.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Szeroki czy wąski wlot?
Autor Wiadomość
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-06-15, 20:45   

A co z tymi wczesnymi fl, co to ludzie twierdzą, że oryginał, taki z fabryki wyjechał. Chodzi mi o późnego st, wczesnego fl(83-86), gdzie jest brak listew bocznych, kapliczka, zderzaki wąskie p4, bądź chromy ale jest duża kratka fl. Dla mnie ewidentnie jest to zmiana poszycia na fl, ale są typy co idą w zaparte twierdząc, że oryginał.
 
     
LOBUZ88 
ziomy rezerwy
OlewamLubieTeRobote


Wiek: 35
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 2596
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-15, 21:15   

Grzes napisał/a:
Dla mnie ewidentnie jest to zmiana poszycia na fl, ale są typy co idą w zaparte twierdząc, że oryginał.


są ludzie którzy twierdzą że auta z wymienianym nadwoziem to oryginały...

Jakiś czas temu miałem taki przypadek, znajomy dał cynka że ojciec jego kolegi z pracy chce się pozbyć 126p, dostałem numer telefonu do syna i informacje były obiecujące - rok 1976, na chodzie nie zgnity ale do pomalowania bo kolor wyblaknięty, oryginał cena 2 tys do negocjacji, aż nie chciało się wierzyć, przeczuwałem że coś będzie nie halo.

Zajechałem i zobaczyłem FL'a...pytam pana właściciela o rocznik - 1976 wszystko panie oryginalne...no to mówię że raczej nie oryginał bo to nadwozie FL (tak samo jak wnętrze, zawias itp) no to Pan wyjaśnił że w drugiej połowie lat 80 miał solidnego dzwona (pijany kierownik nysy nie wyhamował i pchnął malucha w bok tramwaju) pzu przyznało nową karoserię. Pan stwierdził że wszystko robił w polmozbycie więc to jest oryginał. Jeszcze trochę poopowiadał i okazało się że za dobrą łapówę dostał budę FLa + wnętrze i hamulce nowego typu. Silnik też dostał 650..tak wiec z 76 została chyba tylko skrzynia biegów :roll:

Generalnie auto było nawet w fajnym stanie ale mocno skundlone, z tego co wiem wyszło tak że syn zostawił go sobie "na kiedyś" będzie go robił :P
_________________

 
 
     
4971 
Weteran


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-06-15, 21:24   

Grzes napisał/a:
A co z tymi wczesnymi fl, co to ludzie twierdzą, że oryginał, taki z fabryki wyjechał. Chodzi mi o późnego st, wczesnego fl(83-86), gdzie jest brak listew bocznych, kapliczka, zderzaki wąskie p4, bądź chromy ale jest duża kratka fl. Dla mnie ewidentnie jest to zmiana poszycia na fl, ale są typy co idą w zaparte twierdząc, że oryginał.

To niech idą w zaparte. Ich problem. Pierwsze tłoczniki blach pod duże wloty powstały pod BISa (prod od 1987). Nie ma fizycznej możliwości aby były wcześniej. Faktem jest jednak, ze na przełomie 1989/1990 roku FSM wypuścił partię samochodów "golasów". Karoseria bez listew ale duże wloty, licznik FL, zderzaki P4. Fabryka mimo zmi9an ustrojowych musiała wywiązywać się z realizacji przedpłat na samochody z lat 80 tych. Klienci narzekali, że samochody bardzo zdrożały i że muszą dużo dopłacać do wyposażenia dodatkowego a zapisali się na samochody STD (część różnicy w cenie brała na siebie fabryka oraz Państw). Stąd aby obniżyć koszty produkcji (i dopłat) wypuszczano takie samochody...
Fiat 126p golas z 1989 roku 1

Takie karoserie także można wtedy było kupić jako część zamienna. Tak powstawały te "1985 na szerokim wlocie" no i różne "składaki".

Druga rzecz: późny ST z np. 1986 roku wbrew pozorom miał listwy FL, mógł mieć zderzaki FL ale zawsze miał podłogę bagażnika BEZ otworu na wentylator (nie zaślepka ale brak dziury), dopasowaną do tego wykładzinę bagażnika, oraz oczywiście deskę rozdzielczą (wytłoczkę) pod licznik ST. Produkowane były DWA rodzaje karoserii właśnie FL i ST. Oba rodzaje miały szerokie błotniki i otwory pod listwy. Różnice to właśnie podłoga bagażnika i ściana grodziowa...
W wywiadzie z 1987 roku dyr. z FSM mówi "jeśli idzie o wersję 650 E standard, to w 1987 roku wyprodukujemy 31,5 tyś tych samochodów i tyle zostanie dostarczonych na rynek krajowy." Reszta to FL. Dalej cyt. 'W końcu roku, z chwilą uruchomienia montażu kolejnego modelu restyling (BIS), zakończy się produkcja samochodów w wersji 650 E standard, bowiem wykonywanie na jednej linii produkcyjnej aż trzech modeli byłoby zbyt kosztowne." Koniec cytatu. Dodam, że plan na 1987 rok to 203.000 Fiatów 126p.

