.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Pozycja i ułożenie silnika w swapie !
Autor Wiadomość
rm125 

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 54
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-05-18, 01:16   Pozycja i ułożenie silnika w swapie !

Witam dziś udało mi się dorobić flanszę ale nurtuje mnie pytania ponieważ przy dorabianiu flanszy silnik ustawiony był w poziomie i skrzynia tak samo czy tak powinno być czy może silnik powinien być jakąś pod delikatnym kontem nie wiem jak ułożone było to w punciaku :(
Mam na myśli przechylenie go delikatnie w strone spustu oleju żeby wszytko z niego wyleciało?

Więc moje pytanie brzmi czy silnik ma być idalnie na prosto wraz ze skrzynią czy ma być pod delikatnym kontem?

Silnik to 1.1 spi skrzynia seria :)
Pozdrawiam
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-05-18, 01:37   

Nie wiem o jakie konto pytasz, ale będziesz musiał zrobić flanszę od nowa, albo przerobić układ smarowania, bo leżąc na płasko on długo nie podziała.
 
     
rm125 

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 54
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-05-18, 01:53   

nanab napisał/a:
Nie wiem o jakie konto pytasz, ale będziesz musiał zrobić flanszę od nowa, albo przerobić układ smarowania, bo leżąc na płasko on długo nie podziała.


Jak o jakie konto?

Jesteś pewien że źle to zrobiłem, silnik jest w poziomie ze skrzynią jeszcze nie zamontowałem go w maluszu ?

Jeśli jesteś pewien że źle to zrobiłem to napisz pod jakim kontem powinno być to ustawione?
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-05-18, 10:40   

Może chodzi o kąt a nie konto? Silnik bez przeróbek powinien być w pionie, jak ułożyłeś go na płasko to układ smarowania nie będzie działać.
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-05-18, 11:50   

Nie może być w pionie, jak jest tak to jest źle:

Powinien być ustawiony pod kątem, tak, że poziom powinna trzymać powierzchnia dekla zaworowego .

O tak :)
Na pion też działa ale nie za długo, z czasem tłoki się przycierają no i też jest problem z wibracjami i wolnymi obrotami :E
 
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-05-18, 13:46   

Parę stopni robi jakąś różnicę? W końcu w czasie pracy silnik będzie przechylany na wszystkie strony, powinien być na coś takiego odporny, ważne żeby ssak był zanurzony w oleju?
W każdym razie w poziomie być nie może :)
 
     
rm125 

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 54
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-05-18, 13:54   

Dzieki evil :-)Zobaczymy jak wrzuce silnik w malca jesli tak go ustawie jak na drugim zdjeciu to bedzie gitara a jak nie to zaspawam otwory I na nowo wszystko.

Dobra motor leży w aucie i chyba wszystko z flanszą w porządku mam teraz problem bo nie wiem na jakiej wysokości ma być silnik żeby klapa się domykała i nie obcierała o alternator.

Jak by ktoś mogł powiedzieć na jakiej wysokości od uchwytu zamka ma być pokrywa zaworów ?

I czy klapa u was się domyka bez problemu na takiej wysokości silnika czy trochę odstaje??
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-05-19, 08:33   

nanab napisał/a:
Parę stopni robi jakąś różnicę? W końcu w czasie pracy silnik będzie przechylany na wszystkie strony, powinien być na coś takiego odporny, ważne żeby ssak był zanurzony w oleju?
W każdym razie w poziomie być nie może :)


Robi robi, tu przede wszystkim chodzi o grawitację. Tłok trudniej jest podnieść pionowo w górę bo musisz przeciwdziałać tej sile w 100%. Jak pochylisz o parę stopni to łatwiej ten tłok zacząć podnosić startując z dolnego martwego położenia. Sworzeń mniej dostaje. Miałem kiedyś na warsztacie malucha z takim silnikiem z "pierścieniami do wymiany bo kopcił" a okazało się , że płaszcz tłoka wyrzeźbił sobie w cylindrze wżer i tamtędy puszczało i sprężanie i olej. Tak samo zobacz jak wygląda kanał ssący, przy pochylonym powietrze ma naturalny odruch do "spływania" w dół do głowicy.
 
