Swap 1.2 16V MPI a obniżanie zawieszenia. |
Autor |
Wiadomość |
GroobyKGR
ADHD
Dołączył: 18 Lip 2016 Posty: 19 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2016-08-06, 14:05 Swap 1.2 16V MPI a obniżanie zawieszenia.
|
|
|
Witam serdecznie,
Remontuję swojego Fiata od podstaw, jestem na etapie robienia podłogi oraz ogólnej blacharki. Będąc przy silinku 650 którego nawet nie odpaliłem tylko od razu wziąłem się za robiórkę chciałem zrobić niższy resor przód oraz uciąć sprężyny i bałwana z tył. Resor chciałem sklepać na 5cm tył o 2 zwoje i bałwan o jeden brzuch. Doszedłem do wniosku że micha od 1.2 wystaje prawie na równi z wachaczami więc raczej nie będzie możliwe zjechanie tak nisko. Patrząc na zdjęcia innych miejsca w komorze wzwyż za bardzo nie ma, jak to wygląda z tym silnikiem?
Czekam na konkretne odpowiedzi, dziękuje pozdrawiam |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-08-06, 15:03
|
|
|
Zawsze można przerobić michę |
|
|
|
|
GroobyKGR
ADHD
Dołączył: 18 Lip 2016 Posty: 19 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2016-08-06, 18:07
|
|
|
@ATi przerobienie miski moim zdaniem będzie równało się z obróceniem smoka, myślisz że taka modyfikacja nie wpłynie na smarowanie silnika? Ingerując w ECU podnosząc max rpm i odcinkę zapewni dobre smarowanie jednostce?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2016-08-06, 19:23
|
|
|
Skrócić smok i miskę, zawsze to parę cm da. |
|
|
|
|
GroobyKGR
ADHD
Dołączył: 18 Lip 2016 Posty: 19 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2016-08-06, 19:28
|
|
|
Na taką odpowiedź czekałem, dziękuje że pomagasz. Mam nadzieję że potomni będą korzystać z tych rad.
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-08-08, 13:13
|
|
|
Ciśnienie też można zwiększyć w regulatorze ciśnienia dodając podkładki które utwardzą sprężynkę. Ale z drugiej str ile chcesz wykręcić obrotów z tego silnika skoro on ma hydropopychacze, które już przy 7500obr zaczynają solidnie klepać ?:) |
|
|
|
|
GroobyKGR
ADHD
Dołączył: 18 Lip 2016 Posty: 19 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2016-08-08, 14:20
|
|
|
Kwestia modyfikacji silnika, nie chciałbym przekraczać nawet 7100obr jednakże podkręcić dawkę paliwową i powietrzną, do tego wyspawać kolektor wyd. i zwiekszyć dolot. Myśle że taka drobna modyfikacja w dużym stopniu wpłynie nie tyle na moc co na elastyczność silnika.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-08-09, 15:05
|
|
|
Te silniki są mało tuningowalne z powodu strasznie małego przekroju kanałów ssących i wydechowych no i te nieszczęsne hydropopychacze które nie pozwalają solidnie go pokręcić a w obrotach jest moc. Najwięcej z elastyczności zyskasz po portingu kanałów, kolektor wydechowy na pewno odetka trochę ten silniki to w całym zakresie a przepustka od 16tki powinna poprawić zakres od 4500 w górę. Silnik jest na kompie magneti marelli czy bosch ? |
|
|
|
|
GroobyKGR
ADHD
Dołączył: 18 Lip 2016 Posty: 19 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2016-08-09, 23:09
|
|
|
Evil1, silnik to oczywiście 16, nie 8. Póki co zajmuję się blacharką i bezpieczeństwem typu hamowanie etc. Silnik to rzecz drugorzędna póki co
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-08-10, 11:23
|
|
|
Chodziło o przepustkę od 1.6tki sorry |
|
|
|
|
|