, 22:58   

Może i to wina materiału. Już nie pamietam jakiej produkcj to były tłoki ale na pewno nie Gorzyce. Teraz nie wiem czy jest sens reanimować to 650 czy dać juz tłoki i cylindry na większa pojemność 700-750. Musze się przespać z tą myślą. Chociaż ta 650tka niezle już zapierdziela.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
damiancn 
damiancn

Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 292
Skąd: cieszyn
Wysłany: 2018-06-05, 23:01   

ja bym nie kombinowal,korbowody,wal nie sa przystosowane do wiekszej mocy,szkoda je zbierac potem z asfaltu jak cos peknie
 
     
MiłyCCH 

Wiek: 51
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 12
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2018-06-05, 23:25   

Temperatura oleju ledwie 80 stopni przy , jak piszesz, ostrej jeździe z gazem w podłodze ?
Wydaje mi się , że odczyty temperatury są błędne . Ja mam przy normalnej jeździe ok 80-85 km/h, w ostatnich dniach, powyżej 110-115 stopni . Chyba że masz dodatkowe chłodzenie o czym nie wyczytałem we wcześniejszych postach .
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-05, 23:54   

To samo było u znajomego po poskładaniu silnika w fabrycznej specyfikacji po kompleksowym remoncie na tłokach nie znanej firmy. Tłoki nowe, I nad wymiar, bez żadnych oznaczeń i były to leżaki w tej szlifierni która robiła szlif cylindrów. Przy jeździe na obwodnicy coś zaczęło stukać ale maluch jechał cały czas. Po rozebraniu silnika jeden cylinder i tłok mocno przytarte.
I padło na tłoki, słaby materiał, za bardzo spuchły.
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-06-06, 00:32   

Z mojej strony...pare pytań,i stwierdzen..które może Cie naprowadzą..
-tłoki masz z nacięciami..mierzyłeś je po obróbce??Pytam bo mało kto to robi,a wystarczy że tokarz lekko przesadzi z przykręceniem szczęk i już masz "jajo"z nacięciami..A nie tłok z nacięciami..
-"listki" prowadzące masz też skrócone..co powoduje kantowanie się tłoka w cylindrze..bo to też po częsci element prowadzący....Kiedyś dawno temy na F&F też była sraczka o to..bo każdy ciął te listki,a pozniej były akcje jak u Ciebie..ze przycierało górę.
-jakie luzy cylinder/tłok i jaki luz na zamkach jak składałeś?
-uszczelkę wypaliłes..znaczy grzałeś przed składaniem..czy tak na zywca składałes?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-06-06, 10:20   

A no widzisz.
Tłoków po obróbce nie mierzyłem. Robił to gość który robił wyczynowe silniki i mu zawierzyłem.
O tym kantowanie się tłoka tez wiem ale miałem takie tłoki wsadzone w innych silnikach i czegoś takiego nie zauważyłem żeby tłok się przycierał. A spójrz na te włoskie wyczynowe tłoki tam to prawie w ogóle nie ma prowadzenia.
Luzu cylinder tłok już nie pamiętam ale był spory.
Uszczelkę tak wypalałem. Głowica dokręcona na 60Nm

Silnik przejechał z 1800km i się zesrało. Chyba to wina materiału z którego tłok został odlany. spuchł skurczysyn i go złapało. Jakby się kosił w cylindrze to i drugi tłok tez by dostał po dupie i zostałby jakieś ślady a tu nic. No chyba ze tak jak mówisz tokarz dal du..y

Chyba zrobi teraz z tego silnika 700-ke. Jakie i z czego polecacie tłoki i tuleje? Z bisa, cc

MiłyCCH Co do temperatury to czujnik i wskaźnik pokazują poprawnie. Podczas jazdy silnik mi się nie grzeje dopiero jak stanę temperatura rośnie (brak oplywu powietrza)
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
Ostatnio zmieniony przez zolo 2018-06-06, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-06, 10:56   

Wczoraj widzialem tloki po obrobce jak u ciebie ze scietymi listkami prowadzacymi, zostaly wywalone, silnik slabl, a tloki w cylindrze bardzo bujaly sie na boki, byly zowalizowane a po stronie prowadzen widocznie mocno wytarte, byly z oznaczeniem wsk g lecz nie pewnego pochodzenia, z ogloszen kolesia z olx.
Ja przy 700setce uzylem tulei z firmy z krakowa, nie pamietam nazwy bo zamawial je szlifiez, tloki mam od zloteckiego a pierscienie primy z chromowanym olejowym z poloneza 1.6 , 3 tys. Juz przejechane i nic zlego sie nie dzieje.
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2018-06-07, 14:32   

Trochę szkoda nowego silnika. Jaki dokładnie miałeś luz tłok cylinder? Sam się zastanawiam czy nie wziąć się za budowe 700, biorąc pod uwagę, że mam juz i tak wał z bisa. Jakieś wrażenia z jazdy 700? Gra warta świeczki?
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-06-07, 20:49   

Szkoda nie szkoda. Nic poważnego się nie stało a i tak w tym autku miała być większa pojemność. Kto robi takie zestawy na 700. Potrzebowa bym takich cylindrów, tłoków, pierścieni, sworzni tłokowych. I jakby ta osoba zajmowała się obróbka głowic (bambino). Chciałbym większe zawory Paradowskich / gniazda zaworowe.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-07, 21:45   

zolo napisał/a:
Szkoda nie szkoda. Nic poważnego się nie stało a i tak w tym autku miała być większa pojemność. Kto robi takie zestawy na 700. Potrzebowa bym takich cylindrów, tłoków, pierścieni, sworzni tłokowych. I jakby ta osoba zajmowała się obróbka głowic (bambino). Chciałbym większe zawory Paradowskich / gniazda zaworowe.

Chyba M.O.S Racing robi takie zestawy i zajmoje sie glowicami.
Sam tez mozesz kupic graty i ogarniety szlifierz wstawi tuleje w stare cylindry, chyba ze chcesz miec cylki z jednego kawalka, to zostaja wlochy, surowe odlewy albo koles z olx ktory robil cylindry z aluminiowymi zebrami.

Adi. napisał/a:
Trochę szkoda nowego silnika. Jaki dokładnie miałeś luz tłok cylinder? Sam się zastanawiam czy nie wziąć się za budowe 700, biorąc pod uwagę, że mam juz i tak wał z bisa. Jakieś wrażenia z jazdy 700? Gra warta świeczki?

Wdl. Mnie warto to zrobic ale z dodatkowymi modyfikacjami, bo sama zmiana pojemnosci duzo nie da.
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-06-07, 23:40   

Cytat:
Potrzebowa bym takich cylindrów, tłoków, pierścieni, sworzni tłokowych.

Blok też musisz dać pod rozwiert,jak myslisz o tłokach 80mm -Bis,czy tam CC700..

Z mojej strony też.. M.O.S Racing
Jeśli chcesz mieć to wszytko kompleksowo szarpnięte :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 15