.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławiący się silnik, brak mocy...pomóżcie...
Autor Wiadomość
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2014-02-25, 20:02   Dławiący się silnik, brak mocy...pomóżcie...

Witam...nie wiem co się dzieje...

Mianowicie, wszystko było cacy, silnik wspaniale reagował na gaz, przyspieszał, moc była, ale na przeglądzie technicznym mój znajomy diagnosta poradził mi, bym wymienił uszczelkę pod plastikiem co jest pod gaźnikiem, bo brał lewe powietrze. Więc zdjąłem gaźnik, kupiłem nitro, zrobiłem kompleksowe oczyszczanie gaźnika, przedmuchane dysze, nowe uszczelki...i potem klops. Przy dodawaniu gazu dławi się i gaśnie, tak samo na ssaniu jak i na rozgrzanym silniku. Śruba od powietrza zawsze na standardowe 2,5 obrotu roboty nie robi, musi być wykręcona na około 4 obroty żeby łaskawie zapalił i to z trudem. Poniżej link do filmiku z objawami :

http://www.youtube.com/watch?v=asRSEquGsRg

Nie mam pojęcia co to jest. Za mało powietrza? Za mało paliwa? filterek paliwa też wymieniłem na nowy... :facepalm:
 
 
     
Glok 
Znany jako Wódka


Wiek: 28
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 224
Skąd: B-B
Wysłany: 2014-02-25, 21:23   

Ustawienie gaźnika na 2,5 obrotu jest tylko by odpalić silnik i go nagrzać do właściwej i poprawnej regulacji mieszanki więc ustaw tak jak należy gaźnik.
_________________
Wolę klimat niż klimę
 
     
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-26, 10:13   

Glok napisał/a:
Ustawienie gaźnika na 2,5 obrotu jest tylko by odpalić silnik i go nagrzać do właściwej i poprawnej regulacji mieszanki więc ustaw tak jak należy gaźnik.


Tylko, dławiłby się tak gdyby nie było coś nie tak? Coś z zapchaną dyszą np?
 
 
     
Glok 
Znany jako Wódka


Wiek: 28
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 224
Skąd: B-B
Wysłany: 2014-02-26, 18:46   

Dławiłby się na tym ustawieniu nawet jak by było wszystko git.
Na tym ustawieniu masz tylko zagrzać dobrze silnik( rundka spokojna "koło komina") i ustawiać gaźnik już właściwie.
_________________
Wolę klimat niż klimę
 
     
bombel126 

Wiek: 34
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 336
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-02-26, 22:47   

ta srubka to regulacja skladu mieszanki biegu jalowego, nie dlawilo by go tak gdyby byla zle ustawiona. albo masz zatkana ktoras z dysz albo zle ustawiony poziom paliwa w komorze plywakowej (za niski) albo ciagnie lewe powietrze
 
     
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-27, 09:11   

No to zrobię w ten sposób, jutro kupię nitro i sprężone powietrze, jeszcze raz cały gaźnik rozkręcę, wyczyszczę, myślę też nad nowymi dyszami... :?:
 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2014-02-27, 09:39   

Jeśli nie rozkalibrowałeś starych dysz jakimś przetykaniem za pomocą drutu,to nie ma potrzeby kupowania nowych.Zainwestuj co najwyżej w nowy zaworek iglicowy.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-27, 22:26   

Więc tak. Wyczyściłem gaźnik, dokładnie, krok po kroku za pomocą poradnika na rezerwie. A efekt jest taki : odpala, jeździ...ale...silnik pracuje nie równo, czasem strzela z tłumika, po przygazowaniu ( nie zawsze ) schodzi z obrotów i gaśnie...próbowałem różnych ustawień obrotów i powietrza, podczas jazdy ok, tylko na wolnych silnik pracuje nie równo i gaśnie...
 
 
     
bombel126 

Wiek: 34
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 336
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-02-27, 23:26   

a ustawiles plywak? w gornym polozeniu ma byc 7 mm od uszczelki nie wciskajac kulki a w dolnym 13 mm o ile dobrze pamietam ;)
 
     
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-28, 16:54   

Jak domowym sposobem ustawić ten pływak ? W sensie czym? Rozumiem, że trzeba doginać tamtą blaszkę, ale nie wiem czym precyzyjnie odmierzyć tą odległość 7mm-13mm
 
 
     
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-28, 17:08   

Dodam jeszcze że w przewodzie między filtrem paliwa a pompką pojawiają się bąble powietrza i ni jak nie ważne ile kilometrów przejadę to nie wciąga ich do pompy...no i nie wiem...jutro pokombinuje z tym pływakiem, może to to, ale silnik się zachowuje w ten sposób, że wątpię czy to ten pływak...strzela z tłumika na wyższych obrotach i przy zejściu z obrotów, spaliny śmierdzą dość toksycznie ( nie jak przy zdrowym maluszku ) no i nie piszczy czujnik od ssania w kabinie nawet jak jest włączony. No i zachowuje się różnie. raz schodzi z obrotów i działa a raz schodzi i obroty są za niskie i muszę właczać ssanie. Po za tym nie równo pracuje.
 
 
     
Tasok 


Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2014-02-28, 17:24   

1. Pływak ma mieć 7 i 15mm
2. Bierzesz daw wiertła, 7mm i 15mm i sprawdzasz czy wchodzą, jak jest luz to doginasz, jak wiertło odpycha pływak to odginasz blaszkę. Regulujesz do momentu aż wiertła będą się wsuwać swobodnie i nie będzie teoretycznie szpary pomiędzy nimi a pływakiem.
3. Wymień przewody, filierek oraz opaski przewodów paliwowych. Wydatek to ok. 10-20zł a efekt bąbelków powinien ustać.
4. Po wymianie tego co napisałam i ustawieniu pływaka ustawiasz jeszcze raz gaźnik. Nie zaszkodzi Ci jeszcze ustawić zaworów, tak czysto profilaktycznie, uszczelka 3zł.
 
 
     
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-02, 20:41   

Więc tak : Dzisiaj ustawiłem pływak w gaźniku, używając wierteł 7mm i 15mm. Od razu byłem zdziwiony, że pływak ma takie luzy...nie wiem od czego to zależy...więc doginania było całkiem sporo, i to zwróciło moją uwagę. Zamontowałem wszystko, ponownie rozgrzałem silnik i ustawiłem gaźnik..niestety, silnik dalej pracuje nie równo...dobrze już reaguje na gaz, ale niestety spaliny nieco wypalają drogi oddechowe, no i bardzo mnie martwi nie równa praca silniczka w maluszku. What next? :cry:
 
 
     
Emilienko126p 
Będzie git!


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 573
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-03-02, 20:43   

Oś przepustnicy nie ma luzów?
_________________
Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995
 
 
     
liberamus 
96' EL


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-02, 23:28   

Gaźnik niedawno kupiłem w królestwie części do aut prl, bezzębny dziadek jak kupowałem to posprawdzał 4 różne i powiedział, że sprzeda mi ten, bo nie ma luzu na ośce ;p
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16