Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 126p 650Sport by Piter7391
Autor Wiadomość
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1061
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-20, 20:24   

Temat trochę zarósł kurzem :/
Ogólnie malczan w tym sezonie trochę pojeździł, z większych osiągnięć to poraz drugi byłem na zlocie w Giżycku, skąd wróciłem z przytartym 2 gim cylindrem :evil: więc motorownia już wyleciała z samochodu i przez zimę przejdzie kilka modyfikacji :twisted:

 
     
Jareg 
Moderator
Sherlock Holmes


Wiek: 22
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1153
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-09-24, 08:19   

Kurwen jak ja kocham to zdjęcie :mrgreen:
No i co dokładnie się stało z tym silnikiem? :P
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Vivix EU7 '04
:arrow: Peugeot 205 GRD '91
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1061
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-24, 09:35   

:D
A przytar się 2 cylinder w ten sposob ze pierscienie się schowały i zaczął żreć olej, zamawiam tłoki ma szlif daje do obrobki a potem anodowanie i ceramika na denko tłoka, do tego może jeszcze obrobie głowicę i wkońcu założę chłodnicę oleju.
 
     
Jareg 
Moderator
Sherlock Holmes


Wiek: 22
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1153
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-09-24, 09:40   

Piter7391 napisał/a:
:D
A przytar się 2 cylinder w ten sposob ze pierscienie się schowały i zaczął żreć olej, zamawiam tłoki ma szlif daje do obrobki a potem anodowanie i ceramika na denko tłoka, do tego może jeszcze obrobie głowicę i wkońcu założę chłodnicę oleju.

No a potem zrób glebę i wymień te lampy i będzie malinowo :luj:
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Vivix EU7 '04
:arrow: Peugeot 205 GRD '91
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1061
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-24, 11:55   

Gleba w końcu na przyszly sezon :twisted:
A lampy zostają tak jak są :P
 
     
Jareg 
Moderator
Sherlock Holmes


Wiek: 22
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1153
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-09-24, 14:39   

Piter7391 napisał/a:
A lampy zostają tak jak są :P

:roll:
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Vivix EU7 '04
:arrow: Peugeot 205 GRD '91
 
     
enter 
Animowany felgoholik


Wiek: 24
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Kraków
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2019-09-26, 13:20   

Jareg napisał/a:
No a potem zrób glebę

Mówię mu to od dwóch lat :roll:
Sam muszę czynić kroki żeby pomarańcza wreszcie uklękneła 8)
_________________
93 Fiat 126p FL 854
93 FSO Polonez L-111
99 Fiat 126p Town 306
91 Fiat 126p FL 113 aka TLW
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1061
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-26, 13:54   

enter napisał/a:
Jareg napisał/a:
No a potem zrób glebę

Mówię mu to od dwóch lat :roll:
Sam muszę czynić kroki żeby pomarańcza wreszcie uklękneła 8)

Uklęknąć to możesz ty mój drogi przyjacielu :twisted:
Poniemarcza siędzie alegancko i srobi stansy i spasy xD
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1061
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-26, 20:10   

A o to powód stansów i spasów :mrgreen:





Kolejne z moich maluchowych marzeń spełnione i to w sumie z nadwyżką.
Belka zamiast resora z wahaczami z możliwością regulacji pochylenia koła i do tego górne wahacze :twisted:
Zostaje mi tylko zrobienie gwintowanych amorków, na tył wpadną progresy 19cm ze śnieżki tylko nie wiem czy zostawić seryjne olejaki od KYB czy zainwestować w jakieś używane bilsteiny, a może jest jakiś nieco twardszy seryjny amorek który nie klepie tak po kieszeni jak wyżej wymienione bile?
 
     
Produdi 


Wiek: 26
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 95
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-26, 20:44   

No i prawidłowo .
Szukaj B6 , jak się bawić to się bawić.
 
     
Rocky 


Wiek: 24
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 1046
Skąd: TST
Wysłany: 2019-09-26, 21:22   

Również bym szukał Bil,ale jak chcesz coś tańszego,podobno fajną alternatywą jest KYB Excel-G(Gazowo-olejowy), dedykowany też do 126 ,tylko nie wiem, jak z dostępnością. Te 4 pojedyńcze uniballe mają zastąpić górne wahacze,dobrze myślę? Będziesz myślał nad poliuretanami w zawias?
_________________
Rocky Garage(Facebook) Zapraszam ;)

Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 TS'02


Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.

