.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE
Autor Wiadomość
pony007 


Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 276
Skąd: Kalisz Łódź
Wysłany: 2013-06-11, 22:30   Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE

Witajcie!

Jestem Łukasz,

już sporo czasu zajmuje się "starymi gratami" - mam Syrenkę 105 z 1980 roku
http://www.odrdzewiacz.fo...remontu,36.html
oraz Żuka z 1959 roku
http://www.odrdzewiacz.fo...o-zycia,38.html

Mój ostatni, samochodowy zakup to Polski Fiat 126p z 1979 roku, dlatego tutaj jestem:). To co mnie najbardziej interesuje to technika, remonty- ogólnie robota. Założyłem w tym celu forum - ODRDZEWIACZ http://www.odrdzewiacz.fora.pl myślę, że znajdziecie tu sporo fajnych porad. Ostatnio zacząłem przygotowywać mojego 126p do wyścigów płaskich, więc chyba warto zachęcić parę osób stąd do dyskusji.

Sprawa wygląda tak, chce mieć samochód w klimacie dawnych lat, więc żadne "ksenony" nie wchodzą w rachubę- ma być jedynie troszkę przestylizowany (poszerzony, ale też minimalnie), z klatką i cieszącą moje serce techniką:) Niespodzianką będzie zawieszenie, ale o tym, może jak temat się rozwinie.

W dniu zakupu:

Na codzień:


Parę detali:


Jak będę miał więcej czasu to powstawiam więcej zdjęć bo trochę tego jest, ale narazie zajrzyjcie tu:
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/sport-z-epoki,8/
(w sumie wszystko do tego konkretnego 126p)

Pozdrawiam!
_________________
www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
Ostatnio zmieniony przez pony007 2013-11-20, 22:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Michu 
Moderator

Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3850
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-06-11, 22:57   

No no, ST jako rajdówka... Dobry pomysł, ale musi być w rajdowych barwach jak za dawnych czasów - innej opcji nie widzę. ;)
 
     
ptaku 
ziomy rezerwy
wpierdole ci bramą

Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 436
Skąd: Blok A
Wysłany: 2013-06-11, 23:02   

ale tego koła to bym nie wsadzał, poszerz cytryny i tyle, chyba że ta niespodzianka z podwoziem nie pozwala na to, ale mimo wszystko wydaje mi się to konieczne do utrzymania klimatu prl.
 
     
pony007 


Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 276
Skąd: Kalisz Łódź
Wysłany: 2013-06-11, 23:09   

Żadnych rajdów, jedynie wyścigi:)

ATS (brat mi frezuje do nich dekielki FSM) zostają, bo jestem w nich zupełnie zakochany:) Samochód będzie stał obok tego:


i to taki mały akcent humorystyczny:)

Tutaj jedynie przyłożone:

(beznadziejne opony, wysokość zawieszenia i brak polerki - ale to się zmieni)
Cytrynki zostawiam, dotaczam dwa komplety piast (w sumie to przejściówkę). Do wyboru do koloru. Druga sprawa, że cytrynki, bez otworu centrującego to trochę delikatne wiaderka:)

Troszeczkę kupionych/wykonanych (opis w linku z pierwszego posta) pierdół:











Pozdrawiam!
_________________
www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
Ostatnio zmieniony przez pony007 2013-06-12, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Firehand 


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 106
Skąd: Krk
Wysłany: 2013-06-12, 09:38   

O kogo moje oczy widzą :shock: Na rezerwę Cię przywiało :E Witamy i czekamy na kolejne owoce pracy. Lipy na pewno nie będzie :mrgreen:
_________________
126p 1978
126p 1980
126p 1989
Yamaha TDM 850
BMW 535d

EX:
BMW 520d
BMW 530d
126p 1981
126p 1985
Yamaha TDR
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-06-12, 10:37   

Zapowiada się ciekawie, ale kilka rzeczy mnie razi.
Lipy nie będzie, ale nie widzę sensu wkładania błotników FL do budy ST, przerabiania starego rozstawu śrub pod 4*100..
Tak czy inaczej trzymam kciuki.
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
pony007 


Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 276
Skąd: Kalisz Łódź
Wysłany: 2013-06-12, 10:50   

Błotniki będą poszerzone, więc chyba grzechem byłoby pociąć ST?

