.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
niewchodzący bieg R
Autor Wiadomość
Stasiek04 


Wiek: 28
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-07, 16:13   niewchodzący bieg R

Witam już po prostu nie mam siły do tego maluszka z jednej strony go kocham z jednej nie nawidze :D
Otóż w czwartek wyciągnąłem silnik ze skrzynią w celu wymiany skrzyni na zregenerowaną ,pojechałem 230km od wawy po nią ,zamontowałem zregenerowany rozrusznik ,nowy akumulator ,wczoraj skończyłem i dziś jazda próbna.
Śmigałem tak sobie ze 4 km 1,2,3,4,R wszytko piknie :) aż zaparkowałem ,chciałem troszkę cofnąć do tyłu -wrzucam wsteczny i pcha mnie do przodu :/ tak kilka razy powbijałem ten bieg i bez skutku .Wygląda jak by 4 wchodziła ponieważ zaczyna trząś i gaśnie
nie wiecie co to by mogło być? (tak oczywiście przy wrzucaniu na wsteczny wciskam w dół :D )
wymienię listę co jeszcze wymieniłem :
-łożysko wyciskowe
-spinki do łożyska
-linkę sprzęgła
-uszczelki (kilka)
-osłony flanszy
-zalałem olejem hipol 1l
jedyne czego jeszcze nie mam to sprężyna odbijająca łapę i odpowietrznik

pozdrawiam :)
 
     
Kubavipunciu 

Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: asa
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2013-10-07, 16:25   

ustaw poduszki skrzyni i lizaka.
 
     
Stasiek04 


Wiek: 28
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-07, 18:24   

a właśnie mam nowe poduchy ale nie wiem jak powinna byś skrzynia w położeniu do niej tzn czy mam podstawić pod skrzynie coś i podnieść i zakręcić w najwyższym punkcie ,cy skrzynia ma leżeć na łapie
 
     
rządek 
Fiat 126p 650K


Wiek: 29
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 467
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-07, 18:40   

Pobaw się lizakiem Miałem to samo :) Obtłukłem go młotkiem i zadziałał :)
_________________
Fiat 126p 650K - Komfort '81r.
 
 
     
bombel126 

Wiek: 34
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 336
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2013-10-07, 19:10   

ma lezec na lapie. poluzuj nakretki od poduszek i pobujaj silnikiem w lewo i w prawo potem dokrec nakretki skrzynia powinna sie ulozyc sama. i bron boze nie tlucz w lizak mlotkiem...
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2013-10-07, 19:57   

Może lizak będzie źle założony? Wbrew pozorom lizak skrzyni biegów idzie źle założyć.
_________________
 
 
     
- Wolf! - 
ziomy rezerwy
Oldschool!


Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 1012
Skąd: masz zioło ? o_O
Wysłany: 2013-10-07, 20:05   

Stasiek04, hehe nie przejmuj się bo to duperela jest, jestem prawie bankowo pewien 8) 8)

W mechanizmie zmiany biegów do wymiany będzie ta "gumowa prowadnica", teraz prawdopodobnie drążek lata Ci w tym miejscu na boki i dlatego zawsze załącza się 4 bieg (a jeśli nie ta to sprawdź w jakim stanie jest druga guma, znajdująca się na końcu drążka, jest koło lizaka wepchnięta w karoserię)...
Bardzo możliwe, że guma po prostu się zsunęła, a niekoniecznie rozleciała ;)




Kupisz je bez problemu w motoryzacyjnym (bodajże 3zł./szt.).
_________________
Bóg dał nam nogi, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na GLEBIE!

 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2013-10-07, 20:11   

U mnie pomogło podniesienie skrzyni z prawej strony na poduszce tzn. lewa strona na dole prawa lekko uniesiona i wsteczny nagle się odnalazł , spróbuj tak zrobić jak się nie uda . To 2 etapem jest minimalne dosłownie minimalne cofnięcie drążka od skrzyni biegów do tyłu 2 śruby 13 z prawej strony tunelu pod dywanem w kabinie przy drążku od biegów . Jak po tych zabiegach wstecznego nie będzie to atakujesz tą tulejkę o której mówi WOLF i wsteczny musi być ! :twisted: bo to je maluch !!! aha i żaden młotek , palnik , kątówka :mrgreen:
 
     
- Wolf! - 
ziomy rezerwy
Oldschool!


Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 1012
Skąd: masz zioło ? o_O
Wysłany: 2013-10-07, 20:17   

Ja i tak obstawiam tą gumę :P A to przecież może sprawdzić przed regulacją drążka na tunelu.

Jeśli gumy będą OK to wtedy można kombinować i przestawiać skrzynię, drążek, zmieniać lizaki i co tylko, ale, jeśli okażą się zniszczone to po prostu szkoda jego pracy, czasu i nerwów.

A samo sprawdzenie to dosłownie 10 min roboty (i wtedy będzie miał już pewność w czym leży problem)...
_________________
Bóg dał nam nogi, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na GLEBIE!

Ostatnio zmieniony przez - Wolf! - 2013-10-07, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Stasiek04 


Wiek: 28
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-07, 20:20   

dziękuje za tak szybkie odpowiedzi :) myślę że tak jak napisał kolega Wolf to będzie to bo lewarek ogólnie jest jakoś tak dziwnie pochylony do przodu ,naprawdę dziękuje wam za poświęcenie mi chwili .
_________________
Mój redziak -http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?t=11113
 
     
gardi1 
F126


Wiek: 41
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 114
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-10-07, 21:05   

Kolego miałem podobnie po ponownej instalacji silnika na nowych poduchach i nowym lizaku...działało jakiś czas i zdechło wstecznego nie było a jedynka wyskakiwała - odkręciłem śruby regulacyjne lewarka (po prawej stronie tunelu) przesunąłem cały mechanizm (chyba do tyłu) skręciłem i chodzi malina - zajęło to 3 minuty
_________________
F126p FL - 1990r
http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 316
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-10-07, 22:04   

sprawdź czy lizak się nie poluźnił i nie ma na nim luzu ... może się okazać heca że gwinty na tych śrubkach się pozrywały tak jak to u mnie było i zachodziłem w głowę co się k* dzieje .. !!!!?? jeśli nie masz na lizaku luzu to nie ważne jak skrzynia jest ustawiona każdy bieg powinien dać się wrzucić
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
bombel126 

Wiek: 34
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 336
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2013-10-07, 22:18   

a tu nie masz racji, jezeli skrzynia zle usiadzie na poduchach to za chiny nie bedzie mial wstecznego ;)
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 316
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-10-07, 23:36   

bombel126, eeeee gadasz :D jak byś zobaczył jak moja jest ustawiona to byś się przeraził a biegi wchodzą perfekcyjnie
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2013-10-08, 09:27   

Jakby ustawienie skrzyni nie miało znaczenia to na tym "uchu" od skrzyni nie było by tych łezkowych podłużnych otworów do regulacji tylko gotowe dziury :o
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16