.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E34 530i
Autor Wiadomość
Emilienko126p 
Będzie git!


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 573
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-07-02, 19:54   

Magneto94 m50 to przecie żeliwo i dźwięk ma całkiem znośny, m52 już nie bardzo, wiem to po mojej e36 ;) . E34 dla mnie to tylko turas, ale gratulacje fajnego woza. ;)
_________________
Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995
 
 
     
Magneto94 
Wieczny kawaler...


Wiek: 30
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 154
Skąd: mazury
Wysłany: 2016-07-02, 20:21   

Emilienko126p, tak, tylko zauważ że już chociażby kolektor masz z plastiku, masz już osłony plastikowe czego w m20/30 nie poświadczysz. m50 to już taki początek ery plastiku. mialem m50b25 i złego słowa nie mogę powiedzieć, ale dźwięk się usrywa do m20b25 :)
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-07-02, 20:32   

Magneto94 napisał/a:
czy ja wiem czy dużo więcej? główną wadą to myślę że jest masa. no ale co w tym dziwnego jak wszystko jest z prawilnego metalu - żeliwo, aluminium. :)


No patrz.
m50b25........................vs........................m30b30
2500cm3..................................................3000cm3
192KM.....................................................188KM
250Nm.....................................................290Nm
11.7l/100km.............................................14.7l/100km

Jak z awaryjnością nie wiem, ale na papierze wypada korzystniej (może prócz momentu obr) :D
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
zibi8 

Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 112
Skąd: Poznań/Szkocja
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-07-02, 20:39   

Karol napisał/a:
Magneto94 napisał/a:
czy ja wiem czy dużo więcej? główną wadą to myślę że jest masa. no ale co w tym dziwnego jak wszystko jest z prawilnego metalu - żeliwo, aluminium. :)


No patrz.
m50b25........................vs........................m30b30
2500cm3..................................................3000cm3
192KM.....................................................188KM
250Nm.....................................................290Nm
11.7l/100km.............................................14.7l/100km

Jak z awaryjnością nie wiem, ale na papierze wypada korzystniej (może prócz momentu obr) :D


A na plocie pisalo "DUPA" i jak jeden poglaskal ,to mu drzazga weszla...

Nie wierz we wszystko co jest napisane.
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-07-02, 20:51   

zibi8 napisał/a:
Nie wierz we wszystko co jest napisane.

No to jak miałeś do czynienia i masz porównanie to napisz.
Bo ja szczerze mówiąc, nie miałem do czynienia z m50 wiec nie mam porównania i jestem zmuszony wierzyć słowu pisanemu :)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Magneto94 
Wieczny kawaler...


Wiek: 30
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 154
Skąd: mazury
Wysłany: 2016-07-02, 22:00   

m30 jest po prostu z okresu gdzie się robiło wszystko by było na lata. nie jebnie Ci żaden czujnik spalania stukowego czy temperatury powietrza w kolektorze, ten silnik nie potrzebuje absolutnie tych danych by robił swoją robotę. choć krąży teoria że b30 lubią nie trzymać mocy.
 
     
zibi8 

Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 112
Skąd: Poznań/Szkocja
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-07-02, 23:53   

Zaden silnik po 25 latach nie trzyma mocy ,a spalanie zalezy od kierowcy.
Moje bmw z silnikiem m70 potrafi spalic 8l/100km ,ale jak chce sie pobawic to i 25l /100km.
A wszystkie teorie z wikipedi ,lub od producenta to o kant dupy roztrzasnac.
Jak juz ma to auto ,to niech sie nim cieszy ,a nie zamartwia ze pali tyle ,czy tyle.
Jak ekonomia wygra z zabawa ,to sprzeda bmw i kupi sobie vw 1.9 tdi ,ale bedzie mial "odhaczone" e34 na swoim koncie ,a nie tylko zdechle dziadkowozy z 1.6 na maxa 1.9tdi.
Pozdrawiam
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-07-03, 15:36   

zibi8 napisał/a:
Moje bmw z silnikiem m70 potrafi spalic 8l/100km

Zazdroszczę. Moje M30 nie zejdzie mniej jak 10l/100km (na tempomacie poza miastem).
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
zibi8 

Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 112
Skąd: Poznań/Szkocja
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-07-03, 22:47   

Karol napisał/a:
zibi8 napisał/a:
Moje bmw z silnikiem m70 potrafi spalic 8l/100km

Zazdroszczę. Moje M30 nie zejdzie mniej jak 10l/100km (na tempomacie poza miastem).


Bez tempomatu spali mniej;).
A tak powaznie moj silnik jest po kapitalnym remoncie z 6 biegowa manualna skrzynia i 8litrow pali przy typowym dupowozeniu po okolicznych wioskach.
 
     
Magneto94 
Wieczny kawaler...


Wiek: 30
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 154
Skąd: mazury
Wysłany: 2016-07-04, 07:11   

coś w tym jest, bo tempomat nie odpuszcza chyba gazu całkowicie zjeżdżając chociażby z górki, bynajmniej u mnie tak jest :)
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-07-04, 08:36   

Bez tempomatu spalanie jeszcze większe :)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
zibi8 

Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 112
Skąd: Poznań/Szkocja
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-07-04, 17:05   

Karol napisał/a:
Bez tempomatu spalanie jeszcze większe :)


No i to wszystko zalezy

"Tempomat daje tyle, że pomaga wyeliminować skutki drobnych ruchów nogą na pedale gazu. Każdy je robi, a zauważ na ekonomizerze że to podnosi chwilowe spalanie wyraźnie :) tempomat na plaskim odcinku usuwa ten problem. Gorzej jest przy jeździe po falistym terenie (wzniesienia), bo tam tempomat bedzie za wszelka cene utrzymywac predkosc przy podjeżdzaniu pod gore (co nie jest ekonomiczne) i nie pozwoli w pelni wykorzystac hamowania silnikiem podczas zjazdu (co tez nie jest ekonomiczne)"
 
     
Magneto94 
Wieczny kawaler...


Wiek: 30
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 154
Skąd: mazury
Wysłany: 2016-07-04, 19:42   

zibi8, o tym własnie pisałem ;)
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2016-07-17, 12:54   

No to tak, Sekwencja zamontowana i dopracowana. Postawiłem na instalację Stag. Nie raz miałem do czynienia i nie zawiodłem się. Myślę, że będzie grało w porządku. :)
Dla niezdecydowanych: każdemu polecam taki zabieg jak ma silnik na wielopunkcie i LPG na mikserach - mikser strasznie muli...
Czerwone Valteki były w zestawie, pracują poprawnie, więc nie ma sensu ich zmieniać. Jak padną to wtedy będę myślał.



We wnętrzu tylko przełącznik inny.


Ogólnie sprawdzone zużycie LPG - 16.4 na II gen, 14.4 na sekwencji. Osiągi porównywalne teraz z tymi co na benzynie. Jest ok, nie trzeba długo kręcić przy rozpalaniu i brak falowania wolnych obrotów (co wcześniej było normą).

Następna fotorelacja z wymiany poszycia foteli, o których wspominał wcześniejszy właściciel. Zapraszam :)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
Ostatnio zmieniony przez Karol 2017-09-15, 19:35, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
lussi 
mała mi


Dołączyła: 11 Lut 2015
Posty: 131
Skąd: Kato
Wysłany: 2016-07-17, 13:26   

Doobra dupa z niej :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15