.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wielka trójca
Autor Wiadomość
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-11-11, 19:12   Wielka trójca

Witam. Jako, że od jakiegoś czasu oglądam ten dział postanowiłem się też pochwalić swoimi pojazdami jednośladowymi. Nie jest ich dużo tak jak u innych użytkowników ale mam nadzieję, że kolekcja się będzie powiększać. No to zaczynamy:

Marka:
Romet
Model:
Komar lub typ 100
Rok produkcji:
1983
Pojemność:
50 ccm
Moc:
zabójcze 1,4KM :E
Od kiedy go mam:
Od października 2009
Jak go zdobyłem:
Mój kolega zobaczył go na allegro za 300 zł. I wysłał mi linka do aukcji, chciał go kupić, ale byłem szybszy :luj: na drugi dzień już stał u mnie na podwórku. Kupiony od pierwszego właściciela (dziadek po 80-tce). Miał kilka dziwacznych rozwiązań i patentów. Wyposażony jest w nietypowy silnik 025 ( z zewnątrz wygląda jak S-38 z biegami w nodze, a mechanicznie 023). Byłem nim na trzech zlotach motocykli w okolicy budził dosyć spore zainteresowanie.




[/b]Marka:
MZ
[b]Model:

Trophy
Rok produkcji:
1971
Pojemność:
250 ccm
Moc:
17,5 KM
Od kiedy ją mam:
Od czerwca 2011
Jak ją zdobyłem:
Rodzice kupili Mi ją jak kończyłem gimbazę. Miał być Komar z 1968 roku a wyszło to. Przestała 7 lat u znajomego sprzedawcy a u niego rok. Będę nią dojeżdżał do szkoły jak będzie ciepło ale najpierw muszę zdać na kategorię A2 ;) . W przyszłości czeka ją remont.



Marka:
KMZ
Model:
Dniepr MT-11
Rok produkcji:
Bliżej nieokreślony ale przed rozpadem ZSSR.
Pojemność:
650 ccm
Moc:
32 KM niby książkowo ale ja w to nie wierzę :mrgreen:
Od kiedy go mam:
Od czerwca 2012
Jak go zdobyłem:
Dostałem go na ostatni dzień dziecka od rodziców. Kupili go od kolegi z pracy mojego taty.
Jest trochę podniszczony, ale taki ma być to nie jest Harley-Davidson, że ma się świecić jak psu jajca. Do ogarnięcia silnik ponieważ cieknie, gaźniki ponieważ jest tylko jeden, i kupno akumulatora i papierów.



Mam też kilka części do WSK, Koła od Herculesa, ramę od Ogara 205, kilka części od Rometa oraz zwłoki Simsona SR2E z 1962 roku.
 
     
Luigi 


Wiek: 27
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 166
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-11-11, 19:27   

Dniepr jest w pytkę, ale tego kolegę to nieźle zrobiłeś w bambuko, ja na jego miejscu spuściłbym Ci bęcki :E
_________________
FSO Polonez 1.8 DOHC 1984r
BMW e36 coupe 1.8is
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-11-11, 20:06   

Oj tam oj tam uratowałem tego Komara od zniszczenia,bo ten kolega ma pewną przypadłość. Albo zakatuje kupiony pojazd i go sprzeda albo rozbierze i pogubi części a resztę też sprzeda :E . Cztery lata po kupnie Komara gdy do niego zajeżdżam to czasem Mi wypomni to, że zabrałem mu okazję.
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-11-26, 17:56   

Nowe nabytki:
Pegaz 750 rocznik 1986 i ogar 205 z końcówki 1987 roku oczywiście z papierem.
Parę zdjęć dla zaspokojenia potrzeb.
 
     
HuBeRt 


Wiek: 25
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Dylewo/Ostrołęka
Wysłany: 2013-11-26, 20:04   

Będziesz remontował? Pegaz widze że trochę ktoś poprzerabiał go na Komara :lol: Tak dla ciekawości można wiedzieć ile cie te sprzęty kosztowały?
Jak się sprawuje komarek w trasie? Mój wyciągał max 40km/h dlatego przesiadłem się na Jawkie :lol:
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-11-26, 20:56   

Remontować to może będę Pegaza a co do Ogara to mam plan wsadzenia do niego silnika od Simsona czterobiegowego i kół odlewanych Sachsa, żeby to trochę lepiej jeździło. Co do ceny to nie wiem ile kosztowały rodzice powiedzieli, że to jako prezent świąteczny, więc ceny nigdy nie poznam. Z historii tych motorowerów to wiem tyle, że obydwa należały do kolegi taty z pracy. Pegazem dojeżdżał do pracy, a Ogara kupił w 2007 ale nigdy go nie uruchomił. Komar w trasie dosyć dobrze się spisuje a prędkość ma zależną od "humoru" raz poleci niecałe 40km/h, raz 45, czasem poleci 50 ale to już bardzo rzadko się zdarza ;) . Głównie to jeżdżę z prędkością spacerową czyli około 30-35km/h.

Dorzucam filmik z odpalania latem MT-11, a później wrzucę film z wczorajszego odpalania MZ
http://www.youtube.com/watch?v=DcV7dsP2BIg
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2014-04-16, 20:03   

Dawno nie pisałem, ale trochę się zmieniło. Pegaza byłem zmuszony oddać byłemu właścicielowi, ponieważ miał problemy z papierami. Zobowiązałem się wymienić w nim łożyska w silniku gdyż bardzo hałasowały. Ogar został rozebrany i pomału jest przygotowany na silnik od Simsona S51. Simson SR2 też czeka na swoją kolej. Teraz z tatą przygotowuje MZ do przeglądu technicznego. W Komarze okazało się, że tylna obręcz ma bicie, więc czeka ją wymiana. Czeka mnie więc dużo roboty na te święta :) . Przy okazji pochwalę się swoimi dwoma składakami w końcu to też klasyki :D . Jeden to Wigry 3 z 1987 a drugi Universal Zenit z 1990. A teraz zdjęcia, są z różnych okresów zmian.

Składaki:

Reszta żelastwa

http://img513.imageshack.us/img513/5899/bi98.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/6837/tdug.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/5059/0mos.jpg
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2017-12-09, 00:10   

W sumie Tu dawno nie zaglądałem...


Ostatnio znalazłem czas i wziąłem się za Rometa, zacząłem składać w nim silnik - trochę dłubniętą serię w specyfikacji:

Cylinder - Rozwiert pod tłok od Hondy MB50 40mm, poprawiony kanał wydechowy i rozwiercony kanał ssący pod większy gaźnik.
Wał - tzw. "pełny" a nie "grzybek". Łożyska SKF, simmeringi ERIKS
Gaźnik - Dellorto PHVA 14, elektryczny automat ssania zastąpiony dźwignią na gaźniku, do tego filtr stożek pod kątem 90 stopni, bo inaczej w ramę nie wejdzie. Dorobić muszę jeszcze do niego króciec.
Zapłon - Seria, wymieniony przewód WN na silikonowy Beru, fajka NGK. Może wymienię go na iskrownik od Rometa Charta.

W zasadzie na chwilę obecną, to tyle. W planach mam przebudowę kompletną tego Rometa, ale to nie będzie chopper, cross, supermoto i inne raki. Zdobyłem też w całkiem niezłej cenie, dół od pewnego znacznie mocniejszego silnika.




Mała aktualizacja

Wczoraj dziada złożyłem, jeszcze kilka pierdół i montuję go do ramy. Dolot będzie przerobiony.

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16