Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
BIS, sprzęgło, remonty
Autor Wiadomość
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 27
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3111
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2013-08-22, 12:36   

Ja przejechalem na nim 5tys i ma sie dobrze, a zdarza sie ze okrutnie jest traktowane.
_________________
 
 
     
Tasok 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2889
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2013-08-22, 15:00   

kaszlak_maniak napisał/a:
Oho, widzę statim bije nowe rekordy.


Wyznacza nowe standardy. :roll:
Przyznam że sam mam Statima, działać działa, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ładnie luzu ustawić, nie ma takiej "gładkiej" pracy jak Kożuchow.
 
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2564
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-08-22, 16:58   

Tasok napisał/a:
kaszlak_maniak napisał/a:
Oho, widzę statim bije nowe rekordy.


Wyznacza nowe standardy. :roll:
Przyznam że sam mam Statima, działać działa, ale i tak to wyjebie za psem, nie idzie ładnie luzu ustawić, nie ma takiej "gładkiej" pracy jak Kożuchow.



Dokładnie.W czerwcu wrzuciłem to,co poniewierało mi się po garażu,nowa tarcza z dociskiem Statimu.Od tej pory mam sprzęgło działające metodą 0-1 na przestrzeni jednego centymetra :roll: Regulacja nie pomaga,auto albo rusza z piskiem albo skacze jak żaba...Najlepsza opcja to oddać tarczę do ponownego nabicia i polować na nowy,porządny docisk.Chyba że uda się dorwać nową solidną tarczę :)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A #1
'72 ZAZ Zaporożec 968A #2
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 23
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1666
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-08-22, 20:27   

Anzel, to fajną tą tarczę masz, taka sportowa :E
Polecam popytać się o tarczę Luk'a, są jeszcze zestawy Sachs.

ps. Tarcza sprzęgła Luk'a kosztuje 200 złotych.
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 316
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-23, 00:11   

zamówiłem właśnie Lukasa.. mam nadzieję że się sprawdzi
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 25
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 991
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-23, 08:21   

Mateusz126FSM napisał/a:
Masakra... z głupa kupiłem Satima bo musiałem sprawdzić czy faktycznie takie ujowe...
skręciłem wszystko w całość, przejechałem 2 kilometry i tarcza się ROZSYPAŁA !.. za piernika nie polecam nikomu Satima !!


Udało Ci się wepchać STATIMa do BISa? U mnie tarcza nie pasowała jak i w kilku innych kołach zamachowych od BISa. Bo jak ją wepchałeś na siłę to się nie dziwie, że się rozsypała po 2km.
Piszcie maile do STATIMu ze zdjęciami z żądaniem zwrotu pieniędzy, może to im da coś do myślenia o jakości ich wyrobów.
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 316
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-23, 15:15   

wszystko weszło idealnie właśnie ... chyba że poprzednik coś majstrował i przerabiał ?
Pieniądze zwrócili i "rzeczoznawca" stwierdził że to był wadliwy egzemplarz -.- are you kidding me ?....
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 25
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 991
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-23, 15:58   

A może masz koło zamachowe z cc 700?
Tam nie było tego kołnierza który uniemożliwiał założenie sprzęgła statimu.

Albo może miałeś wersję tarczy z czterema sprężynkami od tłumików drgań skrętnych?
Bo ja miałem tą z trzema i ona nie pasowała.
 
     
Anzel 
Konesuar


Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2564
Skąd: Karków
Wysłany: 2013-08-23, 16:33   

ATi napisał/a:
Anzel, to fajną tą tarczę masz, taka sportowa :E
Polecam popytać się o tarczę Luk'a, są jeszcze zestawy Sachs.

ps. Tarcza sprzęgła Luk'a kosztuje 200 złotych.



Głównie rozchodzi się o dostępność docisku dobrej jakości.Jak już pisałem,w Krakowie jest zakład potrafiący dobrze nabić tarczę,do Bisa kosztowało to 40pln.Jeśli do takiej zregenerowanej okładziny dołożymy markowy docisk,otrzymamy całkiem niezłe sprzęgło 8)
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 968A #1
'72 ZAZ Zaporożec 968A #2
'82 Fiat 126 De Ville
'85 FSO 1500 LE
'90 BMW E30 318i
'91 FSO Polonez 1.6 DOHC 16V
'97 BMW E36 328i Touring
'04 Fiat Punto II FL 1.2

Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/?fref=nf
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 23
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2013-08-23, 17:26   

grzesiol napisał/a:
A może masz koło zamachowe z cc 700?
mnie się wydaje że bez koła pasowego od CC700 konfiguracja: zamach z CC700 a koło pasowe od BISa może nie zadziałać i spowodować jakieś straty w silniku, bo chyba jest różnica w masie przeciwwagi w kole pasowym od CC700 a tym z BISa.
_________________
 
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 316
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-24, 21:41   

Założyłem Lucasa i polecam każdemu... perfekcja
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 23
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1666
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-08-24, 22:30   

Mateusz126FSM, sama tarcza, czy też docisk?
Polecam do tego docisk tej samej firmy i wtedy to już sprzęgło idealne.
 
     
Mateusz126FSM 


Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 316
Skąd: Suchoraba
Wysłany: 2013-08-25, 01:06   

Docisk seria, tarcza Lucas, pasują do siebie idealnie
Docisku nie zmieniałem bo wygląda świeżo
_________________
Mały, ciasny.. ale własny :)




Na gg dostępny cały czas tylko że siedzę na niewidoku
 
 
     
Daro100 

Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-09-08, 22:18   Re: BIS, sprzęgło, remonty

KRZYSIU napisał/a:
Witam. Pierwsza sprawa - W moim szatanie padło mi sprzęgło. Słyszałem od mechanika że to będzie kupa roboty, że silnik trzeba wyjąć itp. Co Wy na to? Czy miał ktoś z tym do czynienia?
Druga sprawa - mam ochotę wyremontować swojego BIS-a, do ogarnięcia wszystko, blacharka, mechanika, wnętrze itp. Ogólny remont. Znacie kogoś na Śląsku kto zajmuje się takimi renowacjami? I jakie koszta się z tym wiążą? Pozdro :)


W BISie do wymiany sprzęgła łatwiej (szybciej) wyjąć skrzynię niż silnik. Oczywiście o ile dysponujemy kanałem, bądź podnośnikiem kolumnowym.
Pozdrawiam
DaRo
 
     
Domage 
ziomy rezerwy
buh


Wiek: 107
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3199
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-09-09, 11:53   

Zależy... w zwykłym maluchu wymiana sprzęgła jak robiłem z młodym, zajeła nam godzinę, z wyjęciem silnika.
W Bisie dochodzą rurki od wody, i ryzyko zapowietrzenia układu, więc może faktycznie lepiej skrzynie. Chociaż celowanie w tarcze sprzęgła wałkiem od skrzyni nie należy do przyjemnych. :roll:
_________________

Pussy Wagon
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16