.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Czarne blachy, kończący się dowód, instalacja gazowa...
Autor Wiadomość
Aron 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 2470
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 10:11   Czarne blachy, kończący się dowód, instalacja gazowa...

Postanowiłem napisać mały wywód. Może ktoś mnie zrozumie, coś podpowie, wyjaśni, pomoże :E
Otóż moje Caro ma oczywiście czarne łódzkie blachy LZX. Zarejestrowane jest jeszcze na poprzedniego właściciela. W grudniu 2015 zrobiłem przegląd, tym samym wykorzystałem ostatnie miejsce w dowodzie. Oczywiście, mógłbym dalej jeździć na tym dowodzie, nieprzerejestrowanym autem, a przeglądy wozić na kartce. Jednak pojawia się problem zamontowania instalacji gazowej. Niby mogę zrobić to na lewo, na używanych częściach z kolegami w garażu. Ale nowa instalacja gazowa w znajomym warsztacie LPG z butlą w koło i wbiciem w dowód kosztowałaby mnie 1000zł. Niby fajnie, wszystko takie funkiel nówka, dobrze ustawione i legalne. No ale tu pojawia się moja obsesja czarnych blach. Trudno by mi było się rozstać z tym LZX, które tak świetnie komponuje się z czerwonym nadwoziem Caro i czarnymi nakładkami Halogen. I wydaje mi się, że tak naprawdę mam tylko 3 wyjścia:
- olać instalację gazową i jakoś przeboleć idące nieco w górę ceny paliwa i jeździć na czystej benie
- założyć instalacje LPG na własną rękę
- założyć instalacje legalnie z wbiciem i przerejestrować Caro na ohydne białe.
Jeśli coś przeoczyłem, coś mówię źle to proszę mnie poprawić. Ewentualnie może ktoś coś podpowie, czy istnieje jakakolwiek inna opcja, chociaż wydaje mi się, że nie...
_________________
Pasja 126p
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-03-18, 11:22   

Z przeglądem jest tak, że z karteczka możesz jeździć 30 dni bo tyle czasu jest ważna. Powyżej policjant jak najbardziej może Ci zabrać dowód za "brak przeglądu". Może się upierać, że lawetka przyjedzie i odwiezie na parking policyjny, ale tu zależy jaki dekiel się trafi. Przepisy mówią jednak, że odholowanie jest konieczne jak auto jest zaparkowane w miejscu tarasującym ruch.
Co do instalacji LPG. Założyć na własną rękę oficjalnie nie możesz, jeśli jeździsz bez papierów z założonym LPG, to jest kilka sytuacji w których jest problem:
1. Przy najbliższym badaniu technicznym
2. Przy kontroli policyjnej (o ile zauważy)
3. Przy wypadku nie z Twojej winy - może być problem z odszkodowaniem
4. Przy wypadku z Twojej winy - tu możesz nawet prokuraturę mieć na plecach.
Ja w obecnej pracy mam styczność z wypadkami kolejowymi więc zarazem z samochodami jak i śmiertelnymi potrąceniami i wierz mi spotkania z policją i prokuraturą w takich sprawach nie należą do przyjemnych.
Co do alternatyw, bo to jest Polska i tu jest prawo po polsku.
Przeglądu na kartce nie przeskoczysz, masz 30 dni, w CEPIKu natomiast masz wbity rok. Na kontroli sprawdzany jest CEPIK i weryfikowane to z dokumentem, który masz przy sobie. Jeśli go nie masz..... to weryfikowane jest w CEPIK i masz mandat 50zl za brak dokumentu.
Zainstalowanie instalacji LPG w samochodzie nie wymaga przejścia przeglądu zanim zgłosisz to do wydziału komunikacji (moim zdaniem jest to niesamowita dziura w przepisach). Zrobiłeś przegląd, za 2 dni założyłeś LPG, najbliższy przegląd (droższy) z LPG jest dopiero za rok bez 2 dni.
Dokumenty które masz od gaziarza musisz złożyć w urzędzie do 30 dni od wystawienia faktury i wtedy wbijasz w dowód instalację.
Reasumując:
Legalnie masz 30 dni jeżdżenia, chyba, że masz gościa od LPG, który co miesiąc będzie wystawiał nową fakturę, wtedy pojeździsz dłużej, pytanie brzmi czy warto ...
 
 
     
Aron 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 2470
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 11:37   

Czyli... Jadę założyć gaz u gaziarza, wbijam to w dowód i jeszcze sobie polatam na czarnych blachach? I jak to zwykle bywa, człowiek będzie kombinował, kolejny przegląd robię w grudniu 2016 już z dopłatą na gaz. I oczywiście powinienem w terminie 30 dni złożyć te papiery od gazu w wk. Ale jak nie złożę, to tylko nadgorliwy policjant się dowali?