Trzecia rzecz - piszesz "wczesnego fl(83-86)".
FL jest od końca 1984. W dzienniku telewizyjnym go pokazywali. ŻADEN 1983 ! Jak mogą być szerokie wloty fabrycznie w 19/3 roku jak wtedy nawet FLa nie było.
Łykacie każdą głupotę jak młode kawki :mrgreen:
_________________

 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-15, 22:01   

Ja mam takiego "późnego ST" z 1987 roku, ja na to mówię przejściówka bo ni to ST ni pełny FL. Prądnica, uruchamiany na linkę, kapliczka, brak otworu w podłodze bagażnika na elektrowentylator, cienka kierownica, metalowe kołpaczki z logo FSM, mały wlot ST, itd. Jedyne co ma z FLa to właśnie nadwozie ale listew nie ma i otwory pod szerokie zderzaki nie zostały wywiercone tak jak to bywało w niektórych egzemplarzach, że otwory wiercono, zakładano zderzaki P4 i zaślepki otworów.
 
     
McGyver 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 329
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-15, 22:40   

4971 napisał/a:

Wlot stosowany od wprowadzenia wersji FL i tylko dla tej wersji. Samochody z licznikiem FL go miały a z licznikiem STD nie. Stosowany do 04.1988. Nazywany WĄSKIM FL.


Na ile procent jest to pewne info? Pytam, bo wydaje mi się, że widziałem maluchy z tym wlotem, ale wyprodukowane przed 1984 rokiem. No chyba, że też sobie ludzie ulepszali starsze maluchy przez zakładanie wlotu z FL-a.
_________________

 
     
4971 
Weteran


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-06-15, 23:45   

McGyver napisał/a:
4971 napisał/a:

Wlot stosowany od wprowadzenia wersji FL i tylko dla tej wersji. Samochody z licznikiem FL go miały a z licznikiem STD nie. Stosowany do 04.1988. Nazywany WĄSKIM FL.
[url=http://www.imagic.pl...782.jpg]Obrazek [/url]


Na ile procent jest to pewne info? Pytam, bo wydaje mi się, że widziałem maluchy z tym wlotem, ale wyprodukowane przed 1984 rokiem. No chyba, że też sobie ludzie ulepszali starsze maluchy przez zakładanie wlotu z FL-a.

Na MILION%. Co to za problem podmienić wloty. Tym bardziej, że kiedyś też "picowali" samochody do sprzedaży. Założyć zderzaki P4, wloty FL, kołpaczki plastikowe FL. Sam w chyba 1990 podmieniałem kołpaki metalowe małe na te z FLa małe. Pierwsze strasznie rdzewiały...
W przypadku FSM mit "montowali co mieli na magazynie" nie działa.
Szczególnie tutaj kogoś fantazja "pogoniła"...
126 przejściowy
_________________

 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2016-06-16, 22:55   

4971 napisał/a:
Wlot stosowany do 1972 roku do 04.1988 roku. nie stosowany w samochodach z licznikiem FL.
.


Był stosowany z licznikiem FL na 100%

4971 napisał/a:
FL jest od końca 1984. W dzienniku telewizyjnym go pokazywali


Na pewno od końca 84' a nie od początku 85' ? Dużo osób tak podaje, ale czy jest jakieś wiarygodne źródło żeby to sprawdzić ? Ja się tam nie znam ale w dzienniku jest inna data https://www.youtube.com/watch?v=n20RMxR89VE
_________________
 
     
McGyver 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 329
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-17, 00:55   

Majonez napisał/a:
4971 napisał/a:
uot;]FL jest od końca 1984. W dzienniku telewizyjnym go pokazywali


Na pewno od końca 84' a nie od początku 85' ? Dużo osób tak podaje, ale czy jest jakieś wiarygodne źródło żeby to sprawdzić ? Ja się tam nie znam ale w dzienniku jest inna data https://www.youtube.com/watch?v=n20RMxR89VE


