.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaznik z motoru
Autor Wiadomość
Bercik80 
Bercik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 69
Skąd: Goczałkowice
Wysłany: 2017-03-30, 16:27   Gaznik z motoru

Witajcie

Zakładał ktoś gaznik z motoru ?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-03-30, 16:36   

Tak, ja
Co chcesz wiedzieć.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Bercik80 
Bercik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 69
Skąd: Goczałkowice
Wysłany: 2017-03-30, 17:11   

Jaki wybrac ?
Od czego zacząć ?
No i opowiedz mi o efektach
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-03-30, 18:26   

Wiekszosc ma gaźniki z kawasaki ZZR600 i ja tez taki teraz mam. Silniki na gaznikach z motoru szybko sie wkreca na obroty fajnie przyspiesza ale dól ma troszke mulowaty. Do jazdy na codzien jak najbardziej sie nadaje ale spalanie bedzie prawie dwa razy wieksze.

Zacznij od zrobienia kolanka, dorobienia linek i strojenia gaźnika.


_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Bercik80 
Bercik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 69
Skąd: Goczałkowice
Wysłany: 2017-03-30, 18:58   

Wyglada profesjonalnie

Poszukam gaznika na allegro moze cos sie znajdzie.
Kolanko nie problem akurat spawam nierdzewke .
Powiedz mi gdzie dorabiales linki ?
Jaki masz wydech ? sam wszystko dorabiales ?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-03-30, 19:11   

Linki wszystko z roweru. Pancerz na metry linki od przerzutek z roweru tandem (linka od sterowania przepustnica musi być długa ~3m).
Sam wszystko podłączałem, dorabiałem.
Wydech http://obrazki.elektroda...._1414404677.jpg
Patrz w linki w podpisie możesz sobie przejrzej na forum czy na fejku
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-30, 19:29   

Jaką średnicę przepustnicy i zwężki ma ten gaźnik ?
Czy podwojone spalanie (nich będzie 10L) jest warte dodatkowych 2-3KM ?
 
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-03-30, 21:25   

Srednica gardzieli to 36mm. Gazniki CV nie maja zwężki. Jej role przejmuje przepustnica podciśnieniowa ktora jednoczesnie reguluje przepływ powietrza i paliwa.
https://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8

Czy jest warto taki gaźnik zamontować do seryjnego auta jeżdżącego po drogach publicznych to odpowiedz brzmi nie ale w jednostkach wyczynowych jak najbardziej. Ja moim autkiem nie mam zamiaru startować w żadnych imprezach chce mieć po prostu autko takie bardziej wyczynowe / surowe do przejażdżek niedzielnych spalanie sie nie liczy (kręcą mnie rajdowki :mrgreen: )
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Bercik80 
Bercik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 69
Skąd: Goczałkowice
Wysłany: 2017-03-30, 21:35   

zolo napisał/a:
Linki wszystko z roweru. Pancerz na metry linki od przerzutek z roweru tandem (linka od sterowania przepustnica musi być długa ~3m).
Sam wszystko podłączałem, dorabiałem.
Wydech http://obrazki.elektroda...._1414404677.jpg
Patrz w linki w podpisie możesz sobie przejrzej na forum czy na fejku


A powiedz mi ile sie wyniosly przerobki zwiazane z gaznikiem
i jaki jest przyrost mocy ? jest duza roznica ?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-03-30, 21:53   

Jak sam ogarniesz temat i wiesz z czy co sie je to przeróbkę zrobisz sobie sam.
Ja wiem co i jak ale nie miałem nerwow z przeróbka iglicy wiec dałem to czlowiekowi ktory ma juz to obcykane i zapłaciłem za to symboliczne 100zl. https://www.facebook.com/patryk.setlak

W gaźniku trzeba dać większa dysze paliwa cos kolo 250 i przerobić iglice. Gaźnik trzeba zamontować pod odpowiednim katem ~45* i ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej.

Przyrost mocy to odczucia indywidualne. Nie bylem na hamowni i nie porównywałem gaźników wiec sie nie wypowiem i nie bede ściemniał. Na pewno jest calkiem inna charakterystyka silnika, dźwięk i odczucia z jazdy. Silnik chętniej pracuje na wysokich obrotach jakby ożywa, niskie obroty takie sobie. W końcu to gaznik z motoru gdzie zabawa zaczyna sie przy czerwonym polu obrotomierza. Wskazana krotka skrzynia za która niebawem będę sie rozglądał
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-31, 15:41   

Warto dodać że aby gaźnik pracował w 100% poprawnie powinien być skierowany w stronę klapy silnika.

W samochodach gaźniki opadowe (i nie tylko) są zwrócone komorą pływakową w stronę jazdy aby przy przyśpieszeniu przelewające się paliwo odpowiednio wzbogacało mieszankę.
 
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-04-03, 12:05   

A jak dobiera się szerokość gardzieli? Dlaczego akurat 36mm, a nie 32mm? Mam kawę el250 kręcącą się do 14tyś, to dwa razy tyle co w wysokoobrotowym maluchu, więc i pojemność można by pomnożyć razy 2, wychodzi po 250cm na gaźnik, blisko. Gdzieś czytałem że to się jakość oblicza, ale magii tej nie poznałem?
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-04-03, 12:36   

Wszystko zależy od zakresu użytecznych obrotów i zapotrzebowania na powietrze.
W gaźnikach nie tyle gardziel ważna co zwężka, im mniejsza tym lepsze rozpylenie na niższych obrotach. Inna para kaloszy to gaźniki CV jak pisał zolo, tam średnica gardzieli ma znaczenie dość istotne, bo o ile w motocyklu który ma 10-15tyś obr i w tym przedziale generuję moc to maluch nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego podciśnienia w średnim zakresie aby gaźnik dobrze rozpylał. Stąd wymagają przerobienia bądź zastosowania mniejszego gaźnika.
 
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-04-03, 22:04   

Więęęc... 32/34mm gaźnik CV powinien być odpowiedni do malacza, zachowując średnie obroty i jako-takie spalanie?
Ciekawi mnie to że el250 mający 125cm na gaźnik i ZRR600 mający 150cm na gaźnik mimo podobnego zakresu obrotów dzieli aż 6mm na gardzieli.
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-13, 08:21   

A wynika to z pojemności czyli zapotrzebowania silnika na powietrze. Silnik spalinowy to taka specyficznego rodzaju pompa. Przepustnica o 6mm większa to aż 30% większy przepływ w tym przypadku.

A średnicę optymalnej przepustnicy się liczy się tak, by jej powierzchnia była zbliżona do pola powierzchni otwartego zaworu.
A zakres obrotów w którym to wszystko ma działać reguluje się nie tylko średnicą ale też odległością od zaworu do przepustnicy.
Przydatną wartością w tych obliczeniach jest stała w postaci prędkości dźwięku.
Niskie obroty można też regulować układem wydechowym albo fazując rozrząd.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15