.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
PF 126p FL /1991/ Rosso Fiam
Autor Wiadomość
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2013-07-23, 21:04   PF 126p FL /1991/ Rosso Fiam

Maluszek prawie od pierwszego właściciela. Prawie, bo facet, od którego go kupiłem nabył go miesiąc przede mną i jeździł tylko do pracy, ponieważ jego samochód poszedł do blacharza na remont. Cena była niezła - 450zł, ale opuścili mi pięć dyszek, a więc 400zł. Jeździł nim jakiś dziadek ze wsi, widać po aucie że druciarz (podsufitka trzyma się na kawałku deski :facepalm: ) ... W każdym razie auto nie stało zbyt długo, w zeszłym roku jeszcze było używane, w marcu br. skończył się przegląd. Tak BTW ów dziadek ponoć kupił sobie matiza, ale pojeździł nim trochę i stwierdził, że takie nowoczesne auto to nie dla niego i kupił innego malucha - eleganta.

Wad ma sporo. Blacha pod spodem do roboty (ale to chyba będzie pierwszy remont dla tego egzemplarza), nadwozie ujdzie, lewy błotnik z przodu obowiązkowo do malowania. Elektrykę już prawie ogarnąłem (akumulatorek był nówka!). Silnik chodzi równo, rozrusznik kiepsko kręci. Układ kierowniczy do przejrzenia, hamulce tak samo (chociaż hamuje nieźle), ręcznego nie ma. Wnętrze nawet nawet, tylko fotel kierowcy przetarty w jednym miejscu zdrowo, reszta po wypraniu będzie OK.

Niezłe wyposażenie - koła 13", kołpaki BIS (na zdjęciu nie ma, bo zdjąłem, ale są super - jak nówki), uchylane szyby, tapicerka BIS, ogrzewana szyba, lusterko w osłonie pasażera, kontrolka ssania (do podłączenia). Niestety nie ma maglownicy, pasy z tyłu też będę musiał dołożyć. Produkcja tyska (wnioskuję po baranku na progach i prędkościomierzu).

Nie będzie to auto na zloty, nie właduję w nie na dzień dobry sześciu pensji, ale będzie zadbane i używane na co dzień jako główny środek transportu. Na razie naprawiam wueskę, więc fiacik stoi i czeka, ale jak wszystko dobrze się ułoży, to w sierpniu idzie na warsztat. Chcę, aby do końca września był gotowy do jazdy, przerejestrowany i z podbitym przeglądem.

Oto zdjęcia:





 
     
Luigi 


Wiek: 27
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 166
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-07-23, 21:18   

całkiem przyzwoicie wygląda na foto :) skąd dokładnie jesteś?
jakbyś chciał się pozbyć felg to reflektuję
_________________
FSO Polonez 1.8 DOHC 1984r
BMW e36 coupe 1.8is
 
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2013-07-23, 21:20   

Bardzo fajny maluszek, tylko trochę mało zdjęć. Trochę dziwne, że nie ma maglownicy, ale zawsze można założyć ;) .
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-24, 12:04   

Bardzo ładnie wygląda na tych felgach z BISa, gdyby jeszcze je odświeżyć na oryginalny kolor było by jeszcze lepiej. ;)
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2013-07-24, 12:53   

Luigi napisał/a:
skąd dokładnie jesteś?

Ze Zgierza. Natomiast Maluch stał w Borysławiu (pod Skierniewicami).

adi_98, mało, bo tylko takie poglądowe na szybko zrobiłem, żeby mieć udokumentowany stan pierwotny. Założenie maglownicy z tego co wiem to nie jest p&p, no ale może kiedyś...

grzesiol, z kołpakami ładniej :P
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2013-07-24, 13:35   

Pan_Waclaw napisał/a:
Założenie maglownicy z tego co wiem to nie jest p&p, no ale może kiedyś...

Musisz mieć maglownice dłuższy drążek (ten między kolumną, a przekładnią), w oryginałach są też inne pedały, ale chyba nie trzeba przekładać.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2013-09-07, 22:42   

Panowie, skąd jest to określenie "czwarty pakiet"? Były jakieś wersje wyposażenia tych maluchów? Gdzie można znaleźć jakieś informacje o nich? Najbardziej mnie ciekawi czym się charakteryzowały pierwszy, drugi i trzeci ;)

Kolejna rzecz. Czy w fotelach typu "karkołamacz" z tapicerką bisowską występowały fabryczne zagłówki? Jeśli tak to czy jest to ten sam typ co w elegantach?

Ostatnie pytanko już takie giełdowe raczej, a mianowicie czy nie ma ktoś na odsprzedanie kompletu pasów tylnych i lewego lusterka "cross" za rozsądne pieniądze?
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2013-09-07, 23:02   

Gdzieś już pisałem co było w poszczególnych pakietach, ale zaraz rozpiszę jeszcze raz, w temacie o wyposażeniu bisa masz pokazane dwa typy zagłówków.

