.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Michu
2012-05-07, 11:18
Hamulec, raz jest raz nie
Autor Wiadomość
crazy655 
126pałer


Wiek: 31
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 45
Skąd: Kraków Olsza II
Wysłany: 2010-11-20, 18:11   Hamulec, raz jest raz nie

Witam.

Otóż mam problem w swoim parchlaczku. Ostatnio na parkingu wpadł mi pedał hamulca na sam dół, pod pompowałem parę razy i znowu był twardy. Więc tak jeździłem ze dwa dni raz łapał bardzo wysoko raz niżej ale zawsze mocno. I dzisiaj znowu mi zaczął wpadać, raz jest raz go nie ma prawie wogóle. Cały układ jest szczelny, nigdzie się nie leje, wszystkie koła odpowietrzone. Pompa jest nowa. I teraz pytanko, czy wina może leżeć w zużytym płynie hamulcowym? Bo przy odpowietrzaniu kół przednich leciał z odpowietrzników normalnie brązowy płyn, jakby ze rdzą ;/ W czym może leżeć wina, w cylinderkach? I czy pompa może ot tak się zepsuć?
 
 
     
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3102
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2010-11-20, 18:19   

Na moje oko samoregulatory w szczekach... Płyn raczej tu nie ma nic do rzeczy :roll:
_________________
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-11-20, 18:32   

Chyba że nowa pompa do dupy :?
 
     
frank 
Weteran


Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 2279
Skąd: SY
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-11-20, 19:34   

A pewny jesteś ze dobrze odpowietrzony?
_________________
"Wiem jedno, uczę się wciąż"
 
     
Quick07 
ziomy rezerwy
jestę dymurę


Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1848
Skąd: kLiKa$h mIsIaCzKó ?
Wysłany: 2010-11-20, 20:53   

Pompę też odpowietrzałeś ? Bo z nią czasami nie jest łatwo.
Jak pedał wpada to wydaje mi się że układ zapowietrzony , nie wiem czy z samoregulatorami jest taki sam objaw bo nigdy nie miałem tego problemu u siebie.
_________________
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-11-20, 21:00   

Albo zapowietrzony, możliwe że w pompie siedzi powietrze, albo pompa padła, ja miałem tak że przy dwóch szybkich naciśnięciach za drugim razem pedał wpadał i to była pompa.
 
     
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3102
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2010-11-20, 22:15   

Ja miałem takie same objawy z tym ze byly to samoregulatory... raz naciskałem wpadał w podłoge a drugi juz hamował. Dawno wymieniałes szczeki?
_________________
 
 
     
crazy655 
126pałer


Wiek: 31
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 45
Skąd: Kraków Olsza II
Wysłany: 2010-11-21, 02:52   

Szczęk nie wymieniałem jeszcze od kupna, w sumie to nic nie robiłem z hamulcami oprócz odpowietrzania. Tak cały układ jest dokładnie odpowietrzony. Co z tymi samoregulatorami, rozebrać je wyczyścić? Myślicie że to coś pomoże? Czy całe szczęki trzeba zmieniać/same regulatory? Są jakieś zestawy naprawcze pomp?
 
 
     
HarrySWP 
O!


Wiek: 33
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 926
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-21, 09:59   

Ale mi nie pasuje, że musiał pompować, żeby za drugim razem zahamował. Jakby to był regulator to nie powinno poprostu raz łapać a raz nie?
_________________
Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz...
 
 
     
k4rgu1 
ziomy rezerwy
ŁYSY !!!


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 1568
Skąd: wziąć piniądze ?
Wysłany: 2010-11-21, 11:36   

Po co chcesz zmieniać samoregulatory jak można całe szczęki i mieć już spokój,
a poza tym teraz chyba nie robią samoregulatorów osobno tylko na stałe ze szczękami... :P
_________________
SZAJN BRAJT LAJK E DAJMONTS

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2010-11-21, 19:05   

to nie będą samoregulatory,z jakiegoś powodu układ się zapowietrza,lub zapowietrzył ci się przy wymianie pompy,nie odpowietrzyłeś idealnie i teraz akurat powietrze zebrało się w pompie i pedał wpadł w podłogę,zacznij od konkretnego odpowietrzenia układu świeżym płynem i wtedy testuj.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
crazy655 
126pałer


Wiek: 31
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 45
Skąd: Kraków Olsza II
Wysłany: 2010-11-21, 23:39   

A jak odpowietrzyć pompę? Odkręcić przewody i pompować po czym zakręcić i odpowietrzać po kolei każde z kół?

Edit:

P.S. Ja już autko kupiłem z wsadzoną nową pompą, także nie wiem kto to zmieniał czy jakiś fachowiec czy partacz, jednak widać po pompie że jest nowa (tzn korpus już jest pośniedziały, ale nakrętka trzymająca sprężyny widać że jest nowa, jak i "doloty" płynu hamulcowego i ich uszczelnienia) Także widać że pompka jest nowa ;)
 
 
     
Kubson
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-22, 02:44   

crazy655, tak po kolei. Zaczynając od jak najdalej odległego tłoczka od pompy czyli lewy tył (patrząc po przewodach).
 
     
crazy655 
126pałer


Wiek: 31
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 45
Skąd: Kraków Olsza II
Wysłany: 2010-11-22, 06:43   

Ale chodzi mi głównie o to jak pompę odpowietrzyć :P
 
 
     
dawcio650e 

Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 926
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-11-22, 16:31   

może tu coś wyczytasz :
http://mistralfm.w.interia.pl/hamulce.htm
_________________
126p 1983r. Granat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16