.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 126 ELX Maluch Town '99
Autor Wiadomość
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-09, 20:07   

Dzisiaj nic konkretnego nie zrobiłem, ale na dniach autko jedzie do spawania. Potem tak na szybko lista rzeczy do zrobienia:

-Poprawić wydech a konkretnie jego mocowanie
-Wymiana przepustnicy w gaźniku
-Wymiana lizaka i poduszek w skrzyni
-Wymiana łożysk piast, zastosowanie zestawu naprawczego prawej zwrotnicy
-Oskrobanie wierzchniej rdzy, szpachlowanie, malowanie
-Zmycie dziadkowej konserwacji ze smaru i położenie nowej
-Pranie wnętrza, kosmetyka, poskładanie wszystkiego do kupy

W dalszej perspektywie jest wymontowanie silnika oraz wymiana uszczelek i uszczelniaczy (ew. pierścieni), planowanie głowicy, wymiana rozrządu itp.

Ogólnie to mam już zestaw naprawczy zwrotnicy oraz lizak, muszę zamówić jeszcze kilka rzeczy... Cały ten niewielki remont chciałbym zamknąć w kwocie 1000 zł, wiele rzeczy zrobię sam przy Waszej pomocy :D Poprawki blacharsko-lakiernicze to na dobrą sprawę weekend roboty, konserwacja drugi a wymiana lizaka i poduszek to zrobię któregoś dnia po robocie... gorzej z remontem silnika, tego nie zrobię sam a i zastanawiam się czy w sumie nie pogadać z gościem który mi go będzie spawał czy aby nie zostawić go od razu u niego w tym celu...

A tak przy okazji, dzisiaj zupełnie za darmo wpadł taki gadżet, jeździła w Autosanie H9 :D Co prawda mocno zniszczona, ale wystarczyło umyć CIFem i dla usztywnienia wsadzić do środka plastikową pseudoapteczkę za 5 zł no i jakoś fajnie wygląda :D

Przed:



Po :

_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-11, 18:59   

No i dzisiaj Fiacik pojechał do specjalisty :)

Specjalista ma mi go pospawać oraz wymienić łożyska oraz zwrotnicę :)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-12, 21:28   

To tak wygląda na dzień dzisiejszy:

Prawy próg wspawany, prawa strona podłogi załatana, jak widać każdy ma swoje metody, mój majster na przykład najpierw łapie łatki pchełkami a potem to obspawuje... Progi tak samo, najpierw przymierzone i przyłapane takimi malutkimi wkręcikami, ogólnie wygląda to fajnie... Jestem dobrej mysli :D Ogólnie i tak za X lat wymiana podłogi dlatego to tylko takie doraźne łatanie. Poza tym nie zamierzam tym dużo jeździć i mój maluch nigdy nie będzie idealny...Jeszcze wyskrobię bardziej gumówką tą rdzę, na to pojdzie podkład antykorozyjny Mipy i baranek... Wykończeniem tego wszystkiego zajmę się ja :)

Zostały zamówione łożyska na wszystkie koła. Z ciekawostek mam nowe bębny z przodu :shock: Za to po zdjęciu koła okazało się że jestem niedoszłym samobójcą... No cóż - zwrotnica :E Komplet naprawczy już jest...

Razem z łożyskami jadą do mnie poduchy pod skrzynię



_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Mateusz9510 
EL


Wiek: 25
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 627
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2016-04-12, 23:05   

Szybko działasz :D Tylko dodawaj większe zdjęcia bo na tych mało co widać.
_________________
Mały, ale Wariat
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-13, 06:55   

Spoko, postaram się :) Robię je telefonem i żeby było szybciej przesyłam dziewczynie przez messengera, w potem wchodzę na komputerze w rozmowę i zapisuję na dysk :D

Mam pytanie, ponieważ odbiorę malucha w stanie gołej blachy - czym zabezpieczyć progi? Od środka zamlowałem je podkładem reaktywnym Mipy, jednak na krawędziach aby było łatwiej je spawać zostały gołe. Myślę żeby z wierzchu też dać ten podkład, na zgrzewy pastę uszczelniającą Bolla i na to baranek i lakier. Bardzo mnie nurtuje, jak ogólnie się to robi w fabrykach samochodów? Przecież lakieruje się już pospawane nadwozie, jak więc dotrzeć do wszystkich zakamarków? Oczywiście, do środka zaleję również środek do konserwacji profili zamkniętych, ale czy to wystarczy?
 
