Nierówna praca silnika - Falujące obroty |
Autor |
Wiadomość |
Chopin
Wiek: 32 Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 13 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2017-05-01, 19:55 Nierówna praca silnika - Falujące obroty
|
|
|
Cześć,
Od dwóch tygodniu walczę z problemem w moim 126p, a przeglądanie Internetu + wysłuchiwanie rad znajomych, którzy to mieli alternator "Pirelli-Marelli" ( xD) niestety nie pomaga...
Otóż - samochód od prawie roku stał nieodpalany. Na początku kwietnia zdjąłem głowicę, wrzuciłem nowe uszczelnienia popychaczy, uszczelkę pod głowicę i pokrywę zaworów. Ogólne odświeżenie uszczelnień góry. Wymieniłem przerywacz w aparacie, palec, kopułkę, kable, świece, kondensatory (aparat + cewka). Wymieniłem olej i filtr powietrza. Gaźnik wyczyściłem w ekstrakcyjnej + wymieniłem uszczelki "papierowe" i o-ringi dysz. Niby takie proste czynności, ale w efekcie samochód bardzo nierówno pracuje. Żeby to zobrazować, załączam link do filmu. Zapłon, przerywacz i zawory ustawione książkowo ze szczelinomierzem.
Przed odświeżeniem, już miałem drobne problemy z ustawieniem gaźnika. W tym momencie śruba mieszanki odkręcona niemal na maxa a powietrze wykręcone na ok 4-5 obrotów.
Macie pomysł? Moje się wyczerpały.
https://youtu.be/rhn5dTTQDEY
P.s. Próbowałem na drugim gaźniku od znajomego znajomej, rzekomo w dobrym stanie, ale z pajęczyną w gardzieli (???). Silnik pracował trochę lepiej, lecz mimo wszystko obroty falują.
P.s.2. Wiem, ze pionowy przewód powinien być trzymany przez uchwyt. Wykorzystałem go jednak do podtrzymania filtra paliwa, bo wydaje mi się, że przez sztywne przewody łapał trochę lewego powietrza. Między filtrem a pompką pojawiały się pęcherzyki. |
Ostatnio zmieniony przez Chopin 2017-05-01, 21:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-05-01, 21:01
|
|
|
Film jest niedostępny. |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
Chopin
Wiek: 32 Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 13 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2017-05-01, 21:18
|
|
|
Poprawiony. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-05-08, 23:06
|
|
|
Na moje to jest masakrycznie źle wyregulowany gaźnik z powodu usterki(zapchania dyszy wolnych,łapania lewego powietrza) praca silnika wskazuje jakoby przepustnica była dosyć znacznie uchylona,a mimo to ilość paliwa z kanału wolnych obrotów i otworów przejściowych gardzieli była zbyt mała co powoduje iż na chwile silnik próbuje się wkręcić po czym rezygnuje,i tak cały czas plus wypadanie zapłonów na wskutek złego składu mieszanki. Na wyższych silnik się wkręca ładnie co świadczy o tym że dysza główna jak i cały układ wysokich obrotów w gaźniku oraz zapłon są sprawne. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
tomekcvc
Fiat 126p
Wiek: 34 Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 205 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-05-08, 23:38
|
|
|
Podmieniałeś jakieś elementy w gaźniku na "nowe"? Odkręć minimalnie dyszę wolnych obrotów i powiedz jaki efekt? |
|
|
|
|
|