.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik do Malucha od Patryka Mikiciuka
Autor Wiadomość
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 69
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-06-06, 09:37   

Knight_in_fire napisał/a:
Nagrałeś chociaż, jak chodzi?

Nie nagrałem bo w trakcie zlotu nie był odpalany, przynajmniej kiedy byłem w pobliżu. Słyszałem go na odjezdnym - brzmiał normalnie. Są dwa filmy na YT na których go nieco słychać:

https://www.youtube.com/w...da%7CDudaGarage

https://www.youtube.com/w...nel=DamianKurcz

Knight_in_fire napisał/a:
michals napisał/a:
poziomy chłodzony cieczą silnik 704ccm. Może ktoś wie ile w nich było "naszego" wkładu?

Najpierw gaźnik z Jikova, potem Asian i Weber, na pewno miska z Lancii, co do 704...
no i oczywiście, chłodnica z boku...

Ten poziomy 704, chłodzony cieczą był opracowaniem polskim. Seryjnie montowany był w BISach, ale rozrząd miał nadal OHV i mocy mu specjalnie nie przybyło. Później przekonstruowano go na potrzeby Cinquecento (m.in. obracał się w drugą stronę) i był montowany w wersjach ED...
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 69
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-06-07, 09:53   

To jeszcze o konstrukcji konkurencji:
https://www.youtube.com/w...fra%C5%84skiego
O silniku w 14 minucie filmu...
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2023-06-07, 16:28   

Ciekawe jak długo to pojeździ na tych gratach Marka z Bystrej :E
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 612
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2023-06-08, 17:42   

Jestem pod wrażeniem :shock:
Po pierwsze że powstała działająca kopia silnika OHVC
po drugie jak szybko.

Obserwując projekty i projekciki (chociażby na tym forum) większość z kończy zanim zacznie na dobre.
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1292
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2023-06-08, 18:08   

Kwestia pieniędzy i zaangażowania się w dany projekt. Mnie jakby budżet nie ograniczał mógłbym budować kilka takich silników miesięcznie 8) W obu silnikach na pierwszy rzut widać pare niedoróbek żeby w ograniczony czasie się zmieścić.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 32
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-06-08, 23:28   

zolo napisał/a:
Kwestia pieniędzy i zaangażowania się w dany projekt. Mnie jakby budżet nie ograniczał mógłbym budować kilka takich silników miesięcznie 8) W obu silnikach na pierwszy rzut widać pare niedoróbek żeby w ograniczony czasie się zmieścić.


Tylko trzeba by wydobyć (i wyrobić) kopię tej głowicy od Dudy, a ten Szafrańskiego to ma wielu, ale niekoniecznie na takim rozwiercie - z tego, co widzę, ma motocyklowy na 800 ccm. Nie wiem, czy Tadla na takim nie jeździł w GSMP.

Szafrański ma 5 biegów, Duda też, więc prawdopodobnie ten OHC ma więcej niż 40 KM. No i Duda twierdzi, że go ma jeszcze ulepszać.

michals napisał/a:
Jestem pod wrażeniem :shock:
Po pierwsze że powstała działająca kopia silnika OHVC
po drugie jak szybko.

Obserwując projekty i projekciki (chociażby na tym forum) większość z kończy zanim zacznie na dobre.


I co ważniejsze - jeżdżąca, bo tamten oryginalny silnik z tą rozwaloną miską olejową (od Mikiciuka) nie był w żadnym maluchu.
 
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 612
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2023-06-09, 09:04   

zolo napisał/a:
Kwestia pieniędzy i zaangażowania się w dany projekt. Mnie jakby budżet nie ograniczał mógłbym budować kilka takich silników miesięcznie 8) W obu silnikach na pierwszy rzut widać pare niedoróbek żeby w ograniczony czasie się zmieścić.
Znaczy to że nie ma kooperantów którzy pomogli by w rozsądnej cenie, czy też nie ma chętnych na takie silniki?

Bo jeśli ten drugi aspekt to TVN na dobre rozbudził zamiłowanie do 126p i miałem już kilku chętnych na Malucha ew. na silnik. Daj znać jeśli dałbyś radę poskładać taki silnik.
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2023-06-09, 15:04   

Tak na logikę taniej i ciekawiej by wyszło wziąć pasująca rozstawem tłoków głowice 16v i przeciąć ją na pół, bodajże Chojnacki albo Świątek zrobił kiedyś taki myk na głowicy opla 1.6 albo forda i wtedy by już była faktycznie zabawa bo tak to zostało nadal na etapie praktycznie zupełnie nieosiągalnym dla zwykłego śmiertelnika
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 32
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-06-11, 15:40   

Hanss napisał/a:
Tak na logikę taniej i ciekawiej by wyszło wziąć pasująca rozstawem tłoków głowice 16v i przeciąć ją na pół, bodajże Chojnacki albo Świątek zrobił kiedyś taki myk na głowicy opla 1.6 albo forda i wtedy by już była faktycznie zabawa bo tak to zostało nadal na etapie praktycznie zupełnie nieosiągalnym dla zwykłego śmiertelnika


Albo na głowicy tego R2 z Pandy III.
 
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2023-06-11, 20:51   

Miałem głowice z pandy kilka razy w rękach i jak dla mnie stosunek ceny do tego co sobą oferuje jest nieproporcjonalny. Za 2 tyś można dużo więcej mocy w inny sposób z tej motopompy wykrzesać :roll:
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15