Wymarzona Zastava 1100p Mediteran. |
Autor |
Wiadomość |
Knight_in_fire

Wiek: 32 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 113 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
 |
danielewicz

Wiek: 48 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 600 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2022-06-06, 20:12
|
|
|
Czekam aż to będzie jeździć 👍 |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
 |
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 161 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2022-06-17, 00:58
|
|
|
Knight_in_fire napisał/a: | Są skrzynie, ale głównie ze Sieny i tak dalej. |
Tę skrzynię ciężko znaleźć, bo były stosowane raptem może w dwóch modelach.
danielewicz napisał/a: | Czekam aż to będzie jeździć 👍 |
Ja już zacząłem w to wątpić.
Jeżeli chodzi o budę postanowiłem przenieść akumulator do bagażnika i ogólnie przebudować całą instalację. Plan był taki, żeby zastosować oryginalną podstawę aku, poddając ją odpowiednim przeróbkom. Wyszło całkiem nieźle, główny przewód prądowy pochodzi z Mercedesa W202.
Postanowiłem też zamontować wyłącznik prądu, tu wybrałem najprostszą opcję dedykowaną pod Żuka czyli SW40. Długo nie mogłem znaleźć dla niego miejsca, ale w końcu się udało. będzie przy fotelu kierowcy. Dorobiłem pod niego autorską podstawę oraz zrobiłem otwory w wzmocnieniu na przewód.
Druga sprawa, czyli reszta osprzętu elektrycznego Zastava jak i jej brat bliźniak FIAT 128 są biedne jeżeli chodzi o elektrykę (pomijam jakieś wersje specjalne i USDM), a chcę dołożyć parę odbiorników oraz zmienić reflektory z R2 na H4. Instalację mam wyjętą z auta i poskręcaną jak makaron, więc czeka mnie długa droga.
Zacząłem od pierdół czyli wywalenie bimetalicznego przerywacza kierunkowskazów i wsadzenie elektronicznego pochodzącego z jakiegoś Fiata. Kierunki na pewno lepiej będą działać. Dodatkowo trzeba do niego założyć przewód masowy. Macie też fotę wspomnianego makaronu. Zacząłem też dłubać przy stacyjce, która musi też mieć prąd żeby zadziałać i rozdzielać go dalej. Przewód brązowy zasilający umieszczę bezpośrednio przy wyłączniku prądu, więc go musiałem przedłużyć.
Sporą modyfikacją będzie dodanie przekaźników. Uchwyt pochodzi z Lancii/Autobianchi Y10 jak i kolorowe podstawy przekaźników. Przekaźniki mają być założone na rozrusznik, światła mijania/drogowe i tzw. halogeny. Dodatkowo wiadomo musi być na pompy/pompę paliwa oraz wentylator chłodnicy, ale one będą w innym miejscu. Te umieściłem pod schowkiem praktycznie tak samo jak były w Y10 umieszczone. Od razu też usuwam niepotrzebne przewody ze skrzynki bezpieczników.
 |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
 |
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 161 Skąd: Nowa Sól
|
|
|
|
 |
Knight_in_fire

Wiek: 32 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 113 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-03-09, 19:08
|
|
|
Gratuluję - będziesz mieć lepszy silnik od pewnego dobrego Marakanta. |
|
|
|
 |
|