 
     
malan126 


Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 566
Skąd: tarnów
Wysłany: 2016-05-19, 14:41   

Połóż poziomice na pokrywie zaworow wzdłużnie i ustaw do poziomu. W klapie musisz wyciąć wzmocnienie w miejscach gdzie przychodzi belka :) pod altek tez bedziesz musial wykroić. Belka tez napewno do wycięcia :)
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-05-19, 23:14   

evil1 napisał/a:
Tłok trudniej jest podnieść pionowo w górę bo musisz przeciwdziałać tej sile w 100%. Jak pochylisz o parę stopni to łatwiej ten tłok zacząć podnosić startując z dolnego martwego położenia.

Tylko czy taka mikroskopijna zmiana wartości tej siły ma jakiś wpływ? Biorąc pod uwagę, że na sworzeń i tłok w czasie normalnej pracy działają siły setki czy nawet tysiące razy większe? Tak samo z mikroskopijną (w porównaniu do ruchu wywołanego podciśnieniem w kolektorze) siłą z jaką płynie w dół powietrze w otoczeniu powietrza? Nie neguję wiedzy, po prostu nie znam się jeszcze na tyle i nigdy nie myślałem, że takie małe zjawiska mają jakiekolwiek znaczenie :)
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-05-20, 10:43   

Nie mogę znaleźć danych ale wedle tych rysunków to ok 12st pochylenia jest. Każda mikroskopijna rzecz będzie miała znaczenie jak pomnożysz przez ilość obrotów (cykli) na minutę a potem pomnożysz przez roboczogodziny. Z promili zrobią się procenty, a z procentów zużycie z tysięcznych milimetra przejdzie na setne które już widać gołym okiem. Jak biuro projektuje silnik, to projektuje kształt tłoka tak samo jego rozkład mas, zwróć uwagę, że sworzeń w tłoku nie jest umieszczony centralnie tylko z przesunięciem, więc tak mi się wydaje, że przy obliczeniu tego przesunięcia też bierze się pod uwagę grawitacje i rozkład sił z tego zjawiska wynikający. Na pochyleniu całego silnika może jakiś tangens kąta wniósł coś pozytywnego. Skoro w oryginalnym mocowaniu położyli ten silnik o te kilka stopni, to chyba nie robili tego dla jaj :) Z silników które miałem przyjemność robić to spotkałem tylko jeden , który nie był pochylony, była to 8mio litrowa rzędowa 8mka od Packarda z 1919roku. Oczywiście chodzi o rzędówki bo V6 czy V8 to widziałem ustawione ładnie na pion tak jak silnik Wankla. Duże V8mki też z tego co widzę ustawiane są bez pochylenia. Np takie włoskie wynalazki:
 
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-05-20, 19:35   

Sądziłem, że ewentualne pochylenie silnika to po to, żeby zmieścić go pod maską, kilka czy kilkanaście centymetrów często robi różnicę. A jak to jest kiedy ten sam silnik jest montowany w różnych samochodach w rożnych pozycjach? Dla przykładu vw 1.6d (CS) w golfie jest prawie pionowo (jak nie pionowo), a w T3 jest prawie 60 stopni odchyłu od pionu. Czy wtedy w golfie będzie miał mniejszą moc albo trwałość?
Co do przesunięcia sworznia w tłoku to trochę inna skala, tam długość dźwigni rośnie z 0 do powiedzmy 5mm, więc procentowo coś koło nieskończoność :D A siły działające na sworzeń po pochyleniu silnika w jakimś tam momencie spadają np. z 500N na 499,8N :D
 
     
Gibon 


Wiek: 33
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 196
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-21, 21:40   

silnik 1.1 i podobne z rodziny fire są pochylone względem skrzyni biegów o 7 stopni ale nie pamiętam w którą stronę
_________________
126fl 1242ccm
 
 
     
rm125 

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 54
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-05-21, 21:45   

[url=http://images77.foto...a5m.jpg]Obrazek
Sądząc po obrazku który dodał evil to chyba w stronę kolektora :)
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2016-05-21, 21:55   

Fajnie ze kolejny temat, mam zamiar zaczac swap :lol2:
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15