Pakiet 1
-Szyba przednia klejona (zamiast hartowanej)
-Szyba tylna ogrzewana
-Pasy bezwładnościowe (zamiast statycznych)
-Elektrowentylator nadmuchu powietrza
-Gniazdo elektryczne dodatkowe jednobiegunowe

Pakiet 2
-Pakiet 1
-Przednie fotele rozkładane
-Fotele pokryte tkaniną (zamiast skayu)
-Lusterko zewnętrzne prawe

Pakiet 3
-Pakiet 1
-Komplet siedzeń Inter Groclin
-Lusterko zewnętrzne prawe

Pakiet 4
-Pakiet 1
-Fotele z zagłówkami rozkładane
-Fotele pokryte tkaniną
-Przekładnia kierownicza zębatkowa
-Koło kierownicy BIS
-szyby tylne uchylane
-Kołpaki kół ozdobne
-Lusterko zewnętrzne prawe

W opcji można było jeszcze spotkać
-czujnik kontrolki ssania
-włącznik oświetlenia wnętrza drzwi prawych

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby dodanie tego do opisu FL'a na stronie, bo wiele osób nie wie o co chodzi z pakietami.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2014-04-20, 17:34   

W wakacje lakierowanie i ostatnie poprawki blacharskie. Na razie jest jak jest, połowa samochodu w podkładzie, a tam gdzie lakier to machnąłem pastą tempo i jakoś wygląda. Najważniejsze, że nie ma rdzy i dziur :D Felgi odnowione, niestety z Wujkiem się nie zrozumieliśmy i pomalował na srebrno zamiast na szaro. Ale i tak miałem jeździć z cowpaxami ;)

Wnętrze - porażka. Ma ktoś jakiś skuteczny sposób na pranie foteli? Próbowałem jakimś detapem, vanishami, ale wszystko to nic nie dało, albo ja nie umiem tego robić. Zdejmować szmatki z foteli i wsadzić do pralki? Dać to do zrobienia jakiemuś zakładowi? Nie wiem - poradźcie. Ogólnie to rozglądam się za jakimś fajnym kompletem Groclinów, ale na razie nic nie upolowałem. Do środka wlecą jeszcze wskaźniki - wakuometr i temp. oleju/nap. ładowania (mam naszykowane) oraz zapalniczka.

Stan na dzień dzisiejszy (link do całej galerii: http://imgur.com/a/Xle8#0 ):



Ostatnio zmieniony przez Pan_Waclaw 2021-04-18, 16:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Kuba. 
ziomy rezerwy


Wiek: 27
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 565
Skąd: Kielce/Radomsko
Wysłany: 2014-04-20, 17:45   



wyczyściłem nim fotele ze smaru i tłustych plam do czysta ;)
_________________
Il mio garage
1993 126p - Szczepan :mrgreen:
1996 126p - Szczepan 2 :mrgreen:
1992 126p - Szczepan 3 :mrgreen:
1997 126p - NIE Szczepan!! :mrgreen:
1995 126p - NIE Szczepan2!! :mrgreen:
1985 105 LUX - Stefania :E
Peugeot 206 1.4 2003 5d :mrgreen:
Kolekcja jednośladów (40 sztuk)
 
     
Glok 
Znany jako Wódka


Wiek: 28
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 224
Skąd: B-B
Wysłany: 2014-04-20, 18:46   

Ew można oddać do zakładu koszt to średnio 30zł od fotelu albo samemu zainwestować w pistolet do czyszczenia tapicerki, co prawda koszt ok 160zł.
_________________
Wolę klimat niż klimę
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2014-05-01, 09:55   

OK, poradziłem sobie z tym problemem w ten sposób, że kupiłem zestaw naprawdę ładnych Inter Groclinów, których nawet nie trzeba prać :P I w związku z tym mam pytanie. Czy fotele takie jak te:

są z FL-a czy Eleganta? Bo właśnie nie wiem, wydaje mi się, że w Elegancie był tylko jeden wzór Groclinów (takie szare w kolorowe paski) z płaską poduchą, a wszystkie inne są z FL-i, ale może się mylę to mnie poprawcie.

Inne pytanie dotyczy wycieraczek. W moim aucie wycieraczki na niewłączonym silniku działają baardzo wolno, jak się jedzie to już jest trochę lepiej, ale w porównaniu z tym jak to zapier*ala u mojego wujka w Elegancie to jest i tak dość słabo. I tak się zastanawiam czy te roczniki tak mają czy może coś pokombinować żeby działało lepiej??

I ostatnia rzecz, o którą chcę Was zapytać, to jakość zestawów naprawczych do silnika, które można dziś kupić. Jak remontowałem silnik od WSK-i to wiedziałem, że nowe cylindry czy wały są kiepskiej jakości i lepiej szlifować stary oryginał niż wkładać prywaciarski wyrób. Jak jest w przypadku maluchów, na jakich częściach robicie remonty?
_________________
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2014-05-01, 10:30   

To są IG z długa poducha, od FL. W FL były też grocliny z krótka poduszką, ale oddzieloną od trzymania bocznego, a w ostatnich rocznikach, były z krótką poduszką i całe siedzisko było razem, takie jak w elegantach.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2014-05-24, 10:10   

Pytanie - jak odróżnić pająka od malucha z ręczną pompką spryskiwaczy od tego z nowszych modeli? U siebie mam z EL-a, a powinien być ten starszy. I właśnie mi się popsuł, więc jest okazja zbliżyć się do oryginału, tylko nie chcę kupić złego :)

Czy np. ten jest dobry - http://olx.pl/oferta/126p...html#bbedbe984d ?
_________________
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-05-24, 22:44   

Przełącznik pod ręczną pompkę będzie miał dźwignię od wycieraczek, która nie będziesz mógł przycisnąć do siebie tak jak to robisz w FL/EL żeby włączyć spryskiwacz.

A ogólnie st rożni się od El wyglądem.
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15