.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
układ zapłonowy ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
nosio1 

Wiek: 33
Dołączył: 10 Paź 2022
Posty: 5
Skąd: biłgoraj
Wysłany: 2022-10-10, 18:10   układ zapłonowy ustawienie zapłonu

Witam. Mam problem z ustawieniem zapłonu. Aparat jest bez palca . Idzie jeden przewód do cewki i cewka ma dwa uzwojenia. Do rzeczy, ustawiam zapłon jak książka pisze czyli żarówka jeden kabel do masy drugi na cewkę . Kręcę kołem pasowym aż nacięcie znajdzie się na pierwszy znak na obudowie i zapala się w tym czasie żarówka. Odpalam auto po ujmowaniu gazu strzela w gaźnik. Nie poddałem się lampa stroboskopowa w ręce i ździwko zapłon jest dużo za wcześnie ustawiam idealnie na znaki poprzez lampę i znowu słychać jak wali w wydech. po kontroli zapłonu przez żarówkę zapłon dużo za późno. Moje pytanie czy w tym aparacie jest jakiś przestawiacz konta wyprzedzenia zapłonu i on robi problemy? Prosiłbym o poradę bardziej doświadczonych. Ja bez złącza obd jak bez ręki:)
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2022-10-10, 19:42   

Bebechy aparatu masz w porządku? Moze masz luzy na walku, spadła sprężynka itd. moze przerywacz
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Malyzdw 
Maly


Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 87
Skąd: Zdunska Wola
Wysłany: 2022-10-10, 20:01   

Ja bym obstawiał luźny łańcuch rozrządu 🤔🤔
_________________
FIAT 126P 91' FL CZERWONA STRZAŁA
FIAT 126P 94' FL PROJEKT RAJDÓWKA
SYRENA 105 LUX 74'
 
     
nosio1 

Wiek: 33
Dołączył: 10 Paź 2022
Posty: 5
Skąd: biłgoraj
Wysłany: 2022-10-10, 20:48   

rozrząd niedawno zmieniany na nowy
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2022-10-11, 06:03   

No to masz przyczynę jak rozrząd zmieniany na nowy, mogłeś założyć gumę z majtek zamiast łańcucha i na jedno by wyszło :E
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Malyzdw 
Maly


Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 87
Skąd: Zdunska Wola
Wysłany: 2022-10-11, 09:20   

nosio1, a ciasno wchodził z kołami ?? No i niedawno tzn. ile kilometrów bo czas go nie uszkodzi ...😉 Ja bym zajrzał dla św. Spokoju
_________________
FIAT 126P 91' FL CZERWONA STRZAŁA
FIAT 126P 94' FL PROJEKT RAJDÓWKA
SYRENA 105 LUX 74'
 
     
olsza 
Vel TYGRYS

Wiek: 33
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 186
Skąd: Bobrowniki
Wysłany: 2022-10-11, 20:56   

Hanss napisał/a:
No to masz przyczynę jak rozrząd zmieniany na nowy, mogłeś założyć gumę z majtek zamiast łańcucha i na jedno by wyszło :E


Aż mi się przypomina, jak zakładałem nowy rozrząd koledze. po założeniu ten "nowy" miał większy luz jak stary :E

Malyzdw napisał/a:
nosio1, a ciasno wchodził z kołami ?? No i niedawno tzn. ile kilometrów bo czas go nie uszkodzi ...😉 Ja bym zajrzał dla św. Spokoju


Ja mam rekord na nowym rozrządzie 3000km, element który odpowiada za "naciąg" łańcucha odpadł, wpadł pod małe koło i doszczętnie je zmielił. Małe koło wyglądało tak, jak bym je zeszlifował na szlifierce :lol2: :lol2: :E :E

Właśnie przez takie cyrki założyłem nano, mam święty spokój z regulacją czy naciągniętym łańcuchem, gdzie luźny łańcuch wpływa na wyprzedzenia kąta zapłonu.
 
     
nosio1 

Wiek: 33
Dołączył: 10 Paź 2022
Posty: 5
Skąd: biłgoraj
Wysłany: 2022-10-14, 19:40   

nano kolega mógłby jakoś to rozwinąć co to za rozrząd? i druga sprawa w aparacie zapłonowym jak jest krzywka od przerywacza na dole są dwa bolce które wchodzą w podstawę wałka i jeden z tych bolców prawie że wypadł taki był wybity. Takie wszędzie są luzy na tym przestawiaczu że ja się dziwie że to do tej pory jeździło.
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2022-10-14, 20:22   

No to masz aparat do wymiany albo same bebechy.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2022-10-14, 22:18   

a ja zakładam rozrzady od CC700,u siebie juz przelatałem ponad 25 tyś i nic się nie dzieje, cena taka sama jak normalny, a jakość bez porównania, tzn trwałość
_________________
fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984
 
     
Malyzdw 
Maly


Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 87
Skąd: Zdunska Wola
Wysłany: 2022-10-15, 18:40   

Ja mam jeszcze trochę epokowych zabawek więc jest okej do niebieskiego założyłem ori, ale do czerwonego malucha założyłem nowy i już 7000 przejechał i póki co żyje 😉👍
_________________
FIAT 126P 91' FL CZERWONA STRZAŁA
FIAT 126P 94' FL PROJEKT RAJDÓWKA
SYRENA 105 LUX 74'
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2022-10-22, 10:33   

nosio1 napisał/a:
nano kolega mógłby jakoś to rozwinąć co to za rozrząd? i druga sprawa w aparacie zapłonowym jak jest krzywka od przerywacza na dole są dwa bolce które wchodzą w podstawę wałka i jeden z tych bolców prawie że wypadł taki był wybity. Takie wszędzie są luzy na tym przestawiaczu że ja się dziwie że to do tej pory jeździło.
W aparacie powinny być jeszcze sprężynki i ciężarki do odśrodkowego przyśpieszania zapłonu. Znane są przypadki zerwania sprężynek i wtedy kąt lata od min do max.
 
     
nosio1 

Wiek: 33
Dołączył: 10 Paź 2022
Posty: 5
Skąd: biłgoraj
Wysłany: 2022-11-20, 12:36   

witam aparat zapłonowy ogarnięty nowy wałek. Mam teraz problem ze składem mieszanki. Mianowicie wkręt od składu mieszanki jest wykręcony na 8 obrotów wydaje mi się że za dużo i dalej słychać po schodzeniu z obrotów delikatne strzelanie z wydechu, co by świadczyło o zbyt bogatej mieszance. Jak wkręcam śrubkę to silnik zaczyna gasnąć. Wyczytałem ze ta śrubka powinna być ustawiona ok 3.5 obrotu a później korekta na ciepłym silniku. U mnie przy 3.5 obrotu silnik w ogóle nie odpala. jak to ustawić mianowicie o co tu chodzi. paliwo w komorze pływakowej jest ok.
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2022-11-27, 13:06   

Wkręt na 3 obroty a chęć pracy na obrotach reguluje się śrubką uchylenia przepustnicy. Jeśli to nie pomoże to zapchane będą kanaliki w gaźniku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16