Bo patent z dowodem rejestracyjnym jest prawie zawsze taki sam - zostawić w domu, a wozić umowę. W przypadku Bisa robię tak chyba od zawsze :E
_________________
Pasja 126p
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-03-18, 12:06   

No na to wychodzi, bo w dowód nawet stary powinni wbić LPG i na czarnych dalej pojeździsz.
Zawsze jest opcja LPG założyć samemu i jeździć na przypał, w przypadku małej katastrofy z ruchu lądowym pójdziesz siedzieć, auto pojedzie na policyjny i nadal zachowa czarne blachy , to jest jakiś plus :lol2:
 
 
     
Aron 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 2470
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 12:15   

Nie nie nie, samowolki gazowej raczej nie planuje. To była tylko jedna z opcji, ale jednak wolę mieć chociaż to jakoś legalnie :lol2: No to w sumie tak będzie - założę gaz, wbiję w dodów, będe robił przeglądy "na karteczce" i palił Jana jakby co. I szlus :E
_________________
Pasja 126p
 
     
skib 
ziomy rezerwy
Skibster


Wiek: 30
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 515
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 12:51   

Jak myślicie z hakiem jest sytuacja analogiczna? 2 razy w tym roku bede potrzebował przejażdżki z hakiem i planuje 2 opcje:
robię jeden przegląd na hak i kartką smigam 30 dni (majówka), później zdejmuje hak,
następnie przed złombolem znowu zakładam hak, robie znowu przeglad i znów po 30 dniach zdejmuje...

jeszce mam miejsce na 2 pieczątki w starym dowodzie, więc szkoda tak szybko się poddawać na czarne tablice...
_________________
Fiat 126p 88' "Mariuszek"
Fiat 126p 86' "Ryś"
Polonez Truck DC 1.6GLI+LPG - bez tematu
Polonez Caro 94' "GrażyNA"
Opel Senator 2.6 92'
BMW E36 touring 2.0 97'
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-03-18, 13:21   

Z hakiem jest chyba trudniej bo wbicie haka musi być po wykonaniu przeglądu a dla urzędasa jest potrzebny papier z warsztatu (faktura), bo sam sobie przecież nie mogłeś założyć bo się nie znasz :lol2:
Pomysł masz dobry, zapewne zadziała :)
ALE jakiś druciarz założy Ci LPG i jego faktura jest taka profi, że diagnosta nie musi sprawdzać tej chałtury.
I tu ciekawostka, gdy skończy Ci się legalizacja na butlę LPG i ją wymieniasz na nową to spokojnie możesz to zrobić sam albo ze szwagrem nawet i po pijaku i potwierdzenia tej wymiany nie chce nikt, ani urząd ani diagnosta bo dla niego świadectwo homologacji z numerem na butli ma się zgadzać i nic więcej.

Aha panowie, jeszcze ciekawej rzeczy się dowiedziałem od mojego diagnosty.
Co do czarnych blach, nie ma podobno żadnego przepisu, który zmuszałby do oddania starych blach, jedynie jeśli tablice są nieczytelne, zniszczone lub ktoś przerejestrowuje auto w momencie kiedy je kupił lub zmienił miejsce zamieszkania. Jedyne co potrzebne to adnotacja od diagnosty, że tablice rejestracyjne są w stanie do dalszego użytkowania i nie ma potrzeby ich wymiany. Wtedy idziemy do urzędu z kwitkiem od diagnosty i prosimy o wymianę dowodu rejestracyjnego. Grunt to być właścicielem malucha od x lat :)
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6231
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 14:00   

No to chyba oczywista sprawa :)
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 14:28   

Aron napisał/a:
Czyli... Jadę założyć gaz u gaziarza, wbijam to w dowód i jeszcze sobie polatam na czarnych blachach?

Ja bym jeździł na nielegalnej instalacji, a w razie kontroli tylko powiedzieć, że instalację założyłem 2 dni temu i:
evil1 napisał/a:
Dokumenty które masz od gaziarza musisz złożyć w urzędzie do 30 dni od wystawienia faktury i wtedy wbijasz w dowód instalację.

Więc mogę jeszcze 28 dni legalnie jeździć :)
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2580
Skąd: Karków
Wysłany: 2016-03-18, 14:37   

nanab napisał/a:
Aron napisał/a:
Czyli... Jadę założyć gaz u gaziarza, wbijam to w dowód i jeszcze sobie polatam na czarnych blachach?

