.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Mała Dzika Krówka - 126p historia
Autor Wiadomość
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-01-09, 00:33   Mała Dzika Krówka - 126p historia

Chciałem przedstawić moje pierwsze autko, czyli powód dlaczego jestem głęboko zakorzeniony w motoryzacji i zarazem jestem też i tu.

Jest rok 1999, otrzymuję uprawnienia do kierowania pojazdami kategorii B. Na kursie na prawko przejechane mam 10 godzin na Fiacie 126p, 8 na Fiacie Uno i 2 godziny na Fiacie Punto. W roku 2000 zaczynam swoją przygodę z Fiatem 126p mojego dziadka. 2002- staję się jego właścicielem. Fiacik ma przejechane 18tys km, jest to FL rocznik 1990, oczywiście kupiony jako nowy, zawsze garażowany, zawsze pod kocem i zawsze osrany przez muchy (jak to na wsi). No i się zaczęło.
Pierwszy remont silnika, pierwsze "tuningi" byle auto było inne, oryginalne. Pojawił się pomysł zrobienia wyjątkowego wnętrza.

Z wielką pomocą przyszła babcia krawcowa.


Do tego kolorowy silnik, wtedy tylko tyle potrafiłem, pomalować :)

Z braku wiedzy, ale zarazem żądzy jej posiadania zapisałem się na forum Fiat&Furious.
Powstał maluch zwany po prostu krowa.
Z biegiem czasu wiedziałem więcej, oczywiście brakowało mocy, no i uślizg tylnej osi był coraz ciekawszy szczególnie jak się dawało nad nim panować.
W 2003 roku podjąłem decyzję, chciałbym się ścigać. W życiu bym nie pomyślał, że ta zabawa będzie trwała paręnaście lat.
Pierwszy KJS:

Pojawiła się klatka, kubełek dla kierowcy, pasy 4punktowe i standardowe modyfikacje silnika wg książki Szczecińskich.
Następnie wielki test wytrzymałościowy tej konstrukcji czyli zlot 126p Zvolen 2003


Spektakularny sukces, wakacje o trasie Płock-Zvolen-Węgry balaton-Zvolen-Krakaów-Płock. 2500km bez awarii maluchem.
2004 rok, zlot w Zvoleniu. Silnik ma już wałek 385, głowicę i gaźnik od pandy30.
Powstaje filmik dla F&F , gdzie zostaje testowany 40konny silnik rallycrossowy
https://youtu.be/77sHHGbiOmc
Terytorium także organizuje zlot fiata 126p.
https://www.youtube.com/watch?v=1Jof4kyn8qo
Auto coraz mniej cywilnie wygląda

Po kilku KJSach i innych rallysprintach ukończonych z różnym skutkiem

Podjęta zostaje bardzo poważna decyzja. Jest za mało mocy, trzeba zrobić bardzo mocny silnik.














Silnik powstał w 2005 roku.
Dane:
Silnik
-Wał od bisa, wyważony z zamachem i sprzęgłem
-Korby CC700 obrobione, polerowane, wyważone
-Tłoki 3 szlif - obrobiony płaszcz, wycięcia pod zawory
-Koło zamachowe 2,4kg
-Aluminiowy wiatrak
-Większe koło alternatora
-Chłodnica oleju -garbus
-Aluminiowa miska
-Głowica Panda30, poszerzane kanały, zawory 36 i 30, obrobione, polerowane. Prowadnice ssące stoczone w kształcie stożków w kanałach ssących, planowana 6,5mm
-Gaźnik Solex C40 2 gardzielowy poziomy
-Wałek 115 świątek, początkowo W73, ale przy 8tys obr wszystko się odkręcało od wibracji.
-Odelżona klawiatura
-Twardsze sprężyny zaworowe
-Lekkie koło rozrządu
-Elektryczna pompka paliwa
-Zapłon - szary nanoplex.
Sprzęgło BIS
Skrzynia - krótkie 234, 2 i 3 bardzo krótkie 4 Agrupa
Zawieszenie
4x bistein, tył cięte sprężyny, przód resor 6piór klepany
Układ kierowniczy- krótki
Hamulce- przód -cinquecento tarcze, tył przednie cylinderki
https://youtu.be/b03Klsf4TJw
https://youtu.be/4pAVFbpgv0U
Po tej mocnej kuracji , w zawodach, gdzie pierwsza klasa była do 700 a nawet do 900ccm można było pomieszać w klasie i załapać się na jakieś pudło. W swojej karierze auto zdobyło ponad 30 pucharów.
Pomimo klatki, buda zaczęła pękać co widać na zdjęciu powyżej nadkoli:

Rdza też dawała o sobie znać, ostatecznie buda popuszczała na zgrzewach i w trakcie jazdy było słychać skrzypienie, bo na tyle blachy pracowały. W 2007 roku buda poszła na złom części zostały rozsprzedane na forum f&f w jeden dzień. Wytrzymałem bez malucha mniej niż rok. W tym samym roku kupiłem happy enda, pod projekt central, ale to już zupełnie inna historia....
 
