Romet Chart 210 Elektronik |
Autor |
Wiadomość |
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2013-12-11, 23:16 Romet Chart 210 Elektronik
|
|
|
Witajcie.
Chciałbym Wam zaprezentować mój motorower - Romet Chart 210. Ostatni polski motorower, konkurent Simsona, wyprodukowany w liczbie ok. 100 000szt.
Postaram się moją pracę, która trwała 22miesiące zamieścić w jednym poście
Będąc jeszcze nastolatkiem pomykającym na Romecie Ogarze 205 myślałem o zmianie go na inną, fajniejsza 50tkę. Rozglądałem się za głównie za Simsonem, Charta też brałem pod uwagę - w myśl zasady "na co pierwsze trafię". Obserwowałem oferty sprzedaży aż trafiłem w grudniu 2009r na ciekawe ogłoszenie Charta. Szybki kontakt - zaklepany, ale 215km ode mnie w Wadowicach. Kolejny telefon - pojazd załatwiony (miałem 14lat, to sam nie pojadę ). Chart był w stanie ok, kompletność jako baza do odbudowy idealna, właściciel - starszy człowiek, cena - okazyjna. Czyli jazda.
Stan z dnia zakupu:
Przerejestrowanie, przegląd, złożenie, kilka dni jazdy, by wiedzieć co i jak i się zaczęło - RENOWACJA
Stan sprzed rozłożenia:
Na I rzut poszedł silnik. Wszystko co odbiegało od normy wymienione na nowe ZMD. Nawet dorobiłem plomby
Kolejną etapem była rama - poszła do rozkręcenia.
Zaczęło się skupowanie elementów org, które nie tak łatwo zdobyć niestety... Ogólnie kompletowanie ramy Nadmienię tylko tyle, że niektóre nowe, niektóre potrzebne na już, inne na zapas, jeszcze inne typu cylinder i głowica 70cm3 albo gaźnik BING 208 - rarytasy w świecie Charta.
Przegląd i malowanie proszkowe el. na czarno
... srebrno
... i biało (na koniec przyklejenie naklejek nowych, robionych na wzór org):
Następnie galanteria:
I składanie
W miedzy czasie poprzedni właściciel dosłał mi instrukcje obsługi, za co serdecznie mu dziękuję
Skompletowałem sobie artykuły z prasy o Charcie:
Trafiłem także na kask BELLA w pokrowcu w fajnym stanie. Identyczny model mieli testujący Charty, np 24godzinny test na torze Poznań Idealny, czuć klimat jak się w nim jedzie.
No i po 22 miesiącach (nota bene zmieszczonych w jednym poście ) powstało to:
(Przebieg na liczniku to jego całkowity, od nowości to go nie zerowałem )
Podsumowanie:
Początek: wiosna 2010
Koniec: zima 2012
Efekt: oceńcie sami
Pozdrawiam |
_________________ Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89' |
Ostatnio zmieniony przez Karol 2019-07-22, 13:49, w całości zmieniany 19 razy |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2013-12-12, 09:49
|
|
|
Zawsze chciałem mieć Charta,w zalewie okolicznych Ogarów taki sprzęt to było coś |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-12-12, 16:10
|
|
|
Ja cały czas chciałbym mieć Charta! Może kiedyś... Cudowny, to już kiedyś Ci mówiłem! |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Piotrek1990
Fiat 126p Town '98
Wiek: 33 Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1520 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2014-09-03, 00:40
|
|
|
jaki v-maks ma ten chart ? za dzieciaka chciałem mieć takiego |
_________________ Budowa silników (weryfikacja części, pomiary, toczenie, szlifowanie, honowanie, obróbka)
Obróbka CNC + wyważenie koła zamachowego
Modyfikacje głowic, tłoków, rozrządu - odelżanie elementów
Rozwierty fabrycznych cylindrów na pojemność 700 cm na nowych tulejach- do sportu
Obróbka skrawaniem CNC
Regeneracja głowic (planowanie, wymiana prowadnic, szlifowanie gniazd, frezowanie gniazd, szlif zaworów, docieranie, obróbka)
|
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
vwbartosz85
Dołączył: 13 Sie 2014 Posty: 67 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 2014-09-03, 08:27
|
|
|
Hej,kiedyś przesiadłem się z ogara na charta to było coś wspaniałego(pierwszą dziewczyne nim woziłem) :luj:pozdrawiam ładniutki charcik |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2725 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-09-03, 08:38
|
|
|
Jednym śladem
A jednym słowem fajny |
_________________
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2014-09-03, 11:42
|
|
|
W połączeniu z tym kaskiem to jest zestaw marzenie |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2016-07-01, 00:19
|
|
|
Chart w dalszym ciągu w garażu. Ten sezon odpoczywa. |
Ostatnio zmieniony przez Karol 2019-07-22, 13:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aron
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 2470 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-28, 23:29
|
|
|
Że ja tego tematu nie widziałem wcześniej Piękna Charcinka. Ale temat kasków to jest petarda Musowo muszę sobie taki znaleźć! |
_________________ Pasja 126p |
|
|
|
|
|