ST, FL czy połowa tego i tego? |
Autor |
Wiadomość |
Delmut
ziomy rezerwy Mr Żółte tablice
Wiek: 40 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 3601 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-10-08, 23:16
|
|
|
Raito napisał/a: | Delmut napisał/a: |
Podszybie bez przetłoczenia - czytaj ST
|
gdzie to przetłoczenie jest w FL/EL bo nie moge znaleść? |
|
_________________ Szajn brajt lajk dajmont |
|
|
|
|
Talar
Wiek: 25 Dołączył: 11 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-11, 01:10
|
|
|
Dzięki wszystkim Wam za odpowiedzi, ale dalej oczekuję jej na ostatnie pytanie.
Cytat: | Jeżeli wszystko poukładamy to do wersji ST brakuje nam tylko oznaczeń na tylnej klapie w innym miejscu, czy coś jeszcze? Może klapa była zmieniana, bo ona w sumie też jest z FL. |
Chyba wytnę tę przetłoczenie w tylnym FL'owskim błotniku i wstawię tam kawałek blachy lub zarobię matą szklaną. |
_________________
|
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2014-10-11, 10:03
|
|
|
Talar napisał/a: |
Chyba wytnę tę przetłoczenie w tylnym FL'owskim błotniku i wstawię tam kawałek blachy lub zarobię matą szklaną. |
Te matę szklaną od razu wybij sobie z głowy. |
|
|
|
|
Raito
Porsche Super CUP
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2014 Posty: 251 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2014-10-11, 20:39
|
|
|
Dzięki Delmut,
Tak jak wyżej. Wybij sobie z głowy szklane waty. Jak już to wspawaj kawałek blachy. |
_________________ Moje MiniMirafioli 89` |
|
|
|
|
Talar
Wiek: 25 Dołączył: 11 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-12, 01:05
|
|
|
W takim razie wspawam blachę, tylko potwierdźcie mi czy ten błotnik się czymś jeszcze różni? Tak żeby odróżnić jak się patrzy na niego. |
_________________
|
|
|
|
|
Delmut
ziomy rezerwy Mr Żółte tablice
Wiek: 40 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 3601 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-10-12, 08:06
|
|
|
Talar napisał/a: | W takim razie wspawam blachę, tylko potwierdźcie mi czy ten błotnik się czymś jeszcze różni? Tak żeby odróżnić jak się patrzy na niego. |
Jeżeli nie jest zeżarty przez rdze to można to przetłoczenie zaklepać |
_________________ Szajn brajt lajk dajmont |
|
|
|
|
Talar
Wiek: 25 Dołączył: 11 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
porucznik
Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-03-13, 17:47
|
|
|
Pozwólcie, że odświeżę trochę temat Do którego roku pojawiały się jeszcze takie przejściówki. Powszechnie na forum mówi się, że do '87 ale mój malec z '88 (do Polmozbytu trafił w maju) ma jeszcze sporo przejściowych elementów: zderzaki P-4, linkę, podobno fabrycznie prądnicę, którą zmienił poprzedni właściciel. I jeszcze jedno pytanie, czy mógł mieć montowany już gaźnik z elektrozaworem? |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2015-03-13, 19:51
|
|
|
Przejściówki z takim wyposażeniem jak piszesz zdarzały się do '89 , a do '87 były produkowane przejściówki z deską i licznikiem st później już z deską fl . Generalnie w tych rocznikach elektrodyszy jeszcze nie powinno być, ale że to przejściówka to wszystko możliwe, ektrodysza gaźnika po raz pierwszy pojawiły się ponoć w maluch na benzynę niskooktanową chyba na rynek chiński ale tak na 99% została dołożona przez poprzedniego właściciela . |
_________________
|
|
|
|
|
porucznik
Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2015-03-15, 21:55
|
|
|
Dzięki Majonez. Czyli można powiedzieć, że za przejściówkę uważa się raczej model typu "bardziej ST niż FL". A czy można jakoś po numerze części rozszyfrować rok produkcji? |
|
|
|
|
Delmut