     
MajkelMoto 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 319
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-14, 17:48   

Wygląda na prawde fajnie, wcale nie ma tragedii bo widziałem eleganty w o wiele wiele gorszym stanie :) U mnie na szczęście podłoga zdrowiutka jakimś cudem, chyba przez to że nigdy zimy nie widział mój kaszlak. Twoja jest w stanie poprawnym i do zrobienia. Życzę powodzenia i do zobaczenia bo nie mamy daleko do siebie :)
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-19, 10:37   

Bylem zobaczyć co tam u malucha, i przy okazji zawieźć komplet łożysk piast oraz zestaw naprawczy zwrotnicy, niestety nie zastałem majstra, ale za to jego córka otworzyła mi garaż, powiem tak, ogólnie prace idą do przodu i wygląda to dobrze, cała prawa strona jest już skończona, łatki wspawane i zabezpieczone, próg ładnie wstawiony i oszlifowany, kielich również obspawany... Niestety nie mam zdjęć ale jeśli chodzi o mnie to jestem bardzo zadowolony :) )
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-28, 20:10   

No więc maluch odebrany...

Cóż, chyba jak na robotę za...250 zł :D nie ma aż tragedii... W tej cenie wymienione wszystkie łożyska w kołach i naprawiona zwrotnica.. Lewy próg jednak został, chociaż leci końcówka przy nadkolu tylnym.... Jedyne gdzie mój majster średnio się postarał to nadkole przednie zrobione na.. wkręty :o Od razu wstępnie oszlifowałem łaczenie progu (boję się bardziej) i pomalowałem to podkładem... Przy okazji wyszło brak zabezpieczenia na półosi z jednej strony (teraz to słychać - stukanie, gdy auto jedzie na luzie), uszczelniacze półosi do wymiany... trochę roboty będzie :)

























 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-04-28, 20:26   

Ja bym jechał reklamować te łatki na wkręty. Za parę lat będzie jeszcze większa dziura i już nie będzie do czego spawać, czy przykręcać łatek.
 
     
danielewicz 


Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 597
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-04-28, 20:29   

Powiedz kto to robił żebym przypadkiem na niego nie trafił...
_________________
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Fiat 126p 1979
 
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-28, 20:43   

Spokojnie :D to się ogarnie ;D jeśli chodzi o podłogę to tylko to było przyłapywane tymi wkręcikami a potem spawane, jedynie te nadkole... ale ja to se dźwignę ;]
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-04-28, 20:43   

Może i tanio, ale ja bym chyba wolał mieć dziury niż to co teraz. Kto robi blacharkę na wkręty :facepalm:
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2016-04-28, 21:44   

Ta blacharka na wkręty to jakaś masakra... przecież tam trzeba ciąć i to sporo, i dopiero wspawać reparaturkę. Nawet wspawywać takich łatek nie ma sensu - uwierz, przerabiałem w innym aucie. To po prostu mija się z celem, bo za pół roku będzie gorzej.
Teraz to nie dość, że blacha poleci dalej, to jeszcze tam gdzie wkręciki zacznie lecieć momentalnie.
A te pozostałe spawy też zeszlifuj porządnie ;) bo na razie kiepsko to widać :P
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
enter 
ziomy rezerwy
Animowany felgoholik


Wiek: 27
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 371
Skąd: Radom
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-04-28, 21:55   

Swój chłop :P
_________________
88 Fiat 126p FL 444 ZOMO
93 Fiat 126p FL 854
93 FSO Polonez L-111
99 Fiat 126p Town 306
91 Fiat 126p FL 113 aka TLW
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 666
Skąd: Ostróda

Wysłany: 2016-04-28, 22:06   

Wiecie co....

To wszystko mnie jakoś zdemotywowało. Zawsze chciałem mieć malucha, ale to wszystko zaczyna mnie przerażać. Utrzymanie dwóch aut ze skromnej pensji nie jest jednak takie łatwe, zwłaszcza że te jedne (maluch) wymaga ciągle czegoś. Wychodzi jednak że wrócę do swojej dawnej pasji - Komarków :) Myślałem że zrobię malucha niewielkim kosztem, wyszło jak widać... Nie mam nawet dla niego garażu.

Dlatego mam jedno pytanie. Ile to wszystko, w stanie takim jak widać jest warte? Przy maluszku zostało w sumie niewiele do roboty - jedyne co na chwilę obecną trzeba kupić to lakier, bałwanki, uszczelniacze półosiek i środkowy drażek kierowniczy, oraz oczywiście włożyć trochę pracy... Silnik co prawda jak napisałem wcześniej - ale nie wykazuje innych objawów. Chodzi jak pszczoła :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15