.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem alternatora
Autor Wiadomość
rychoo 


Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-19, 08:12   Problem z ładowaniem alternatora

Witam

Problem taki:

Garage - zapalam auto, światła włączone, wentylator włączony, ładowanie 14,5 - 14,8V.
Jadę ok 10 kilometrów ładowanie spada do 13,5V. Bieg jałowy ok 12,8 - 13V

Zapalam koło pracy (pod chmurką) światła włączone, wentylator również, ładowanie 17 - 18V.
Jadę ok 10 kilometrów spada do ok. 15 - 16V. Bieg jałowy 13,5 - 14,5V

ocb ?

Wymieniłem regulator (koszt 15 zł :) ) nic to nie zmieniło.
Wymieniłem aku, żadnych zmian.
Masy przeczyszczone, plecionka nowa, kable posprawdzane.

czyżby mostek uwalony?
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 653
Skąd: src
Wysłany: 2017-01-19, 12:12   

Sprawdź czy nie zawiesiła się szczotka .Regulator napięcia chociaż nowy nie oznacza że jest dobry.Ja kupiłem regulator firmy APE i na razie działa prawidłowo, 14,2V mam .
_________________

 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2017-01-19, 20:16   

może być mostek a dokładniej przebita jedna z trzech diód wzbudzenia.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
rychoo 


Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-19, 20:52   

Kupiłem nowy szczotkotrzymacz, zaraz założę.
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
wally1978 

Wiek: 46
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 9
Skąd: Rawicz(PRA)
Wysłany: 2017-01-20, 07:00   

A ja kiedyś miałem podobną usterkę. "Przeleciałem" całą instalację i okazało się, że winny był rozrusznik. Jedna szczotka (nie wiem jak to się stało) się zawiesiła.
 
     
rychoo 


Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-20, 10:56   

Po wymianie szczotek dalej to samo. W weekend może jak się uda sprawdzę ten mostek.
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
wally1978 

Wiek: 46
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 9
Skąd: Rawicz(PRA)
Wysłany: 2017-01-20, 13:49   

Zobacz do szczotek i do łożysk /tulejek/ w rozruszniku. Może tam jest usterka.
 
     
hacki 
ziomy rezerwy


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 894
Skąd: wiem, że paczysz?
Wysłany: 2017-01-20, 14:18   

sprawdź jeszcze jakis inny regulator
_________________
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał
 
 
     
rychoo 


Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-20, 15:29   

wally1978 napisał/a:
Zobacz do szczotek i do łożysk /tulejek/ w rozruszniku. Może tam jest usterka.


Tylko nie ma problemu z paleniem. Jak zapali to rozrusznik nie ma chyba nic do ładowania, bo nie pobiera prądu.
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
wally1978 

Wiek: 46
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 9
Skąd: Rawicz(PRA)
Wysłany: 2017-01-21, 08:35   

Fakt. Rozrusznik pobiera prąd tylko przy zapalaniu. A kontrolka się świeci czy żarzy? Jak żarzy to mogą być diody.
 
     
rychoo 


Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-21, 16:45   

Właśnie nie, gaśnie pięknie.
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
rychoo 


Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-26, 20:35   

Dziwna sprawa, samo z siebie zaczął ładować 13,2V.
Na wolnych ,a coś ok. 12V, po dodaniu gazu cały czas równo 13,2V
Oczywiście wszystko na włączonych światłach.
Teraz będę walczył z niedoładowaniem :)
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
Bercik80 
Bercik


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 69
Skąd: Goczałkowice
Wysłany: 2017-02-01, 07:32   

Dioda spalona na 100 %
 
     
rychoo 


Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-19, 15:54   

Witajcie

Wymieniłem alternator na sprawny, zapalam, (na ssaniu więc obroty ok. 1500/2000) ładowanie 14,4V :)
włączam światła (h4) napięcie spada do 13,7.
Jadę ok 12-13 kilometrów ładowanie spadło do ok 13V.
Wyłączam światła, ładowanie 13,5V

Na postoju przy obrotach ok 900 ładowanie 12-12,4V (czyli brak)

Wygląda, jak by się grzał to spalanie leci.
Zwarcie w instalacji?, coś się grzeje i opory rosną?

Oczywiście do lamp mam przekaźniki.
Dodatkowy przewód + od alternatora do aku.
Masy posprawdzane.
Zapłon z EL.
Choć wcześniej bez tego było tak samo.

Macie jakiś pomysł?
_________________
126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-12-19, 16:02   

To normalne. Na jałowych w maluchu nie ładuje.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15