Od grudnia 1984 na pewno, widziałem co najmniej kilka sztuk FL-i z numerami nadwozia z końca 1984. Poza tym w książce "naprawa samochodów Fiat 126 p" są podane numery nadwozia od których produkowano FL-e, i są to numery z grudnia 1984. Tylko ta notka jest w książce wydanej w początku lat 90, potem w nowszych wydaniach nie było już tego.
_________________

 
     
4971 
Weteran


Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-06-17, 08:27   

Majonez napisał/a:
4971 napisał/a:
Wlot stosowany do 1972 roku do 04.1988 roku. nie stosowany w samochodach z licznikiem FL.
Obrazek.


Był stosowany z licznikiem FL na 100%

4971 napisał/a:
FL jest od końca 1984. W dzienniku telewizyjnym go pokazywali


Na pewno od końca 84' a nie od początku 85' ? Dużo osób tak podaje, ale czy jest jakieś wiarygodne źródło żeby to sprawdzić ? Ja się tam nie znam ale w dzienniku jest inna data https://www.youtube.com/watch?v=n20RMxR89VE

- na pewno od końca 1984 roku,
- ja jestem wiarygodnym źródłem informacji :lol:
- to nie ten program. Ten mówi, że pojawiły się NA ULICACH a nie w produkcji (różnica jednak jest).
_________________

 
     
olsza 
Vel TYGRYS

Wiek: 33
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 186
Skąd: Bobrowniki
Wysłany: 2016-06-17, 11:22   

Majonez, potwierdzam, mam taki egzemplaż w garażu.Nic nie zmieniane, tuningowene,prerabiany. Dziadek odbierał w 86 z fabryki w tychach, rok 86, zfa, pełny fl na małym wlocie st.
 
     
Delmut 
ziomy rezerwy
Mr Żółte tablice


Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 3601
Skąd: Zabrze
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-17, 11:27   

olsza napisał/a:
Majonez, potwierdzam, mam taki egzemplaż w garażu.Nic nie zmieniane, tuningowene,prerabiany. Dziadek odbierał w 86 z fabryki w tychach, rok 86, zfa, pełny fl na małym wlocie st.

Pokaż fotki ;)
Lubię takie dziadkowe auta :)
_________________
Szajn brajt lajk dajmont :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2016-06-17, 13:13   

McGyver napisał/a:
w książce "naprawa samochodów Fiat 126 p" są podane numery nadwozia od których produkowano FL-e, i są to numery z grudnia 1984. Tylko ta notka jest w książce wydanej w początku lat 90, potem w nowszych wydaniach nie było już tego.


Klimeckiego ? Jak tak to mam egzemplarz z 90' roku, podaj nr strony to sobie obczaję, albo jak możesz to zrób skan . Przeglądałem ją kilka razy ale nie zauważyłem żadnej wzmianki o nr. vin :> .
_________________
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2016-06-17, 18:45   

Od str .236. tytuł rozdziału "Zmiany w samochodach Polski Fiat 126p"
_________________

 
     
McGyver 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 329
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-18, 13:56   

Majonez napisał/a:
McGyver napisał/a:
w książce "naprawa samochodów Fiat 126 p" są podane numery nadwozia od których produkowano FL-e, i są to numery z grudnia 1984. Tylko ta notka jest w książce wydanej w początku lat 90, potem w nowszych wydaniach nie było już tego.


Klimeckiego ? Jak tak to mam egzemplarz z 90' roku, podaj nr strony to sobie obczaję, albo jak możesz to zrób skan . Przeglądałem ją kilka razy ale nie zauważyłem żadnej wzmianki o nr. vin :> .


trochę przesadziłem z tym 1990
Ja mam te dane w wydaniu 6, rok 1987, strona 237
_________________

 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2016-06-18, 18:23   

Faktycznie, w moim wydaniu 7, 1990 r. też na stronie 237 dotyczące zmian dokonanych w wersji FL i tu cytat "Wymienione zmiany zostały wprowadzone do produkcji od początku 1985r.: - w montowani w Tychach - w samochodach od numeru nadwozia 8614302, - w montowni w Bielsku-Białej - w samochodach od numeru nadwozia 18614702."

Czyli według tej wersji wychodzi na moje. Skąd informacja o końcu lub grudniu 1984 r. ? Tak było w poprzednich wydaniach czy może też w innych publikacjach ? Czy numer jest może w jakiś sposób zakodowany że można odczytać dokładny datę produkcji nadwozia ?
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16