Problem z ładowaniem alternatora |
Autor |
Wiadomość |
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-19, 08:12 Problem z ładowaniem alternatora
|
|
|
Witam
Problem taki:
Garage - zapalam auto, światła włączone, wentylator włączony, ładowanie 14,5 - 14,8V.
Jadę ok 10 kilometrów ładowanie spada do 13,5V. Bieg jałowy ok 12,8 - 13V
Zapalam koło pracy (pod chmurką) światła włączone, wentylator również, ładowanie 17 - 18V.
Jadę ok 10 kilometrów spada do ok. 15 - 16V. Bieg jałowy 13,5 - 14,5V
ocb ?
Wymieniłem regulator (koszt 15 zł ) nic to nie zmieniło.
Wymieniłem aku, żadnych zmian.
Masy przeczyszczone, plecionka nowa, kable posprawdzane.
czyżby mostek uwalony? |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 653 Skąd: src
|
Wysłany: 2017-01-19, 12:12
|
|
|
Sprawdź czy nie zawiesiła się szczotka .Regulator napięcia chociaż nowy nie oznacza że jest dobry.Ja kupiłem regulator firmy APE i na razie działa prawidłowo, 14,2V mam . |
_________________
|
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-01-19, 20:16
|
|
|
może być mostek a dokładniej przebita jedna z trzech diód wzbudzenia. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-19, 20:52
|
|
|
Kupiłem nowy szczotkotrzymacz, zaraz założę. |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
wally1978
Wiek: 46 Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Rawicz(PRA)
|
Wysłany: 2017-01-20, 07:00
|
|
|
A ja kiedyś miałem podobną usterkę. "Przeleciałem" całą instalację i okazało się, że winny był rozrusznik. Jedna szczotka (nie wiem jak to się stało) się zawiesiła. |
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-20, 10:56
|
|
|
Po wymianie szczotek dalej to samo. W weekend może jak się uda sprawdzę ten mostek. |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
wally1978
Wiek: 46 Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Rawicz(PRA)
|
Wysłany: 2017-01-20, 13:49
|
|
|
Zobacz do szczotek i do łożysk /tulejek/ w rozruszniku. Może tam jest usterka. |
|
|
|
|
hacki
ziomy rezerwy
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2017-01-20, 14:18
|
|
|
sprawdź jeszcze jakis inny regulator |
_________________ I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał |
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-20, 15:29
|
|
|
wally1978 napisał/a: | Zobacz do szczotek i do łożysk /tulejek/ w rozruszniku. Może tam jest usterka. |
Tylko nie ma problemu z paleniem. Jak zapali to rozrusznik nie ma chyba nic do ładowania, bo nie pobiera prądu. |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
wally1978
Wiek: 46 Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Rawicz(PRA)
|
Wysłany: 2017-01-21, 08:35
|
|
|
Fakt. Rozrusznik pobiera prąd tylko przy zapalaniu. A kontrolka się świeci czy żarzy? Jak żarzy to mogą być diody. |
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-21, 16:45
|
|
|
Właśnie nie, gaśnie pięknie. |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-26, 20:35
|
|
|
Dziwna sprawa, samo z siebie zaczął ładować 13,2V.
Na wolnych ,a coś ok. 12V, po dodaniu gazu cały czas równo 13,2V
Oczywiście wszystko na włączonych światłach.
Teraz będę walczył z niedoładowaniem |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
Bercik80
Bercik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 69 Skąd: Goczałkowice
|
Wysłany: 2017-02-01, 07:32
|
|
|
Dioda spalona na 100 % |
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-19, 15:54
|
|
|
Witajcie
Wymieniłem alternator na sprawny, zapalam, (na ssaniu więc obroty ok. 1500/2000) ładowanie 14,4V
włączam światła (h4) napięcie spada do 13,7.
Jadę ok 12-13 kilometrów ładowanie spadło do ok 13V.
Wyłączam światła, ładowanie 13,5V
Na postoju przy obrotach ok 900 ładowanie 12-12,4V (czyli brak)
Wygląda, jak by się grzał to spalanie leci.
Zwarcie w instalacji?, coś się grzeje i opory rosną?
Oczywiście do lamp mam przekaźniki.
Dodatkowy przewód + od alternatora do aku.
Masy posprawdzane.
Zapłon z EL.
Choć wcześniej bez tego było tak samo.
Macie jakiś pomysł? |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-12-19, 16:02
|
|
|
To normalne. Na jałowych w maluchu nie ładuje. |
|
|
|
|
|