126p 1974 pawel85wroc |
Autor |
Wiadomość |
pawel85wroc
pawel85wroc
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-17, 07:27
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie pasuje mi pomarańczowy a niebieski też tak średnio. Przede wszystkim nie było ich w tych rocznikach. Muszę pooglądać więcej innych aut na żywo. Miałem jechać do Warszawy na auto nostalgię, ale nie zebrałem się w końcu. Byłem ostatnio w Topaczu. Widziałem dwa, jeden kość słoniowa drugi żółty. Najbardziej pasowałby mi brązowy. Pamiętam takiego z dzieciństwa u wujka. Miał piękny błyszczący lakier i idealne chromy. Był już na nowych felgach. Mógł być coś około 1980-1984r. I szukając malucha dla siebie celowałem w takie roczniki. Był nawet jeden w okolicy dokładnie taki jak szukałem ale cena była 2500 zł za 2 sztuki i po godzinie był już zarezerwowany. Potem już nic nie było podobnego. Brązy teoretycznie w palecie z tych roczników są ale nie widziałem, żadnego na żywo. Wybierać kolor będę w sierpniu/wrześniu więc mam czas. Narazie pod uwagę biorę coś z roso lub giallo. Przejadę się jeszcze za miesiąc na zlot do Oławy. Może coś mi wpadnie w oko.
wojtix - jeszcze nie wiem. Maluch na 80% będzie przechodził wszystkie sprawy blacharsko-lakiernicze u znajomego koło Siechnicy. Coś wspominał, że ma piaskownice dwie wioski obok. Całej budy raczej nie planuję piaskować, tylko podłogę ranty i może środek. Najpierw muszę przygotować miejsce do rozebrania fiata, półki i pudła do segregacji części. Chcę to zrobić do końca maja. W czerwcu planuję porozkręcać wszystko. Jak buda będzie goła to będę widział co jest wstępnie do zrobienia. |
|
|
|
|
pawel85wroc
pawel85wroc
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-29, 20:59
|
|
|
Witam ponownie, niestety dopiero teraz mam kilka dni wolnego i kończę rozbieranie fiata. Numer silnika to FSM126A 0768778703 Na różnych stronach znalazłem sprzeczne informacje do do rocznika tego numeru. Za silnikiem wycieraczek znalazłem dziwne pokrętło? Co to regulator prędkości wycieraczek?
|
|
|
|
|
norek
Wiek: 62 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 653 Skąd: src
|
Wysłany: 2016-07-29, 21:12
|
|
|
Tak ,to regulacja prędkości wycieraczek |
_________________
|
|
|
|
|
McGyver
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 329 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-07-29, 23:03
|
|
|
pawel85wroc napisał/a: | ...Numer silnika to FSM126A 0768778703 Na różnych stronach znalazłem sprzeczne informacje do do rocznika tego numeru. ... |
Silnik 600ccm, rok silnika to wrzesień-październik 1982r. |
_________________
|
|
|
|
|
Trefl
Wiek: 25 Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 345 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2016-07-30, 13:11
|
|
|
A ja coś zauważyłem. Nad drzwiami widać takie jakby pęknięcie. O tu :
Coś było rzeźbione? |
|
|
|
|
pawel85wroc
pawel85wroc
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 14:46
|
|
|
na budzie jest trochę szpachli w dziwnych miejscach np. koło mocowań zawiasów drzwi, zastanawiam się czy spawy nadkoli od wewnątrz są fabryczne, trochę wygląda jak by to robił spawacz okrętowy. Te nacięcia koło słupka pod dachem też były lekko zaszpachlowane i są symetrycznie z obu stron. Trochę wygląda jakby ktoś chciał wstawić do budy z II serii słupki z I. Tylko taki efekt to można było to zrobić prościej. Oprócz prawego tylnego błotnika i przedniego pasa wszystkie elementy mają nałożone te same warstwy lakieru. Fabrycznie buda była na 100% biała. Zawsze po zdjęciu gumek i kołków w dziwnych miejscach jest biały. Przy lakierowaniu słabo odtłuszczona była komora silnika i tam też wychodzi białe. Na pierwszy rzut oka do wymiany podłoga, przedni pas. Wszytko dobrze obstukane młotkiem. Wpadł tylko pod akumulatorem. Półka na akumulator była podparta kawałkiem gałęzi, z gnijącą korą. Ostatnia renowacja słabo wyszła poprzedniemu właścicielowi. Ostatni lakier do ściągnięcia myjką praktycznie z każdego elementu oprócz dachu. Wszystko poskręcane śrubami jakie były pod ręką. Jeżeli element był mocowany na 4 śruby to pierwsza była 14, druga 13, trzecia 12 a czwartej nie było. Obecny stopień zaawansowania prac to góra 2% |
|
|
|
|
pawel85wroc
pawel85wroc
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-29, 18:52
|
|
|
Witam ponownie, długo się nie odzywałem ale w tym czasie trochę ruszyłem do przodu. Z brakujących detali mam już podsufitkę z tego rocznika, uszczelki z klinem, boczną kratkę wlotu powietrza, tapicerka jest w trakcie czyszczenia i zszywania. Przede wszystkim mam też odpowiedni budżet i wszystkie części blacharskie do wymiany podłogi i całego przodu. Jak pogoda pozwoli za 2 m-ce buda idzie do piaskowania. Mam do was pytanie dotyczące silnika. Ten który posiadam jest z 82r. Czy szukać blok silnika z tego rocznika lub ewentualnie coś z okolic 75,76 czy zostać przy tym co mam? |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-01-29, 19:47
|
|
|
Grunt że do przodu 👉 |
_________________
|
|
|
|
|
Beczka76
Wiek: 26 Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 41 Skąd: Pniewite
|
Wysłany: 2017-02-11, 22:27
|
|
|
Bardzo fajny 74 po przygodach W sumie pomijając oryginały to takie ewenementy są też dość ciekawe przez swoje historie Widziałem jak go gdzieś na internetach chyba właśnie wrzucali.. Też chciałoby się mieć jakiegoś ST Znam gnijące podobno 75 jak właściciel mówi (nie chce go sprzedać), ale też miało jakieś przygody, bo numeru na nadkolu nie ma, więc z kwitem problem jak mi właściciel mówił, po niedzieli idę po czasie 1,5 roku znów pogadać Nawet miałem "zaproszenie" na ponowną rozmowę! Też mówił, że ogólnie daje zaporową cenę i większość opuszcza podwórko Mi się udało porozmawiać też przez to, że wykazałem głębokie zainteresowanie starymi autami. W grudniu '16 jeszcze stał- jest nadzieja! |
_________________ Pozdrawiam, Grzegorz! |
|
|
|
|
pawel85wroc
pawel85wroc
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 26 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-10-12, 19:38
|
|
|
W końcu na poważnie ruszyła renowacja. Aktualne plany to wymiana podłogi progów, przednich błotników i przedniego pasa. Pierwsze zdjęcia po piaskowaniu:
[/URL]
|
|
|
|
|
|