Przesunięty przez: Michu 2012-02-08, 21:24 |
Regulacja kątów pochylenia kół przednich |
Autor |
Wiadomość |
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2010-07-23, 19:18 Regulacja kątów pochylenia kół przednich
|
|
|
Namierzyłem pewien problem w moim aucie. Prawe koło ma prawdopodobnie zły kąt pochylenia. Opona na jendym odcinku zewnętrznej krawędzi jest zjechana w znaczny sposób. Już od jakeigoś czasu słychać było znaczne piski opon (po przysłuchaniu się, pisk wychodzi właśnie z pod prawej opony) przy nawet niewielkim ruchu kierownicą kierownicą.
Tak więc moje pytanie brzmi: jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego?
Tak to mniej więcej wygląda:
|
|
|
|
|
mlody
Krzysiu Jarzyna
Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 35 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 2010-07-23, 19:26
|
|
|
po mojemu to klania sie resor do klepania ( zle sie ulozyl ) ja mialem podobnie z lewej strony ( tylko ja mialem negat ) jak poszedl resor |
_________________
Fiat 126p 652ccm 91r - flinstones car
Zipp Basic 49ccm 09r - jabol |
|
|
|
|
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2010-07-23, 19:53
|
|
|
Był już klepany. |
_________________
|
|
|
|
|
- Wolf! -
ziomy rezerwy Oldschool!
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 1012 Skąd: masz zioło ? o_O
|
Wysłany: 2010-07-23, 19:59
|
|
|
popatrz ile masz podkładek na szpilkach przy mocowaniu przedniego wahacza... możesz np: ze dwie wyciągnąć i sprawdzić co wyszło (ja jak u siebie kąty ustawiałem ostatnio i z jednej str. dałem za dużo o podkładkę to podobnie szło mi lewe koło)... |
_________________ Bóg dał nam nogi, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na GLEBIE!
|
|
|
|
|
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2010-07-23, 20:05
|
|
|
- Wolf! -, chodzi o podkładki między karoserią a wahaczem, zgadza się? |
_________________
|
|
|
|
|
- Wolf! -
ziomy rezerwy Oldschool!
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 1012 Skąd: masz zioło ? o_O
|
Wysłany: 2010-07-23, 20:07
|
|
|
jawohl!! |
_________________ Bóg dał nam nogi, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na GLEBIE!
|
|
|
|
|
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2010-07-23, 20:12
|
|
|
Naturlisch! Ich gehe zu garage,
Tyle, że w moim przypadku to chyba muszę dodać podkładki a nie odjąć. A może i odjąć, sam nie wiem. Będę kombinował ;d
W każdym bądź razie, dzięki wielkie za wskazówki! |
_________________
|
|
|
|
|
- Wolf! -
ziomy rezerwy Oldschool!
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 1012 Skąd: masz zioło ? o_O
|
Wysłany: 2010-07-23, 20:14
|
|
|
Klakier, jak koło chowa się pod samochód tak jak na załączonym obrazku to będziesz musiał usunąć podkładki (wtedy wahacz przyjdzie bliżej budy, a koło zacznie się "prostować")... |
_________________ Bóg dał nam nogi, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na GLEBIE!
|
|
|
|
|
k4rgu1
ziomy rezerwy ŁYSY !!!
Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 1568 Skąd: wziąć piniądze ?
|
Wysłany: 2010-07-23, 22:20
|
|
|
Właśnie ja też się miałem o to pytać bo mi piszczą opony od jakiegoś czasu i się pościerały na krawędziach...
Dzięki na przyszłość... |
_________________ SZAJN BRAJT LAJK E DAJMONTS
|
|
|
|
|
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2010-07-23, 22:55
|
|
|
Zrobione i już nawet piwo wypite za to
Na każdej szpilce jest po 8 podkładek. Wyjąłem po 4szt z każdej szpilki. Wizualnie koło jest w porządku. Jutro sprawdzę w praktyce jak sprawa wygląda - dziś już nie chciałem wyjeżdżać z garażu żeby w błocie nie upaprać auta.
Jeszcze raz ogromne dzięki Ci - Wolf! - za pomoc! Wypiję za Twoje zdrowie |
_________________
|
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2725 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-07-24, 11:46
|
|
|
Kurde zgubiłem temata .
Ktoś się pytał o ustawienie kąta pochylenia koła>
Wiadomo dodajesz podkladki pod wachacz i masz przechylone górą na zewnatrz ale....
Na tych podkładkach tez się kat wyprzedzenia sworznia reguluje.
Na srubę tylną dasz mniej podkladek i masz większy kat wyprzedzenia.
Tak na chłopski rozum to tak jak pochylenie główki ramy w motorcyklu.
To przesuwam do odpowiedniego tematu //pumex |
Ostatnio zmieniony przez xemup 2010-07-24, 13:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2010-09-03, 22:36
|
|
|
Nei chcę zakąłdać nowego tematu więc zapytam w tym.
Jak ustawić kąty pochylenia kół, tym razem na tylnej osi? |
_________________
|
|
|
|
|
Damian
Damian
Wiek: 31 Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 980 Skąd: Jasło [RJS 8W13]
|
Wysłany: 2010-09-03, 23:23
|
|
|
Dołączam się do pytania. |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2010-09-03, 23:45
|
|
|
są podkładki pod mocowaniem wachaczy, i tym się jakoś tam reguluje, specem w tej dziedzinie nie jestem. |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
Klakier
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 895 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2010-09-04, 00:06
|
|
|
Tyle to i ja wiedziałem |
_________________
|
|
|
|
|
|