|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Town 2000 |
Autor |
Wiadomość |
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-19, 02:44 Town 2000
|
|
|
Malucha kupiłem jakieś pół roku temu, do tej pory ogarnąłem napęd- były tylko dwa biegi a silnik chodził na jeden cylinder, gaźnik wymagał regulacji, a wydech uszczelnienia, pompka paliwa nowe reperaturki, zmiana oleju.
Elektryka o dziwo całkiem dobrze działa, musiałem tylko poprawić ładowanie(wspawanie nowej masy dla alternatora), naprawa wtyku tylnej lampy i wymiana zgnitej złączki na kablu między alternatorem a rozrusznikiem.
Blacha jak to elegant-progi i podłoga do naprawy. Na szybko progi zapchane pianką żebym mógł jeździć nie martwiąc się czy mi dowodu nie zabiorą, za parę miesięcy(może rok) remont generalny, wymiana progów i podłogi.
Dorobiłem do zegarów obrotomierz i termometr, zamontowałem centralny zamek z otwieraniem bagażnika z pilota(głupie w maluchu, ale zestaw miał taką opcję więc z niej skorzystałem :d ).
Obecnie maluch od paru tygodni stoi w garażu, zostały zmienione hamulce- nowe wszystkie kable, przód zmieniony na tarcze, z tyłu mocniejsze cylinderki, nowe szczęki i sprężynki, zregenerowane mechanizmy ręcznego i nowa linka.
Zamontowany wentylator, zmienione amortyzatory.
Pozyskana skrzynia od skody, flansza, silnik 1.2MPI od sieny razem z całym układem paliwowym, elektrycznym, zamkami, kluczykami.
Teraz jestem na etapie ogarniania wnętrza-stara wykładzina poszła na szablon, nowa będzie kremowa, kierownica wstawiona ze sieny, tak samo będzie z zegarami, manetkami kierunków i paroma innymi drobiazgami. Fotele z mercedes. Wnętrze będzie w dwóch kolorach-czarna deska, boczki pół na pół, podsufitka i wykładzina podłogi kremowa, całe wygłuszone. Audio-radio panasonic cq-c3355n+4x GMS1765, dwa w drzwiach, dwa w półce.
Zwijane pasy na tylnej kanapie. Szyby elektryczne, domykane z pilota, klapa silnika otwierana jak w normalnym samochodzie-do góry, na teleskopie, dźwignią ze środka, albo kluczykiem z zewnątrz. Wszystkie zamki z jednego kluczyka(pozyskane ze sieny, będę próbować przeszczepić całe zamki drzwi, bo dźwięk zamykania i otwierania kaszla jest nie do zniesienia), stacyjka w tunelu miedzy fotelami.
Wszystkie zgromadzone zdjęcia są w albumie:
https://photos.google.com/share/AF1QipNNbpzjxOMlDzIxhXAv65LVpPBOADbApVKr5VaO9tbhe7Apr0xAYXGXn0gEz-161w?key=NzNBVy1SVXpGSmlkcHFFQ0kzdVJOblRGbWl0Vi1R
Kolejne będę wstawiać już na bieżąco do tematu. |
|
|
|
|
Bobby
Wiek: 27 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 47 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2016-06-19, 08:37
|
|
|
Wszystko fajnie tylko zastanawia mnie jedno
nanab napisał/a: | Blacha jak to elegant-progi i podłoga do naprawy. Na szybko progi zapchane pianką żebym mógł jeździć nie martwiąc się czy mi dowodu nie zabiorą, za parę miesięcy(może rok) remont generalny, wymiana progów i podłogi. |
ale
nanab napisał/a: | Pozyskana skrzynia od skody, flansza, silnik 1.2MPI od sieny razem z całym układem paliwowym, elektrycznym, zamkami, kluczykami. |
nanab napisał/a: | Fotele z mercedes |
nanab napisał/a: | Szyby elektryczne, domykane z pilota, klapa silnika otwierana jak w normalnym samochodzie-do góry, na teleskopie, dźwignią ze środka, albo kluczykiem z zewnątrz. |
Dlaczego nie zaczniesz od najważniejszego przy takich modyfikacja czyli od wyspawania budy? |
_________________
|
|
|
|
|
tuner564
Wiek: 36 Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 1032 Skąd: Dębowiec
|
Wysłany: 2016-06-19, 09:08
|
|
|
Śmiech. Przy tych heblach jak dobrze depniesz na szorstkim asfalcie (patrząc na stan budy) mocowania wahaczy będziesz miał w środku Słaba buda do swapa. Progów nie skomentuje, wolę śmigać z dziurami, rdzą niż z takimi falami dunaju zapaćkanymi konserwacją. |
_________________ No Basss No Funnn !!!
https://www.youtube.com/watch?v=6s9jXf1z7O4 |
|
|
|
|
andruch
Wiek: 42 Dołączył: 03 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-19, 09:47
|
|
|
Twoje przeróbki zapowiadają się imponująco, jednak tak jak poprzednicy powinieneś najpierw porządnie zająć się blacharką bo to wszystko się rozleci szybciej niż myślisz i szkoda będzie tak ogromnej pracy. |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-19, 12:35
|
|
|
Blachę chcę robić raz, więc najpierw wpasuję silnik, skrzynię, zrobię wszystkie modyfikację, mocowania, wycinki, a potem(a właściwie nawet jednocześnie) wymieniam podłogę, progi, robię remont blachy i malowanie całości. Nie mam zamiaru malować go dwa razy w ciągu paru miesięcy. |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-06-19, 12:39
|
|
|
Pianką jeszcze bardziej go załatwisz szybciej zgnije gdy pianka najdzie w wode
Spawaj budę i będzie gitara
Sam robie swap ale pierwsze co zrobiłem w tym kierunku to buda! |
|
|
|
|
Serec
Krzychu !!
