|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE |
Autor |
Wiadomość |
pony007
Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 276 Skąd: Kalisz Łódź
|
Wysłany: 2013-06-11, 22:30 Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE
|
|
|
Witajcie!
Jestem Łukasz,
już sporo czasu zajmuje się "starymi gratami" - mam Syrenkę 105 z 1980 roku
http://www.odrdzewiacz.fo...remontu,36.html
oraz Żuka z 1959 roku
http://www.odrdzewiacz.fo...o-zycia,38.html
Mój ostatni, samochodowy zakup to Polski Fiat 126p z 1979 roku, dlatego tutaj jestem:). To co mnie najbardziej interesuje to technika, remonty- ogólnie robota. Założyłem w tym celu forum - ODRDZEWIACZ http://www.odrdzewiacz.fora.pl myślę, że znajdziecie tu sporo fajnych porad. Ostatnio zacząłem przygotowywać mojego 126p do wyścigów płaskich, więc chyba warto zachęcić parę osób stąd do dyskusji.
Sprawa wygląda tak, chce mieć samochód w klimacie dawnych lat, więc żadne "ksenony" nie wchodzą w rachubę- ma być jedynie troszkę przestylizowany (poszerzony, ale też minimalnie), z klatką i cieszącą moje serce techniką:) Niespodzianką będzie zawieszenie, ale o tym, może jak temat się rozwinie.
W dniu zakupu:
Na codzień:
Parę detali:
Jak będę miał więcej czasu to powstawiam więcej zdjęć bo trochę tego jest, ale narazie zajrzyjcie tu:
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/sport-z-epoki,8/
(w sumie wszystko do tego konkretnego 126p)
Pozdrawiam! |
_________________ www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci! |
Ostatnio zmieniony przez pony007 2013-11-20, 22:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2013-06-11, 22:57
|
|
|
No no, ST jako rajdówka... Dobry pomysł, ale musi być w rajdowych barwach jak za dawnych czasów - innej opcji nie widzę. |
|
|
|
|
ptaku
ziomy rezerwy wpierdole ci bramą
Wiek: 30 Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 436 Skąd: Blok A
|
Wysłany: 2013-06-11, 23:02
|
|
|
ale tego koła to bym nie wsadzał, poszerz cytryny i tyle, chyba że ta niespodzianka z podwoziem nie pozwala na to, ale mimo wszystko wydaje mi się to konieczne do utrzymania klimatu prl. |
|
|
|
|
pony007
Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 276 Skąd: Kalisz Łódź
|
Wysłany: 2013-06-11, 23:09
|
|
|
Żadnych rajdów, jedynie wyścigi:)
ATS (brat mi frezuje do nich dekielki FSM) zostają, bo jestem w nich zupełnie zakochany:) Samochód będzie stał obok tego:
i to taki mały akcent humorystyczny:)
Tutaj jedynie przyłożone:
(beznadziejne opony, wysokość zawieszenia i brak polerki - ale to się zmieni)
Cytrynki zostawiam, dotaczam dwa komplety piast (w sumie to przejściówkę). Do wyboru do koloru. Druga sprawa, że cytrynki, bez otworu centrującego to trochę delikatne wiaderka:)
Troszeczkę kupionych/wykonanych (opis w linku z pierwszego posta) pierdół:
Pozdrawiam! |
_________________ www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci! |
Ostatnio zmieniony przez pony007 2013-06-12, 10:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Firehand
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2013-06-12, 09:38
|
|
|
O kogo moje oczy widzą Na rezerwę Cię przywiało Witamy i czekamy na kolejne owoce pracy. Lipy na pewno nie będzie |
_________________ 126p 1978
126p 1980
126p 1989
Yamaha TDM 850
BMW 535d
EX:
BMW 520d
BMW 530d
126p 1981
126p 1985
Yamaha TDR |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-06-12, 10:37
|
|
|
Zapowiada się ciekawie, ale kilka rzeczy mnie razi.
Lipy nie będzie, ale nie widzę sensu wkładania błotników FL do budy ST, przerabiania starego rozstawu śrub pod 4*100..
