Tłoki vw garbus 1600 |
Autor |
Wiadomość |
calak
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2017-06-22, 11:16 Tłoki vw garbus 1600
|
|
|
Witam nie znalazłem odpowiedzi na forum. Kupiłem zestaw od garbusa 1600 ale mam denko tłoka wklęsłe, a na stronach na temat budowy 800ccm widzę, że tłoki maja płaskie. Mogę pokombinować z głowicą, żeby sprężanie było odpowiednie czy szukać tłoków z płaskim denkiem? Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-06-22, 11:43
|
|
|
Możesz spróbować ale wątpię żebyś doprężył odpowiednio. Zmierz jaką pojemność ma to wgłębienie w tłoku to można obliczyć stopień sprężania. |
|
|
|
|
calak
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Strzelin
|
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-06-22, 11:59
|
|
|
Kiedyś podejmowałem próbę zrobienia 800tki więc miałem i takie tłoki i takie , szybko się wyleczyłem z tego pomysłu z braku fachowców. Możesz też splanować te tłoki żeby się pozbyć tego wyżłobienia ale do tego dojdzie podtoczenie cylindrów skrócenie lasek i osłon popychaczy. |
|
|
|
|
calak
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2017-06-22, 12:05
|
|
|
Ja na razie kompletuje części. Fachowca do spawania bloku, przeróbek głowicy mam. Wał z bisa udało się kupić nowy tylko te tłoki mnie martwią. Budowa będzie rozłożona w czasie więc może się coś jeszcze na portalach aukcyjnych trafi |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-06-22, 12:31
|
|
|
Samo zwiększenie pojemności jak nie dotkniesz komory spalania podniesie stopień sprężania o 1,4. Jeśli to wgłębienie w tłoku ma ok 10ccm stopień sprężania się nie zmieni. Jeśli jednak w tłok wlejesz jakieś 25ccm płynu to planowanie ok 5-6mm głowicy pozwoli na osiągnięcie jakieś 9,5 st sprężania, co wcale nie robi szału a z głowicy już nie bardzo jest co zbierać. |
|
|
|
|
calak
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2017-06-22, 12:59
|
|
|
wieczorem napisze ile ml płynu wchodzi do denka. Bardzo dziękuje za pomoc |
|
|
|
|
calak
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Strzelin
|
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-06-23, 08:39
|
|
|
No to można powiedzieć, że jesteś na zero, tak jakby to był seryjny maluch |
|
|
|
|
calak
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2017-06-23, 08:48
|
|
|
W takim razie szukam tlokow z płaskim denkiem |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-06-23, 12:44
|
|
|
Stopień sprężania możesz zwiększyć za pomocą planowania głowicy chodzi o to, że startujesz jak w seryjnym maluchu ze stopniem sprężania, płaskie denka dadzą Ci przewagę ok 1,4 i to bez planowania:) |
|
|
|
|
calak
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2017-06-24, 09:55
|
|
|
Juz dorwalem tloki z plaskim denkiem z ciekawosci jak duzo bym musial splanowac glowice zeby otrzymac sprezanie jak na plaskich? |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-06-27, 13:16
|
|
|
Nie mam dokładnie pomierzonego kształtu komory spalania ale tak szacunkowo trzeba planować ok 3,5mm |
|
|
|
|
|