Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
bis chodzi jak wibrator co zrobic
Autor Wiadomość
markuc4592 

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2016-02-25, 12:32   bis chodzi jak wibrator co zrobic

witajcie mam pytanie kupilem z pol roku temu bisa stoi i czeka na remont bo zajmuje sie innym autem ale od czasu do czasu przy nim grzebie i jakis czas temu uruchomilem silnik uklad zaplonowy gaznik itp wszystko ustawione no ale chodzi jak wibrator trzesie nim z racji tego ze nie wiem co sie dzialo z nim wczesniej i kupilem nie odpalajacego podejrzewam ze uklad nie jest wywazony albo zle poskladany moze wal z 650 kolo zamachowe zle zalozone czy cos i z tu moje pytanie jak sprawdzic czy wszystko pochodzi z bisa i gdzie wywazyc taki uklad jak cos czy w pierwszym lepszym zakladzie co robia szlify itd to zrobia ?
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 24
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 925
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-25, 13:54   

Może chodzi na jeden cylinder i rzuca silnikiem?

Wujek który był pracownikiem krakowskiego Polmozbytu mówił, że jak BIS przyjeżdżał na wymianę uszczelniacza wału korbowego od strony koła zamachowego to wszyscy mechanicy uciekali. :lol2:
Możliwe też, że ktoś wymieniał właśnie ten simmering i nie założył koła zamachowego na znak. Wału z 650tki z tego co pamiętam, nie da się założyć bo przy obrocie oparłby się o wystające tuleje cylindrowe.
Koło zamachowe łatwo poznać po nawierconych sporych otworach z jednej strony. Tam jest przy dzwonie skrzyni biegów taka blaszka którą można odkręcić i zobaczyć do środka dzwonu. Nie pamiętam już czy będzie coś tam dokładnie widać, dawno już nie grzebałem przy swoim BISie. :E
Jeżeli to faktycznie wina koła zamachowego to nie pozostaje Ci nic innego jak wyciągnąć skrzynie i zobaczyć jak to tam wygląda.
Myślę, że nie ma sensu wozić seryjnego układu korbowo-tłokowego do wyważania, dobrze poskładany musi chodzić tak jak trzeba. ;)
 
     
markuc4592 

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2016-02-25, 15:25   

no pytam orientacyjnie kupilem i nie zagladalem wiec pytam na co zwrocic uwage a chodzi napewno na dwoch poznal bym ta prace na jednym poprostu trzesie sie jak go zdemontuje wszystko sie okaze
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 24
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 925
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-25, 19:49   

W takim razie na sam początek najlepiej sprawdzić ustawienie koła zamachowego. Zrzuć skrzynię lub wyciągnij silnik, jak wolisz. W BISie łatwiej jednak jest zrzucić skrzynię. Następnie należy ustawić tłoki w GMP. W tym celu należy ustawić znak na kole pasowym tak by pokrywał się z trzecią, największą wypustką na pokrywie. Wtedy znak na kole zamachowym ( nawiercony otwór nieprzelotowy o średnicy około 8mm ) powinien być w miejscu rozrusznika.
Jeżeli tam nie leży problem dawaj znać, będziemy myśleć dalej. ;)
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 22
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1665
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-02-25, 21:33   

Wsadź tam koleżanki do tego bisa, te wibrację im się spodobają :D

Pierwsze co to bym sprawdził koło zamachowe i pasowe. A i ten znacznik jest koloru czerwonego. ;)
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 24
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 925
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-25, 21:51   

ATi napisał/a:
Wsadź tam koleżanki do tego bisa, te wibrację im się spodobają :D

Pierwsze co to bym sprawdził koło zamachowe i pasowe. A i ten znacznik jest koloru czerwonego. ;)


To u mnie już lakier musiał się złuszczyć i została sam "otworek". :)
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 22
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1490
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2016-02-25, 21:59   

grzesiol napisał/a:
jak BIS przyjeżdżał na wymianę uszczelniacza wału korbowego od strony koła zamachowego to wszyscy mechanicy uciekali.
nie dziwię się im :E

Na bank będzie źle ustawione koło zamachowe. W innym BISie też przerabiałem jak ktoś źle założył zamach i był masaż pleców.
_________________
 
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 753
Skąd: RTA
Wysłany: 2016-02-28, 17:19   

Czy te znaczniki na kole zamachowym (to ustawienie co grzesiol podał) występuje tez w zwykłym 650?
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- Fiat 126p FL 94'
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
maluch_bis 

Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-28, 22:00   

nie
_________________
Nowe części do 126p, jesteś zainteresowany? Pisz PW lub tel. 537 311 566
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 753
Skąd: RTA
Wysłany: 2016-02-29, 00:19   

No ale w książce jest napisane, że jest otwór nieprzelotowy, odległy od środka koła 112mm, średnica fi 5mm otworu i ma być ustawiony u góry gdy tłoki są w górnych położeniach. Stąd pytam, że nie jeden silnik dziewiczy rozkręcałem i nigdy te znaki się nie pokrywały z tym co napisałem. Aktualnie składam silnik i nie wiem czy złożyć "tak jak było" czy "jak książka pisze"...
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- Fiat 126p FL 94'
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
giannini 
126GP Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-02-29, 01:46   

Karol napisał/a:
Czy te znaczniki na kole zamachowym (to ustawienie co grzesiol podał) występuje tez w zwykłym 650?

Oczywiście , że występuje i powinno być tak jak wyczytałeś w książce. Może jakiś "szpenio" zdejmował koło zamachowe do wymiany uszczelniacza i przykręcił inaczej. Otwory są symetrycznie , więc można je założyć w 6 położeniach. Tu masz zdjęcie znacznika dość mocno pomalowanego.
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 753
Skąd: RTA
Wysłany: 2016-03-01, 19:33   

ok, dzięki wielkie :)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- Fiat 126p FL 94'
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16