Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2024-03-20, 21:16
|
|
|
Przychodzę do Was moi mili z dobrą wiadomością. Przynajmniej dla mnie. Udało mnie się poskładać wstępnie graty do układu napędowego 1100p.
Pierwsza operacja, to flansza/zabierak lewej półosi. Tu poszło gładko, wziąłem go ze skrzyni Ritmo Abarth. Prawdopodobnie od nowszych typów skrzyni też będzie pasować.
Zdobyłem sztywną półoś do podpory. Dorobienie nowej było za drogie dla mnie, więc po niedługich poszukiwaniach okazało się, że taka półoś występowała też w bazującym na Punto mk1 Fiacie Barchetta. Mimo posiadania zupełnie innego silnika niż Punciak GT. Zdobyłem ori nówkę nieśmiganą.
Poszedłem za ciosem i kupiłem dwie półosie od tego modelu, gdzie następnie jedną rozmontowałem pod przegub dedykowany pod Uno Turbo/Ritmo 1.5 i w sumie niepotrzebnie. Przegub Barchetty/Punto GT ma 25/25 zębów. Przegub, który chciałem założyć ma 25/22 zęby. Myślałem, że dopasuję taką piastę 22z do Zastavowskiej zwrotnicy, a tu jednak nie... Zwrotnica jest za mała, żeby założyć taką piastę, a w zasadzie łożysko 30x60x37, gdzie minimum co potrzeba, to 36x64x37.
Tym samym pozostała mi ucieczka do przodu. Czyli swap zwrotnic z Fiorino mk2.
Po zwymiarowaniu i naniesienia kilku korekt siądą bez problemu do 1100p. Z zwrotnic Barchetty wyciągnę piasty 25 zębów i wpasuję je z nowymi łożyskami do zwrotnic Fiorino, które mają więcej miejsca. No i to wszystko do 1100p
Górne mocowanie skrzyni będzie przeszczepione z Yugo. Do tego trzeba całą flanszę. Trochę się tego naszukałem, ale cudem zdobyłem. Będzie, to ożenione z poduchą i mocowaniem od Fiorino mk2. Dopiero w budzie zobaczę jak, to leży.
Za całość sterowania odpowiadać będzie wybierak z Ibizy mk1 odpowiednio go przygotuję pod skrzynię Fiata.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|