Wiek: 34 Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 314 Skąd: Stary Dzików / RLU
|
Wysłany: 2016-06-19, 15:54
|
|
|
Przy swapie z rapida jedyne wycinanie to srodek kanapy. Nic skomplikowanego tam nie, zadnych wiekszych modyfikacji wiec nie wadzi w remoncie generalnym. Jak podkusi do pojezdzenia to moze juz nie byc co pozniej remontowac |
_________________ Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam! |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-06-19, 16:47
|
|
|
Zreszta ja zrobilem blacharke i tylko zapodkladowalem nowe elementy, a teraz wziolem sie za mechanike malowanie zostalo na koniec jak juz wszystko bedzie cud miod malina :-) :-) |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-19, 17:36
|
|
|
rm125 napisał/a: | Pianką jeszcze bardziej go załatwisz szybciej zgnije gdy pianka najdzie w wode |
Wszystkie elementy które miały kontakt z pianką i tak były zgniłe i będą wymienione. Z resztą tak jak pisałem-rozwiązanie na chwilę żebym nie stracił dowodu a nie żeby było ładnie albo trwałe.
rm125 napisał/a: | Zreszta ja zrobilem blacharke i tylko zapodkladowalem nowe elementy |
Też tak robiłem na innym samochodzie. Po paru miesiącach przez podkład zaczął prześwitywać rudy kolor.
Serec napisał/a: |
Przy swapie z rapida jedyne wycinanie to srodek kanapy. |
Mocowanie łapy silnika, tylna belka, mocowanie akumulatora, chłodnicy, pas przedni, wloty do chłodnicy, zawiasy klapy, teleskop, nowy zamek klapy, wzmocnienia i obspawanie budy... Tyle na szybko z pamięci, poza tym zawsze jest ryzyko, że na warsztacie przypadkowo uszkodzę lakier np. na drzwiach.
Czy zrobię remont przed czy po nie robi nie licząc tego że w drugim wypadku będę odwiedzał lakiernika 2x. Nie planuję między tymi dwoma krokami jeździć w rajdach ani robić trasy dookoła świata.
Nawet gdyby buda miała z dnia na dzień zgnić cała, to 90% modyfikacji mogę w jeden weekend wyjąć i wsadzić do innego malucha. |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-25, 18:37
|
|
|
Przy okazji montażu foteli wziąłem się za prostowanie tylnej części tunelu, bo był jakiś taki krzywy i niesymetryczny.
No i zacząłem kroić nową wykładzinę podłogi, pierwsza próbna wersja będzie dla ułatwienia składać się 7 elementów- 2 podłoga, 2 nadkola, 1 tunel, 2 progi. Najbardziej boję się dopasowania do nadkoli, ale wcześniejsze testy pokazały, że wykładzina którą kupiłem(za zawrotne 5,60zł/m^2 ) po dodaniu pary da radę się łatwo kształtować.
|
|
|
|
|
lubelak.nl
Mi to VOLVO....
Wiek: 38 Dołączył: 28 Paź 2015 Posty: 321 Skąd: noord brabant
|
Wysłany: 2016-06-25, 19:50
|
|
|
nanab, a tym otworem przypadkiem nie wpada ciepłe powietrze od silnika do kabiny? |
_________________ Łoś w Maluchu..... |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2725 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-06-25, 19:56
|
|
|
Wpada |
_________________
|
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-25, 20:48
|
|
|
Już nie rury od silnika już nie ma, a otwór będzie zaspawany. Przy pogodzie jak teraz ogrzewanie nie jest mi specjalnie potrzebne, a zanim się ochłodzi będzie już nagrzewnica z przodu. A nawet jeśli jeszcze nie będzie, to mam inne samochody do jazdy w brzydką pogodę |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-27, 10:46
|
|
|
Wczoraj wziąłem się w końcu za złamany zderzak, pospawałem pęknięcie i wyrwane mocowanie.
Ogarnąłem też wiązkę od radia i zapalniczki, bo wyglądała tak:
Poza tym nie było doprowadzonego +po zapłonie, a zasilanie radia ktoś zrobił z wiązki zapalniczki. Zapalniczkę przywróciłem do oryginału, zasilanie radia pociągnąłem nowymi kablami prosto z akumulatora i doprowadziłem plus po zapłonie z okolicy skrzynki bezpieczników.
Zostało tylko zamontować kable od głośników i ogarnąć antenę. Antena będzie na dachu tak jak w sienie z której ją pozyskałem. Co do przednich głośników zastanawiam się czy upychać je w drzwi czy zagospodarować wnęki nad nadkolami przy okazji rozwiązując problem dopasowania do nich wykładziny.
Uszyłem nowy mieszek drążka zmiany biegów
|
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2016-06-27, 20:07
|
|
|
nanab, ale w fl-u zawsze radio było zasilane razem z zapalniczką. Po to właśnie jest tam kostka rozdzielająca |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|