.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to jest z tym grzaniem się przez spojlery, osłony itp?
Autor Wiadomość
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 668
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2017-06-24, 12:31   Jak to jest z tym grzaniem się przez spojlery, osłony itp?

No właśnie :D Odwieczny problem, jak to w końcu jest? Wiadomo, że otwory w klapie służą odprowadzaniu ciepłego powietrza. W naszym pięknym kraju chyba 80% maluchów ma na tylnej klapie różne spojlery, nakładki itp. W końcu one pogarszaja chłodzenie, czy nie?
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-24, 13:13   

Wiekrzy wplyw na to ma brak gitary pod silnikiem ktora kieruje powietrze do komory silnika, a kratkami w klapie powietrze wychodzi z komory, wiec spoilery czy oslony wlotow nie maja duzego wplywu na to, ja jezdze caly czas z nakladkami na wloty, kumpel juz rok jezdzi ze spoilerem a wczesniej mial nakladki i nie bylo nigdy problemow z przegrzewaniem tymbardziej ze on smiga codzienne 40km do pracy i spowrotem.
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2017-06-24, 16:55   

Gitara byla fabrycznie od poczatku produkcji 126p?
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-06-24, 17:16   

Ja jeździłem bez gitary i z "kaczorem" na klapie, czy to w korkach czy to cisnąć ponad setką na trasie nigdy nie udało mi się go zagrzać, na zegarach max ok 100 stopni pokazywał.
 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1870
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-24, 19:34   

nanab napisał/a:
na zegarach max ok 100 stopni pokazywał.

To ciekawe, bo przekroczenie 100st. w lato to żaden wyczyn.
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
kolorowy 


Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 26
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2017-06-24, 23:29   

Na takim kaczorze się grzeje jak diabli... :/
http://www.tinypic.pl/ba0widxfmbdl
 
     
Maverin21 

Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 273
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-06-24, 23:41   

Moim zdaniem ważną role też odgrywa sprawny układ chłodzenie w szczególności słynny termostat :)
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-06-25, 13:01   

Sprawny termostat i pod miską olejową jest taki kanał, który musi być drożny. To też ma znaczenie.

Nakładki na tylną klapę moim zdaniem też wpływają na chłodzenie. Ja mam takie otwierane i jak w zimę ich nie zamknę to wydaje mi się, że silnik dłużej się nagrzewa (sugeruję się wskazaniami temperatury oleju).
_________________
 
     
ormo 


Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-06-25, 14:36   

dostałem niedawno nakładki na boczne wloty i właśnie myślałem czy to coś daje? Są to takie chwyty powietrza. Myślę że na trasę mogłoby to być dobre, miał ktoś z tym styczność?
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-26, 15:05   

ormo napisał/a:
dostałem niedawno nakładki na boczne wloty i właśnie myślałem czy to coś daje? Są to takie chwyty powietrza. Myślę że na trasę mogłoby to być dobre, miał ktoś z tym styczność?

Źle myślisz , popatrz sobie jaki przekrój ma otwór w nadwoziu pod kratką , a później popatrz jaki przekrój ma otwór po założeniu nakładki.
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-06-27, 17:30   

Fragment książki ,,Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" autorstwa J. Januły, J. Szczecińskiego i S. Szczecińskiego:

Czyli raczej takie chwyty powietrza pogarszają niż polepszają, a na przekrój otworu, to myślę, że nie ma co patrzeć, bo przez fabryczne otwory dmuchawa ciągnie tyle powietrza ile potrzebuje, a z tymi nakładkami powietrze jest jakby wtłaczane, czyli wchodzi go więcej. No chyba, że stojąc w korku, wtedy faktycznie wloty są niejako ,,zaślepione".
A co do gitary, to przecież ona ma wloty skierowane do tyłu. Nie rozumiem jak ona miałaby wtłaczać zimne powietrze do komory :?
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Volt 

Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 67
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2017-06-27, 19:33   

i poka rysunek 8.3
 
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-06-27, 21:03   


Coś mi naforum.net drugie zdjęcie obraca :?
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15