Przesunięty przez: głodny 2012-11-15, 23:49 |
Wymiana szczotek w rozruszniku |
Autor |
Wiadomość |
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-27, 16:06 Wymiana szczotek w rozruszniku
|
|
|
Jeśli zdarza się co jakiś czas, że po przekręceniu kluczyka słyszymy tylko cyknięcie, to prawdopodobnie powinniśmy wymienić szczotki w rozruszniku. W tym celu musimy wykręcić rozrusznik z samochodu. Przydatny przy tym jest kanał, ale można sobie bez niego poradzić jeśli podniesiemy prawą stronę samochodu i okręcimy prawe tylne koło.
1.Zdejmujemy klemę z akumulatora.
2.Od strony silnika odkręcamy kluczem 13 dwie śruby mocujące rozrusznik to silnika.
3.Wchodzimy pod samochód i okręcamy od rozrusznika kabel idący do akumulatora (gruby) i alternatora, oraz zdejmujemy wsuwkę z kablem wzbudzenia.
4.Odkręcamy kluczem 10 dwie śruby mocowania rozrusznika do skrzyni oraz odkręcamy kluczem 13 to mocowanie od skrzyni.
5.Odkręcamy kluczem 13 trzecią śrubę mocującą rozrusznik do silnika.
6.Wyciągamy rozrusznik z auta. Jest to utrudnione przez małą ilość miejsca, ale jak najbardziej możliwe. Jeśli trudno jest to zrobić od dołu, to wygodniej może być chwycić rozrusznik od góry i spróbować nim tak wymanewrować, żeby wyszedł (dołem).
7.Odkręcamy śrubkę mocującą na rozruszniku metalową opaskę. Pod nią widzimy dwie szczotki, przykręcone śrubkami. Odkręcamy je, podważamy sprężynki dociskające szczotki i wyciągamy szczotki z rozrusznika, po czym oceniamy ich zużycie, i jeśli są zużyte na ich miejsce wkładamy nowe i przykręcamy je.
(po prawej widzimy szczotkę zużytą, po lewej w dobrym stanie)
8.W odwrotnej kolejności wkładamy rozrusznik do samochodu.
powodzenia |
Ostatnio zmieniony przez xemup 2010-01-02, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2009-12-27, 17:49
|
|
|
Gwoli ścisłości rozruchalniczek zainstalowany jest za pomocą trzech śrubek a nie dwóch,to po pierwsze,a po drugie taki sam objaw (cykanie i brak kręcenia silnikiem) powoduje sam elektromagnes który na wskutek wady fabrycznej nie zwiera dobrze dwóch styków na jego dnie.Należy taki elektromagnes wykręcić z rozrusznika,odkręcić bakelitową pokrywkę oraz rozlutować dwa połączenia cewek.Gdy pokrywka bakelitowa nam zlizie,zauważymy,że w jej wnętrzu są dwa płaskie miedziane styki,które zwiera również miedziana płaska zwora.Wadą tegoż rozwiązania jest,że i zwora i styki mają płaską powierzchnię,przez co jakikolwiek nagar z wypalonego styku(co jest zjawiskiem normalnym gdyż występuje tam iskrzenie na wskutek dużych prądów)modyfikacja polega na podłożeniu pod te styki dwóch podkładek(zwiększenie nacisku na styki) oraz lekkiego wygięcia płaskiej zworki w półelipsę ,tak aby zaostrzone "zęby" były skierowane w stronę styków w pokrywce bakelitowej. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-27, 18:00
|
|
|
pumex napisał/a: | 5.Odkręcamy kluczem 13 śrubę mocującą rozrusznik do silnika. |
;> |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2009-12-27, 18:31
|
|
|
Cytat: | 2.Odkręcamy kluczem 13 dwie śruby mocujące rozrusznik to silnika. |
Przy silniku są oryginalnie 3 śruby ;-) jeda od dołu,druga od góry a trzecia z boku na przelot z nakrętką. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-27, 18:35
|
|
|
No przeciez tak mowie
Jedna idzie od góry, jak stoisz za samochodem bardziej po lewej, bardziej po prawej jest ta z nakrętką (pkt 2) , i od dołu jeszcze jedna (pkt 5). Czyli razem 3 ;] |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2009-12-27, 18:42
|
|
|
żeś brzydko dał podpunkt 5 pod mylącym obrazkiem,i myślał ja że ten podpunkt tyczy się owego mocowania z tyłu rozrusznika,którego de facto też 3\4 ludzi nie przykręca na swoje miejsce.Dziwią się potem że im rozrusznik na drodze odpadł |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-27, 18:46
|
|
|
to cieszy mnie ze sie rozumiemy |
|
|
|
|
Kamil92
Dołączył: 27 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2017-12-16, 15:26
|
|
|
Witam mam pytanko. czy znacie zakład do regeneracji rozrusznika do malucha? bo słyszałem że jest takie coś że wysyłasz rozrusznik i odsyłają ci od razu bo regeneracji inny |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2017-12-16, 19:32
|
|
|
Łopanie dziejuuu Takiego odkopu żem dawno nie widział... . Co do pytania, o ile w ogóle pasuje do tematu: wszelka regeneracja wysyłkowa w przypadku malucha to moim zdaniem chybiony pomysł, jeśli robili by to tak jak gaźniki to ja pięknie podziękuję, szkoda kasy. Regeneracja po łebkach, aby tylko błyszczało jak nowe. Nie wiem, może z rozrusznikami jest inaczej. Nie lepiej jakbyś sobie na miejscu poszukał jakiegoś zakładu regenerującego alternatory/rozruszniki? Tego jest pełno wszędzie, a maluch to nie prom kosmiczny, powinni dać radę |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
|