Tak czy inaczej trzymam kciuki. |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
pony007
Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 276 Skąd: Kalisz Łódź
|
Wysłany: 2013-06-12, 10:50
|
|
|
Błotniki będą poszerzone, więc chyba grzechem byłoby pociąć ST?
Moje błotniki przerobię tak, że nie będzie przetłoczenia na zderzak, będzie taki ST, ale szeroki.
Stylistycznie- bardzo udany wydaje mi się ten maluszek:
(błotniki szerokie)
Felgi mają 6cali, 4x108 (ford). U mnie hamulce przy wszystkich kołach będą tarczowe. Kwestia dobrego przerobienia (poszerzenia felg) cytrynek w ten sposób, żeby z przejściówką miały odpowiednie ET- tak, żeby zachować promień zataczania taki jak na alufeldze. Dzięki za dobre słowo:) |
_________________ www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci! |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-06-12, 11:16
|
|
|
To w takim razie rozwiałeś moje wątpliwości
Tak więc czekamy na kolejne zdjęcia z budowy! |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
pony007
Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 276 Skąd: Kalisz Łódź
|
Wysłany: 2013-06-12, 11:38
|
|
|
Przejściówki wyglądają np. tak:
Łatwo je wykonać z pomocą podzielnicy. Cały szkopuł w tym, że felgi i każdy ich wymiar trzeba dopasować do odpowiedniej geometrii zawieszenia (w moim przypadku zawieszenie do felg), tak, żeby samochód dobrze się prowadził- a to już nie będzie takie proste. Całe szczęście, mój brat sprawnie posługuje się programem (alibre design) i z jego pomocą postaram się zrobić dobre zawieszenie. Całość na tzw. "uniballach" czyli po polsku główkach cięgieł. |
_________________ www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci! |
|
|
|
|
Porthos
Weteran porthos garage
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 575 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2013-06-12, 22:01
|
|
|
pony007,
Skoro ma być to wyścigówka, to zdecydowanie adoptowanie nowego układu hamulcowego/rozstawu śrub jest na miejscu.
Proszę, tylko nie maluj go na barwy fabryczne fsm, bo tego jest tyle, że robi się już człowiekowi niedobrze.
Planujesz gdzieś tym konkretnie latać, czy robisz takie autko do zabawy ?
ignac2004 napisał/a: | Lipy nie będzie, ale nie widzę sensu wkładania błotników FL do budy ST, przerabiania starego rozstawu śrub pod 4*100..
Tak czy inaczej trzymam kciuki. |
To nie ma być klasyk zachowany w oryginale, tylko wyścigówka, więc nic się nie gryzie, wręcz przeciwnie. |
_________________ http://www.facebook.com/PorthosGarage
|
|
|
|
|
pony007
Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 276 Skąd: Kalisz Łódź
|
Wysłany: 2013-06-12, 22:45
|
|
|
Kolor będzie pomarańcz i białe pasy. Ogólnie mam to już w głowie.
Auto do zabawy, nie stać mnie na ściganie. Jedyne co to być może Classic Auto Cup.
Przed chwilą wykończyłem trąby do gaźników:). Jutro zrobię zdjęcie.
Parę dni temu maluszek został rozebrany, została sama skorupka na kołach.
Muszę dokupić teraz trochę elementów blacharskich, chociaż parę rzeczy chce naprawić bez użycia reperaturek (tj. zrobić je samemu). Swoją drogą, pięknie jest robić malucha- jak Syrenę przygotowywałem do remontu, to miałem podwozie, nadwozie i stos przykręcanych blach. A tutaj wszystko w jednym miejscu:) |
_________________ www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci! |
|
|
|
|
vwsokol
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 771 Skąd: Jasło / Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-12, 23:01
|
|
|
fanty dobre maluszek tez... czekam na dalsza czesc |
_________________ evo II in progress... |
|
|
|
|
Fiodor
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 71 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-06-12, 23:06
|
|
|
Przyznam, że zapowiada się wyśmienicie i z całą pewnością będę śledził wątek Chłodnica oleju od konkretnego auta, czy uniwersalna? |
|
|
|
|
pony007
Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 276 Skąd: Kalisz Łódź
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-06-13, 11:03
|
|
|
P.s. Jak będziesz chciał się pozbyć radia to jestem pierwszy w kolejce |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|