"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1061
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-26, 21:46   

No to może wyczekam jakieś bile w urzywce, te excel-g jeszcze są dostępne bo już przerabiałem ten temat rozglądając się nad zawieszeniem do CCS-a.
Ten zestaw praktycznie eliminuje gumy z przedniego zawieszenia, zostanie tylko tuleja w zwrotnicy a w dolny wahacz mam w zestawie tuleje 2 częściowe z poli czegoś ( twardy biały materiał dający się toczyć ), tył zostaje narazie seria bo mam świerzo wprasowane nowe tuleje, poliuretan może zastosuje w poduszkach amortyzatorów.
A te czarne parówki z unibolami to właśnie górne wahacze, podobno na oryginalnych wahaczach był by problem z przestawianiem kątów pochylenia koła,prawdopodobnie to łączenie miedzy ramionami mocno ogranicza regulację.
 
     
buczek21 

Wiek: 38
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 228
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-09-26, 22:04   

Piter7391,
No grubo idziesz 8)
Na przód jak masz tokarza pochtytanego to niech Ci wytoczy z alu i rurez gwintem i miski..
Ja tak miałem zrobionego swojego coilover kit'a w fiacie 127-do tego obciete seryjne amorki i skrócone tłoczysko..
No chyba że idziesz w to co 90% ludzi mających takie zawieszenie..gotowiec do Civic/CRX z allegro..

Co to tyłu..
To wg mnie opcje masz 4..
-zalanie seryjnych jakimś delikatnie gęstszym olejem- do kupienia rózne gestości do amorków z moto.. i mozna sobie spokojnie wyregulować twardość metodą prób i błędów..
-przespawać gazówki z fiata bravo tego starego.. gazowy amorek,tylko ze mocowania trzeba przespawać na maluchowskie,
-bile....ale 99% tego co wypływa na olx/allegro to albo ma nastawy typowe tor czy kjs..czyli beton..Albo wyrypane na max i do regeneracji..Kiedyś tym zajmował sie zekpol w warszawie,ale czy dalej to robi..
-jak kupiłeś przód za wór hajsu,to stać się na amorki z SPAX'a... gdzie siła tłumienia jest w pełni regulowana pokrętłem..

No i powinieneś leżeć teraz krzyżem przed ołtarzem zeby po tych wszytkich unibalach,polibuszach...cudach wiankach nie zaczeła się buda rozłazić.. :roll:
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 25
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 639
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-09-27, 13:23   

Zerkpol nadal regeneruje i ustawią Ci amory tak jak chcesz,jakieś pół roku temu wysyłaliśmy do regeneracji amory z rajdowego sunny i nie było problemu z tym że cena no i w moim odczuciu po zamontowaniu tego mam wrażenie że jest trochę przereklamowany.
Tak jak chłopaki radzą,pokombinował bym z gazówkami z bravo/t4 ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1061
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-27, 19:59   

buczek21 napisał/a:
Piter7391,
No grubo idziesz 8)

Grubo ale nie na bogato :E , na Spax-y mnie nie stać :/ dlatego kombinuje albo budżetowo albo markowe używki.

Ci co mnie znają to wiedzą że ja lubię wyłapywać okazję :mrgreen: i czasem na jakieś rarytasiki potrafię czekać bardzo długo i tak było z tym zawieszeniem, udało mi się je wyrwać za mniej niż połowę wartości rynkowej tego zestawu, i po przyjrzeniu się myślę że jest to cena adekwatna i w takiej cenie idzie te wszystkie elementy może nie tyle zrobić samemu ale we własnym zakresie po zamawiać u tokarzy, spawaczy itp. a potem złożyć sobie w całość, dlatego jestem podwójnie zadowolony z tego zawieszenia. :twisted:

Co do amorków na tył, mam olej do zawieszenia motocyklowego, chyba nawet ze 2 rodzaje i nawet nie wiem czy nie wygrzebię gdzieś tylnych rozbieralnych amorków od malucha, więc może pobawił bym się w ten sposób, jak nie to też mogę się pobawić i przespawać mocowania w gazówkach z bravo (to będą te amorki? https://allegro.pl/oferta/ms-amortyzator-fiat-marea-bravo-i-brava-7639844584)

Na temat przednich amorków i ogólnie całego zawiasu rozmawiałem z Macioo jakiś czas temu i wspominał mi że miał zrobione kilka różnych amorków z różnymi sprężynami do testów tak aby dobrać coś co nada się do jazdy cywilnej i na co dzień oraz do lekkiego upalania, więc będę się też z nim kontaktował w tej sprawie, a jeśli nie wypali, to mam ogarniętego znajomego z tokarkami i powinienem coś wystrugać tylko właśnie czy na podstawie zwykłego olejowego KYB to robić tak jak sprzedają to na olx i czy może pójść w gazowo-olejowy odpowiednik?
I jak coś to kupuję na allegro nakrętki od gwintu rozmiarowo podchodzące pod amorek i dorabiam do tego tuleję talerzyki do sprężyn i sprężyny też jakieś gotowce z alledrogo?

A z budą to myślę czy nie obspawać punktów mocowania zawieszenia oraz dodatkowo belkę z pod resora nie wzmocnić blachą i zostawić jednak seryjne gumy amortyzatorów a nie betony z poliuretanu, bo jednak rajdówka czy wyścigówka z tego nie będzie a i tak będę miał zajebistą przyjemnośś z prowadzenia tego bolidu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 14