.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Bis się grzeje i ma spadek mocy...
Autor Wiadomość
Biszko 

Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Ruda Śląska
  Wysłany: 2014-12-20, 17:25   Bis się grzeje i ma spadek mocy...

Pomocy!

Mam problem,
wczoraj zauważyłem, że mój bis się grzeje, zatrzymałem się na chwile po czym usłyszałem "bulkanie" od strony chłodnicy, wyciekł prawie cały płyn chłodniczy, dolałem płynu, i od tego czasu trzyma obroty jak na ssaniu (a na ssaniu jeszcze wyższe).
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 112
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-12-20, 18:50   

o ile dobrze pamiętam, BIS ma jakiś elektrozaworek do podnoszenia obrotów przy załączonym wentylatorze. Może tam szukaj przyczyn ?
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
Nikita 
Weteran


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 255
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-20, 19:06   

pierwsza sprawa termostat - może się zacina i do końca nie otwiera

druga sprawa obrotów - przyspieszacz na aparacie

trzecia sprawa - czujnik od wentylatora za późno się załącza

wiecej grzechów nie pamiętam :D
_________________
Było sporo a jest:

FIAT 126p town 2000
FIAT 126p 650 1989
BMW 525d E39 2002
Romet Ogar 202 0,5 2014
 
 
     
rafal.likus 

Wiek: 50
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 61
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-12-20, 19:44   

Nikita napisał/a:
pierwsza sprawa termostat - może się zacina i do końca nie otwiera

druga sprawa obrotów - przyspieszacz na aparacie

trzecia sprawa - czujnik od wentylatora za późno się załącza

wiecej grzechów nie pamiętam :D


Z mojego doświadczenia z przed 17 lat to ja mi się taki objaw pojawił w BISie to właśnie problem polegał na:
druga sprawa obrotów - przyspieszacz na aparacie
skubaniec zwyczajnie się przekręcił
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2014-12-20, 21:30   

Elektrozawór zapobiega spadkowi obrotów silnika w momencie załączenia się elektrowentylatora (jest to kawał drania i skutecznie obciąża silnika).

Przyczyn przegrzewania się Bisa jest kilka i niestety wszystkie są poważne:

1. Niedrożna,uszkodzona chłodnica - ~400zł
2.Wycieki przez uszkodzone złącza i sparciałe przewody - nowe niedostepne w handlu,trafiaja się pojedyńcze sztuki w horrendalnych cenach;
3.Wypalona UPG - dobry zamiennik od 80PLN w górę + obróbka głowy,płyny,silikony itp.

Nie rozpisuję się o drobiazgach typu uszkodzony termik chłodnicy,zacięty termostat,zapowietrzony układ czy rozsypany układ napędu pompy wody.System chłodzenia w 703 nie należy do prostych,ale można go skutecznie usprawnić,eliminując słabe punkty lub zwyczajnie przeprowadzając gruntowną rewizję wszystkich elementów.

Na początek uruchom auto na postoju i monitoruj wskazania czujnika temp. i stan wizualny motoru,sprawdzając czy i kiedy uruchomi się wiatrak,czy temperatura spada i czy przewody chłodzenia gwałtownie twardnieją.

W moim Bisie budowałem układ chłodzenia od zera, a i tak pokonało mnie ukryte partactwo poprzedniego właściciela :|
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2014-12-20, 21:41   

Anzel napisał/a:
1. Niedrożna,uszkodzona chłodnica - ~400zł
szukałem nowej chłodnicy do BISa i trudny temat. :/
_________________
 
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-12-20, 22:34   

Krzysztof0430, znalazłeś?Dzwoniłeś pod numer ode mnie?
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2014-12-20, 22:47   

Piotrek Oława, znalazłem gościa który w mojej chłodnicy zalutował drobne wycieki, ale dzięki za numer. ;) Jak będzie trochę kasy to będę do tamtego gościa dzwonił żeby kupić chłodnicę do siebie na zapas.
_________________
 
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 112
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3198
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-12-20, 23:40   

Gdzieś pod gliwicami jest zakład który robi chłodnice pod wymiar.
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-12-20, 23:43   

Jeśli dużo płynu uciekło to problemem mogą być sparciałe przewody, weź dokładnie wszystkie sprawdź i dociągnij cybanty. Mogła też paść uszczelka pod głowicą, ciśnienie wali w układ chłodzenia, stąd te bulgotanie. Sprawdź stan oleju czy woda sie tam nie dostała i czy na załączonym silniku ten gruby wąż nie "puchnie".

Co do chłodnicy to są zakłady które regenerują je.
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2014-12-20, 23:49   

Domage, chodzi Ci o Sośnicowice?
_________________
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-21, 00:03   

A wąż przed termostatem jest zimny czy ciepły? Otwiera się on w ogóle? Wentylator się zapewne nie włącza?
 
     
rarytas19 

Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 52
Skąd: Konin
Wysłany: 2014-12-21, 00:47   

podepnę się pod temat dorobienia nowej chłodnicy do bisa jakie koszta mniej więcej?
 
     
rafal.likus 

Wiek: 50
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 61
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-12-21, 09:57   

Domage napisał/a:
Gdzieś pod gliwicami jest zakład który robi chłodnice pod wymiar.


Powstańców 6 44-153 Sośnicowice, Polska‎
+48 32 238 70 03
 
     
Biszko 

Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-01-05, 15:56   

Doszedłem do tego co się stało, nieszczelny układ chłodzenia.
jest taka rura, która idzie od chłodnicy do silnika (gruba rura) z wyjściem na doł (chyba do pompy wody) potrzebowałbym nową rure w kształcie litery T. Czy ktoś wie o co mi chodzi (dopiero zaczynam z Bisem i ciężko mi określić :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16