Moje błotniki przerobię tak, że nie będzie przetłoczenia na zderzak, będzie taki ST, ale szeroki.

Stylistycznie- bardzo udany wydaje mi się ten maluszek:

(błotniki szerokie)
Felgi mają 6cali, 4x108 (ford). U mnie hamulce przy wszystkich kołach będą tarczowe. Kwestia dobrego przerobienia (poszerzenia felg) cytrynek w ten sposób, żeby z przejściówką miały odpowiednie ET- tak, żeby zachować promień zataczania taki jak na alufeldze. Dzięki za dobre słowo:)
_________________
www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-06-12, 11:16   

To w takim razie rozwiałeś moje wątpliwości :)
Tak więc czekamy na kolejne zdjęcia z budowy!
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
pony007 


Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 276
Skąd: Kalisz Łódź
Wysłany: 2013-06-12, 11:38   

Przejściówki wyglądają np. tak:

Łatwo je wykonać z pomocą podzielnicy. Cały szkopuł w tym, że felgi i każdy ich wymiar trzeba dopasować do odpowiedniej geometrii zawieszenia (w moim przypadku zawieszenie do felg), tak, żeby samochód dobrze się prowadził- a to już nie będzie takie proste. Całe szczęście, mój brat sprawnie posługuje się programem (alibre design) i z jego pomocą postaram się zrobić dobre zawieszenie. Całość na tzw. "uniballach" czyli po polsku główkach cięgieł.
_________________
www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
     
Porthos 
Weteran
porthos garage


Wiek: 41
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 575
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-06-12, 22:01   

pony007,

Skoro ma być to wyścigówka, to zdecydowanie adoptowanie nowego układu hamulcowego/rozstawu śrub jest na miejscu.

Proszę, tylko nie maluj go na barwy fabryczne fsm, bo tego jest tyle, że robi się już człowiekowi niedobrze.


Planujesz gdzieś tym konkretnie latać, czy robisz takie autko do zabawy ?

ignac2004 napisał/a:
Lipy nie będzie, ale nie widzę sensu wkładania błotników FL do budy ST, przerabiania starego rozstawu śrub pod 4*100..
Tak czy inaczej trzymam kciuki.


To nie ma być klasyk zachowany w oryginale, tylko wyścigówka, więc nic się nie gryzie, wręcz przeciwnie.
_________________
http://www.facebook.com/PorthosGarage
 
 
     
pony007 


Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 276
Skąd: Kalisz Łódź
Wysłany: 2013-06-12, 22:45   

Kolor będzie pomarańcz i białe pasy. Ogólnie mam to już w głowie.

Auto do zabawy, nie stać mnie na ściganie. Jedyne co to być może Classic Auto Cup.

Przed chwilą wykończyłem trąby do gaźników:). Jutro zrobię zdjęcie.

Parę dni temu maluszek został rozebrany, została sama skorupka na kołach.






Muszę dokupić teraz trochę elementów blacharskich, chociaż parę rzeczy chce naprawić bez użycia reperaturek (tj. zrobić je samemu). Swoją drogą, pięknie jest robić malucha- jak Syrenę przygotowywałem do remontu, to miałem podwozie, nadwozie i stos przykręcanych blach. A tutaj wszystko w jednym miejscu:)
_________________
www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
     
vwsokol 


Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 771
Skąd: Jasło / Rzeszów
Wysłany: 2013-06-12, 23:01   

fanty dobre :) maluszek tez... czekam na dalsza czesc :)
_________________
evo II in progress...
 
     
Fiodor 


Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-12, 23:06   

Przyznam, że zapowiada się wyśmienicie i z całą pewnością będę śledził wątek :) Chłodnica oleju od konkretnego auta, czy uniwersalna?
 
     
pony007 


Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 276
Skąd: Kalisz Łódź
Wysłany: 2013-06-12, 23:14   

Od BMW R1150 GS czy jakoś tak:)
_________________
www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-06-13, 11:03   

P.s. Jak będziesz chciał się pozbyć radia to jestem pierwszy w kolejce
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16