.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ATi
2015-12-29, 22:14
Fiat 126p By Renegat
Autor Wiadomość
Serec 
Krzychu !!


Wiek: 33
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 314
Skąd: Stary Dzików / RLU
Wysłany: 2015-12-21, 19:23   

kuzyn ma punto sportinga z tym motorem to znam te odglosy :P
_________________
Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam!
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2015-12-21, 21:12   

Taki lekko zmodzony silnik to fajna sprawa, miałem rajdówkę cc z tym silnikiem i gdyby nie "tyrkolenie", na które cierpi 99.9% SWAP-ów na ten silnik, to by to bardzo fajna sprawa była :)
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-12-21, 21:50   

A właśnie miałem pisać, że wszystko spoko tylko 16ka tyrkoli ;)
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2015-12-21, 22:27   

A o co chodzi z tym tyrkoleniem? Miałem dwa auta z tym silnikiem ale jakoś nie wiem o co chodzi.
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2015-12-21, 22:29   

ignac2004, a z tego co wiem to jeszcze nikt nie jest na 100% pewny przez co tak jest, kumpel ma 1.4 16v ~130km, auto było strojone we Warszawie, u gościa co dobrze ogarnia temat i jest dosyć znany w świecie cc i sc (nie mogę sobie przypomnieć jak się nazywał, ale pewnie wiesz o kogo mi chodzi) i dalej tyrkoli, nie w takim stopniu jak na początku, ale czasem się jeszcze zdarzy.
Wiem też że oszukuje się jakoś komputer, ale to tylko nie eliminowanie problemu, tylko półśrodek niestety...
Zobaczymy co będzie u mnie jak to poskładam, może akurat mi tyrkolić nie będzie - w 2 SWAP-ach z iluś tam, które miałem okazje robić, udało się że nie tyrkoli, a co najlepsze to nie mam pojęcia czemu, wszystko zawsze było robione tak samo i na takich samych gratach :D
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2015-12-21, 22:39   

Piotrek Oława, nie wiem jak Ci to opisać zrozumiale, może ignac2004 to lepiej wyjaśni. Ja mam problemy czasem z wysłowieniem się :D
W każdym razie mi jak tyrkoliła 16v to do około 4,5tys. obrotów auto jechało jakby chciało a nie mogło, tak jakby przerywało (coś jakby zmiksowana procedura startowa z normalnym odcięciem :D ), powyżej tych obrotów autko dostawało kopa i wyrywało do przodu jak głupie.
Inaczej nie umiem tego opisać :P
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-12-21, 23:25   

Hmm może coś w stylu wypadania zapłonów? :D
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2015-12-21, 23:30   

ATi, coś w tym jest, ja nie mam pojęcia to powoduje tyrkolenie, jak bym do tego doszedł to byłbym bogaty :D
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-12-22, 12:13   

Dokładnie tak jak Renegat, pisze. Coś jakby turbodziura bez turbo w połączeniu z wypadaniem zapłonu okraszone złymi luzami zaworowymi :)
Po prostu, auto nie jedzie i nagle but tak jakby dopiero skleiło sprzęgło. Co najlepsze - choroba tylko dotyczy Swapów. Temat wielokrotnie wałkowany na centomanii.
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2015-12-22, 17:59   

ignac2004, no i właśnie to jest dziwne, ze tylko SWAP-y ten problem mają :D
Silniczek sobie w puncie śmiga aż miło, przekładasz go do cc na tych samych gratach i tyrkoli...
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2015-12-29, 21:59   

Maluch się niestety sprzedał bo musiał.
Temat do zamknięcia.
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
Serec 
Krzychu !!


Wiek: 33
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 314
Skąd: Stary Dzików / RLU
Wysłany: 2015-12-30, 07:20   

ta co ty dajesz?? :shock: :shock:
why??
_________________
Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam!
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2015-12-30, 08:51   

Serec, niestety nie było wyjścia, wyszła mi nagła przeprowadzka, zmiana otoczenia, inne sprawy...
Ogólnie to temat długi jak rzeka, szkoda mi malucha, no ale niestety...
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-01-11, 14:44   

Cytat:
ATi, coś w tym jest, ja nie mam pojęcia to powoduje tyrkolenie, jak bym do tego doszedł to byłbym bogaty :D


A ja wiem co powoduje tyrkolenie. Bo komp od 1.4 jest o wiele trudniejszy do założenia. Skoro szlaki są przetarte na osprzęcie MagnetiMarelli bazującym na punto1 1.2 16v wiązka niewiele się różni od 1,1SPi to ktoś wpadł na pomysł, żeby zostawić słupek od 1.4 a obudować go osprzętem od 1,2 16v.Dokładniej: kolektorem ssącym, wtryskami i wszystkimi czujnikami i elektryką od 1.2, taniej było też z cewkami bo pasowały od SPI a w 1.4 były 4 osobne, w 1,4 był też pedał gazu na potencjometr, a sejak miał linkę. Potem było strojenie czipsowanie modyfikacja map zapłonu i paliwa, żeby pozbyć się tego tyrkolenia (czyli najprawdopodobniej braku synchronizacji mieszanki paliwowej z zapłonem) No ale skoro wałki mają inne czasy , inne wzniosy to w kolektorze ssącym mogły się nie zgadzać średnice, może długości kanałów a może wtryski (ich wydajność, kąt mocowania czy ich szybkość) Rozwiązanie jest bardzo proste, założyć silnik z kompletnym osprzętem od 1,4 16v, pozbyć się linki gazu i założyć pedał od Fiata 500 z potencjometrem. Nie ma tyrkolenia.
 
 
     
Renegat 
Sławek


Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 108
Skąd: Zalasowa
Wysłany: 2016-01-11, 23:04   

evil1, ja teraz mam właśnie 1.4 16v, na osprzęcie z PI i to wszystko było wystrojone, ale czasem dalej tyrkolenie występuje, poza tym jak zakłada się silnik 1.2 16v z punto z oryginalnym komputerem to też tyrkolenie występuje, a gdy ten zestaw jeszcze w puncie siedział to tyrkolenia nie było :D
Jest jakiś dziwny w tym problem, który ciężko zlikwidować...
_________________
Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472

Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16