Przesunięty przez: Michu 2012-05-07, 11:18 |
Hamulec, raz jest raz nie |
Autor |
Wiadomość |
crazy655
126pałer
Wiek: 31 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 45 Skąd: Kraków Olsza II
|
Wysłany: 2010-11-20, 18:11 Hamulec, raz jest raz nie
|
|
|
Witam.
Otóż mam problem w swoim parchlaczku. Ostatnio na parkingu wpadł mi pedał hamulca na sam dół, pod pompowałem parę razy i znowu był twardy. Więc tak jeździłem ze dwa dni raz łapał bardzo wysoko raz niżej ale zawsze mocno. I dzisiaj znowu mi zaczął wpadać, raz jest raz go nie ma prawie wogóle. Cały układ jest szczelny, nigdzie się nie leje, wszystkie koła odpowietrzone. Pompa jest nowa. I teraz pytanko, czy wina może leżeć w zużytym płynie hamulcowym? Bo przy odpowietrzaniu kół przednich leciał z odpowietrzników normalnie brązowy płyn, jakby ze rdzą ;/ W czym może leżeć wina, w cylinderkach? I czy pompa może ot tak się zepsuć? |
|
|
|
|
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2010-11-20, 18:19
|
|
|
Na moje oko samoregulatory w szczekach... Płyn raczej tu nie ma nic do rzeczy |
_________________
|
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-11-20, 18:32
|
|
|
Chyba że nowa pompa do dupy |
|
|
|
|
frank
Weteran
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 2279 Skąd: SY
|
Wysłany: 2010-11-20, 19:34
|
|
|
A pewny jesteś ze dobrze odpowietrzony? |
_________________ "Wiem jedno, uczę się wciąż" |
|
|
|
|
Quick07
ziomy rezerwy jestę dymurę
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 1848 Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
|
Wysłany: 2010-11-20, 20:53
|
|
|
Pompę też odpowietrzałeś ? Bo z nią czasami nie jest łatwo.
Jak pedał wpada to wydaje mi się że układ zapowietrzony , nie wiem czy z samoregulatorami jest taki sam objaw bo nigdy nie miałem tego problemu u siebie. |
_________________
|
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-11-20, 21:00
|
|
|
Albo zapowietrzony, możliwe że w pompie siedzi powietrze, albo pompa padła, ja miałem tak że przy dwóch szybkich naciśnięciach za drugim razem pedał wpadał i to była pompa. |
|
|
|
|
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2010-11-20, 22:15
|
|
|
Ja miałem takie same objawy z tym ze byly to samoregulatory... raz naciskałem wpadał w podłoge a drugi juz hamował. Dawno wymieniałes szczeki? |
_________________
|
|
|
|
|
crazy655
126pałer
Wiek: 31 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 45 Skąd: Kraków Olsza II
|
Wysłany: 2010-11-21, 02:52
|
|
|
Szczęk nie wymieniałem jeszcze od kupna, w sumie to nic nie robiłem z hamulcami oprócz odpowietrzania. Tak cały układ jest dokładnie odpowietrzony. Co z tymi samoregulatorami, rozebrać je wyczyścić? Myślicie że to coś pomoże? Czy całe szczęki trzeba zmieniać/same regulatory? Są jakieś zestawy naprawcze pomp? |
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-11-21, 09:59
|
|
|
Ale mi nie pasuje, że musiał pompować, żeby za drugim razem zahamował. Jakby to był regulator to nie powinno poprostu raz łapać a raz nie? |
_________________ Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz... |
|
|
|
|
k4rgu1
ziomy rezerwy ŁYSY !!!
Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 1568 Skąd: wziąć piniądze ?
|
Wysłany: 2010-11-21, 11:36
|
|
|
Po co chcesz zmieniać samoregulatory jak można całe szczęki i mieć już spokój,
a poza tym teraz chyba nie robią samoregulatorów osobno tylko na stałe ze szczękami... |
_________________ SZAJN BRAJT LAJK E DAJMONTS
|
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2010-11-21, 19:05
|
|
|
to nie będą samoregulatory,z jakiegoś powodu układ się zapowietrza,lub zapowietrzył ci się przy wymianie pompy,nie odpowietrzyłeś idealnie i teraz akurat powietrze zebrało się w pompie i pedał wpadł w podłogę,zacznij od konkretnego odpowietrzenia układu świeżym płynem i wtedy testuj. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
crazy655
126pałer
Wiek: 31 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 45 Skąd: Kraków Olsza II
|
Wysłany: 2010-11-21, 23:39
|
|
|
A jak odpowietrzyć pompę? Odkręcić przewody i pompować po czym zakręcić i odpowietrzać po kolei każde z kół?
Edit:
P.S. Ja już autko kupiłem z wsadzoną nową pompą, także nie wiem kto to zmieniał czy jakiś fachowiec czy partacz, jednak widać po pompie że jest nowa (tzn korpus już jest pośniedziały, ale nakrętka trzymająca sprężyny widać że jest nowa, jak i "doloty" płynu hamulcowego i ich uszczelnienia) Także widać że pompka jest nowa |
|
|
|
|
Kubson [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-11-22, 02:44
|
|
|
crazy655, tak po kolei. Zaczynając od jak najdalej odległego tłoczka od pompy czyli lewy tył (patrząc po przewodach). |
|
|
|
|
crazy655
126pałer
Wiek: 31 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 45 Skąd: Kraków Olsza II
|
Wysłany: 2010-11-22, 06:43
|
|
|
Ale chodzi mi głównie o to jak pompę odpowietrzyć |
|
|
|
|
dawcio650e
Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 926 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
|
|