Przesunięty przez: ATi 2015-12-29, 22:14 |
Fiat 126p By Renegat |
Autor |
Wiadomość |
Serec
Krzychu !!
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 314 Skąd: Stary Dzików / RLU
|
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-12-21, 21:50
|
|
|
A właśnie miałem pisać, że wszystko spoko tylko 16ka tyrkoli |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2015-12-21, 22:27
|
|
|
A o co chodzi z tym tyrkoleniem? Miałem dwa auta z tym silnikiem ale jakoś nie wiem o co chodzi. |
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
Wysłany: 2015-12-21, 22:29
|
|
|
ignac2004, a z tego co wiem to jeszcze nikt nie jest na 100% pewny przez co tak jest, kumpel ma 1.4 16v ~130km, auto było strojone we Warszawie, u gościa co dobrze ogarnia temat i jest dosyć znany w świecie cc i sc (nie mogę sobie przypomnieć jak się nazywał, ale pewnie wiesz o kogo mi chodzi) i dalej tyrkoli, nie w takim stopniu jak na początku, ale czasem się jeszcze zdarzy.
Wiem też że oszukuje się jakoś komputer, ale to tylko nie eliminowanie problemu, tylko półśrodek niestety...
Zobaczymy co będzie u mnie jak to poskładam, może akurat mi tyrkolić nie będzie - w 2 SWAP-ach z iluś tam, które miałem okazje robić, udało się że nie tyrkoli, a co najlepsze to nie mam pojęcia czemu, wszystko zawsze było robione tak samo i na takich samych gratach |
_________________ Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472
Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat |
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
Wysłany: 2015-12-21, 22:39
|
|
|
Piotrek Oława, nie wiem jak Ci to opisać zrozumiale, może ignac2004 to lepiej wyjaśni. Ja mam problemy czasem z wysłowieniem się
W każdym razie mi jak tyrkoliła 16v to do około 4,5tys. obrotów auto jechało jakby chciało a nie mogło, tak jakby przerywało (coś jakby zmiksowana procedura startowa z normalnym odcięciem ), powyżej tych obrotów autko dostawało kopa i wyrywało do przodu jak głupie.
Inaczej nie umiem tego opisać |
_________________ Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472
Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat |
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-12-21, 23:25
|
|
|
Hmm może coś w stylu wypadania zapłonów? |
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-12-22, 12:13
|
|
|
Dokładnie tak jak Renegat, pisze. Coś jakby turbodziura bez turbo w połączeniu z wypadaniem zapłonu okraszone złymi luzami zaworowymi
Po prostu, auto nie jedzie i nagle but tak jakby dopiero skleiło sprzęgło. Co najlepsze - choroba tylko dotyczy Swapów. Temat wielokrotnie wałkowany na centomanii. |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
|
|
|
|
Serec
Krzychu !!
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 314 Skąd: Stary Dzików / RLU
|
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-01-11, 14:44
|
|
|
Cytat: | ATi, coś w tym jest, ja nie mam pojęcia to powoduje tyrkolenie, jak bym do tego doszedł to byłbym bogaty |
A ja wiem co powoduje tyrkolenie. Bo komp od 1.4 jest o wiele trudniejszy do założenia. Skoro szlaki są przetarte na osprzęcie MagnetiMarelli bazującym na punto1 1.2 16v wiązka niewiele się różni od 1,1SPi to ktoś wpadł na pomysł, żeby zostawić słupek od 1.4 a obudować go osprzętem od 1,2 16v.Dokładniej: kolektorem ssącym, wtryskami i wszystkimi czujnikami i elektryką od 1.2, taniej było też z cewkami bo pasowały od SPI a w 1.4 były 4 osobne, w 1,4 był też pedał gazu na potencjometr, a sejak miał linkę. Potem było strojenie czipsowanie modyfikacja map zapłonu i paliwa, żeby pozbyć się tego tyrkolenia (czyli najprawdopodobniej braku synchronizacji mieszanki paliwowej z zapłonem) No ale skoro wałki mają inne czasy , inne wzniosy to w kolektorze ssącym mogły się nie zgadzać średnice, może długości kanałów a może wtryski (ich wydajność, kąt mocowania czy ich szybkość) Rozwiązanie jest bardzo proste, założyć silnik z kompletnym osprzętem od 1,4 16v, pozbyć się linki gazu i założyć pedał od Fiata 500 z potencjometrem. Nie ma tyrkolenia. |
|
|
|
|
Renegat
Sławek
Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 108 Skąd: Zalasowa
|
Wysłany: 2016-01-11, 23:04
|
|
|
evil1, ja teraz mam właśnie 1.4 16v, na osprzęcie z PI i to wszystko było wystrojone, ale czasem dalej tyrkolenie występuje, poza tym jak zakłada się silnik 1.2 16v z punto z oryginalnym komputerem to też tyrkolenie występuje, a gdy ten zestaw jeszcze w puncie siedział to tyrkolenia nie było
Jest jakiś dziwny w tym problem, który ciężko zlikwidować... |
_________________ Mój paść - http://www.rezerwa126p.pl...pic.php?t=15472
Mój paść na FB - https://www.facebook.com/126pSTbyRenegat |
|
|
|
|
|