ziomy rezerwy Mr Żółte tablice
Wiek: 40 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 3601 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2015-03-16, 11:16
|
|
|
Majonez napisał/a: | Przejściówki z takim wyposażeniem jak piszesz zdarzały się do '89 , a do '87 były produkowane przejściówki z deską i licznikiem st później już z deską fl . Generalnie w tych rocznikach elektrodyszy jeszcze nie powinno być, ale że to przejściówka to wszystko możliwe, ektrodysza gaźnika po raz pierwszy pojawiły się ponoć w maluch na benzynę niskooktanową chyba na rynek chiński ale tak na 99% została dołożona przez poprzedniego właściciela . |
Sugerujesz, że FL w biednej wersji to przejściówka, tak?? |
_________________ Szajn brajt lajk dajmont |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2015-03-16, 16:39
|
|
|
A dlaczego nie ? Występują w nim elementy st-kowe które normalnie nie powinny mieć miejsca w tych rocznikach, gdyby były takie wersje w eksporcie na zachód to można by mówić o biednych wersjach FL, przynajmniej ja tak uważam. |
_________________
|
|
|
|
|
Delmut
ziomy rezerwy Mr Żółte tablice
Wiek: 40 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 3601 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2015-03-17, 08:47
|
|
|
Majonez napisał/a: | A dlaczego nie ? Występują w nim elementy st-kowe które normalnie nie powinny mieć miejsca w tych rocznikach, gdyby były takie wersje w eksporcie na zachód to można by mówić o biednych wersjach FL, przynajmniej ja tak uważam. |
A dlaczego twierdzisz, że nie powinny mieć miejsca??
FSM długo wyprzedawał "stare" komponenty stosując upusty za zubożone wyposażenie.
To jest normalna polityka nawet w dzisiejszych czasach |
_________________ Szajn brajt lajk dajmont |
|
|
|
|
poniedzialeczek
Dołączyła: 17 Wrz 2015 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-28, 21:14
|
|
|
Szanowni Państwo
podpinam się pod temat, bo w gruncie rzeczy zbliżony do mojego pytania.
(Jeśli nie macie ochoty za dużo czytać - proponuję przejść do ostatniego akapitu - tam sedno sprawy).
Otóż, właśnie zaczynam zabawę w remont Maluszka, rocznik 88'. Nie jestem w stanie zorientować się w drobnych różnicach wizualnych (chyba, że mowa o różnicy zderzak chromowany - zderzak plastikowy ). W papierach toto jest FLem. W każdym razie fabrycznie moje cudo ma prądnicę, która okazała się być do remontu a regulator do wymiany.
Chciałabym zrobić z tego oryginał w 100%, co biorąc pod uwagę, że przez 20 lat stał i tak naprawdę jest w niezłym stanie (niecałe 23 tys. przebiegu) nie powinno być bardzo trudne. Zależy mi na tym jeszcze bardziej, dlatego, ze Maluch ma dla mnie ogromną wartość sentymentalną.
Niestety moja fascynacja nie spotyka się ze zrozumieniem ze strony chociażby mojego Ojca, twierdzi, ze prądnicą oprócz tego, że narobię sobie kosztów to i problemów... :<
Pytanie więc brzmi - jak dużą zbrodnią będzie w FLu zmiana prądnicy na alternator? Alternatory wprowadzono sporo przed 88' więc teoretycznie jestem w stanie uwierzyć, że był i w tym egzemplarzu oraz puścić w niepamięć nieszczęsną prądnicę... Czy przy ewentualnym zmienianiu blach na żółte może się to okazać problemem? |
|
|
|
|
PiatasE
Wiek: 27 Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 124 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2015-09-28, 22:04
|
|
|
Żadna zbrodnia i żadnych problemów przy rejestrowaniu na żółte nie będzie. Chociaż ja osobiście został bym przy prądnicy, mimo jej wszystkich wad. |
_________________ Niewiadów N-250c 1979r
Niewiadów N-126 1985r
FSO Polonez 1988r
Polski Fiat 126p 1989r
Polski Fiat 126p 1991r
Fiat 126p "Town" 1999r |
|
|
|
|
|