Ja bym jeździł na nielegalnej instalacji, a w razie kontroli tylko powiedzieć, że instalację założyłem 2 dni temu i:
evil1 napisał/a:
Dokumenty które masz od gaziarza musisz złożyć w urzędzie do 30 dni od wystawienia faktury i wtedy wbijasz w dowód instalację.

Więc mogę jeszcze 28 dni legalnie jeździć :)



Wtedy zabierają Ci dowód i mówią,że oddadzą jak dowieziesz im na komendę fakturę za montaż.I co? Lipa,bo nikt się nie podłoży.

Legalny montaż LPG i zachowanie blach z dowodem na poprzedniego właściciela nie jest możliwy.Przerabialiśmy to z Kapslem i Kantem KKO - ja kupiłem,zagazowalem na legalu i miał czarne blaszki,nie było możliwości zachowania dowodu,gdyż kończące się BT zmuszało do przerejestrowania,żaden diagnosta nie chciał wbić do dowodu pieczątki,kiedy nie było adnotacji o założonym LPG.

Dla mnie to paranoja,żeby na szalę stawiać ekonomikę eksploatacji Poloneza przy różnicach cen paliw benzyna-gaz, a zachowaniu czarnych rejestracji.Nie oddawaj ich do WK,zachowaj w garażu i rób nad nimi co chcesz,ważne jest jedno: Polonez musi mieć gaz :mrgreen:
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
skib 
ziomy rezerwy
Skibster


Wiek: 30
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 515
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 14:45   

evil1 napisał/a:
Z hakiem jest chyba trudniej bo wbicie haka musi być po wykonaniu przeglądu a dla urzędasa jest potrzebny papier z warsztatu (faktura), bo sam sobie przecież nie mogłeś założyć bo się nie znasz :lol2:

w maluchu w dowodzie rejestracyjnym miałem wypełnione pola O.1 i O.2 które mówią o max masie całk. przyczepy z i bez hamulca więc jak pojechałem z założonym przez siebie hakiem na stację diagnostyczną to tylko sprawdzili czy hak ma jakąś tabliczkę świadczącą o homologacji, pokazałem na przyczepce, że wszystkie światełka się świecą, zostawiłem 35 ziko i dostałem na A4 kwitek o badaniu, z którym pojechałem do WK

w starym dowodzie od poloneza całe szczęście też mam wpisaną DMC przyczepy więc też nie powinno być problemu z wydaniem kwitku ze stacji diagnostycznej
_________________
Fiat 126p 88' "Mariuszek"
Fiat 126p 86' "Ryś"
Polonez Truck DC 1.6GLI+LPG - bez tematu
Polonez Caro 94' "GrażyNA"
Opel Senator 2.6 92'
BMW E36 touring 2.0 97'
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 27
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1670
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-18, 14:59   

Możesz też robić przegląd co miesiąc i jeździć z kwitem ważnym 30 dni :E
 
     
skib 
ziomy rezerwy
Skibster


Wiek: 30
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 515
Skąd: Żyrardów
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-18, 17:27   

ATi napisał/a:
Możesz też robić przegląd co miesiąc i jeździć z kwitem ważnym 30 dni :E

i co miesiąc 35 ziko płacić ?? :D nie, dziękuję
cały czas z resztą hak mi nie będzie potrzebny ;)
_________________
Fiat 126p 88' "Mariuszek"
Fiat 126p 86' "Ryś"
Polonez Truck DC 1.6GLI+LPG - bez tematu
Polonez Caro 94' "GrażyNA"
Opel Senator 2.6 92'
BMW E36 touring 2.0 97'
 
     
kapsel 
Admin
cremowa skura


Wiek: 29
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 3097
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-18, 18:48   

Anzel napisał/a:
Legalny montaż LPG i zachowanie blach z dowodem na poprzedniego właściciela nie jest możliwy.Przerabialiśmy to z Kapslem i Kantem KKO - ja kupiłem,zagazowalem na legalu i miał czarne blaszki,nie było możliwości zachowania dowodu,gdyż kończące się BT zmuszało do przerejestrowania,żaden diagnosta nie chciał wbić do dowodu pieczątki,kiedy nie było adnotacji o założonym LPG.

a na dodatek chwilę wcześniej wszedł przepis o ważnym przeglądzie przy przerejestrowaniu i musiałem jeździć na czerwonych blachach :luj:
_________________
zomo nie wiadomo '87
pułkownik kwiatkowski '90
mietek dusiciel '85
nyssan '74
lolvo s70 '00

były:
rover lover '94
grigo oslo '90
saab 900ng 2.0i '97
lisek '83
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 27
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1670
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-18, 19:14   

skib, ale to jest dobry pomysł na jakiegoś zajebistego, drogiego klasyka na czarnych. :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15