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 653
Skąd: src
Wysłany: 2016-01-09, 12:04   

Jestem pod wrażeniem , jak można przerobić silnik 126p :shock: ,Normalka, buda malucha do sportu jest za słaba .
Od czego ta elektryczna paliwa ,jak to jest podłączone ?
_________________

 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-01-09, 13:16   

Jak ci się głowica spisywała na takich zaworach, nie pękało nic? Wzmacniałeś ją jakoś? Kolektor rozumiem, że sam robiłeś czy kupiłeś jakiegoś gotowca?
 
     
LOBUZ88 
ziomy rezerwy
OlewamLubieTeRobote


Wiek: 35
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 2596
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-01-09, 14:32   

Fajne stare czasy..gdzie autka powstawały na garażach, dłubane dla funu z kumplami a nie jak obecne "projekty" w sterylnych profi warsztatach okraszone fanpejdżami na fejsiku...robione po to by być "fajnym" i dlatego że to modne :|
_________________

 
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-01-10, 23:11   

norek- pompa była od jakiegoś BMW, ale na tyle dawno to było, że szczerze powiem, nie pamiętam.

Grzes- nie, kilka lat ciągłego upalania, gniazda pasowane dość ciasno, wstawianie na zimno mrożone halonem. Co do kolektora gotowców za tamtych czasów nie było :)

LOBUZ88- ja nadal nie dorobiłem się fejsika. Robienie czegoś dla siebie to zupełnie inny poziom jak życie dla szpanu. Cóż, takie czasy...
 
 
     
Serec 
Krzychu !!


Wiek: 33
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 314
Skąd: Stary Dzików / RLU
Wysłany: 2016-01-11, 09:15   

evil1 napisał/a:
LOBUZ88- ja nadal nie dorobiłem się fejsika. Robienie czegoś dla siebie to zupełnie inny poziom jak życie dla szpanu. Cóż, takie czasy...

To ja chyba powinienem sie urodzic kilka lat wczesniej :E
_________________
Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam!
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-01-11, 10:24   

Czy ja wiem, wtedy dużo więcej rzeczy których NIE można było zrobić.
Nie można było/nie wypadało:
- kupić gotowych obrobionych gratów do malucha.
- znaleźć bezsensownej wiedzy w necie na milionie różnych stron
- poczytać przekazywanych z dziada pradziada durnych legend na forach
- było pooglądać ortograficznych neologizmów
- zadawać pytań na forum bez zgrubnego przeczytania książki Klimeckiego
- pozyskiwać aprobaty przez "polubienie" twojego auta przez kogoś kogo na oczy nie widziałeś
- w sklepach nie można było kupić damskich spodni w męskim dziale
- jeździć autem tylko w lato i tylko w słoneczny dzień bo auto służyło do jeżdżenia a nie patrzenia na nie
- zapieprzać 30km/h na mokrej drodze maluchem bo na więcej nie pozwalała "geometria"
- nazywać źle ustawionej geometrii układu jezdnego "zajebistym negatywem"
- pochwalić się projektem który zrobił "mój mechanik"
- powiedzieć , że wychuchany maluch to jest lans
- przyjechać byle jakim maluchem na byle jaki zlot i nie pojechać w jakiejkolwiek próbie zręcznościowej
- mieć czystych rąk na spotach czy pojeżdżawkach

Widzisz, same minusy :roll:
 
 
     
Serec 
Krzychu !!


Wiek: 33
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 314
Skąd: Stary Dzików / RLU
Wysłany: 2016-01-11, 11:02   

jak dla mnie to te akurat minusy ktore wymieniles dodawaly temu wszystkiemu klimatu. Owszem dostep do czesci i sprzetu byl gorszy ale zmuszalo to do myslenia i kreatywnosci a nie gapienia sie w monitor i szukania gotowcow. Sam pamietam 5 lat temu bylo w tym temacie a jak jest teraz. Niby nie duzo czasu ale roznica jest dosc spora.
Takie moje skromne zdanie ;)
_________________
Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15