.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wtrysk paliwa 126p
Autor Wiadomość
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-01-01, 20:26   Wtrysk paliwa 126p

Cześć,
temat poruszany tysiące razy, jakieś jeżdżące projekty też są, ale mam koncepcję ( pewnie nie nową i coś w czeluściach internetu było o tym powiedziane, ale ja się nie dokopałem do tego ), co gdyby spróbować odpalić malana na wtrysku przy pomocy kompa z cieniasa lub seja SPI i DET3 ?

Czasy wtrysku można by wtedy wyregulować pod malucha, zostaje kwestia składu mieszanki i zapłonu.
Najlepiej było by podłączyć wszystko co mamy na korpusie urządzenia wtryskowego z przepustnicą, czujnik położenia przepustnicy, temp. powietrza dolotu, krokowca, sondę, czujnik położenia wału można by wykorzystać z nanoplexa, tylko trzeba by zmienić ilość zębów na kole pasowym i tu zaczynają się schody, bardziej chodzi o ilość zębów niż samo zrobienie czy kupienie takiego koła czy ilość ma być ta sama co w R4?
I kolejny problem zapłon, wiadomo że w tych silnikach mamy 4 cylindry ale 2 cewki, lecz takie same jak w elegancie i tak samo jest tam zapłon z ginącą iskrą, kwestia czy da się przy pomocy det 3 lub innego ustrojstwa tak wpłynąć na mapy by wyeliminować 1 dną cewkę i ustawić mapę dobrą dla R2?

Przerabiał to już ktoś i chce się podzielić jakimś info, co o tym sądzicie?

I czy nie wypisuję bzdur? W końcu wpadłem na to na posylwestrowym kacu :lol:
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2022-01-01, 23:07   

zamysł dobry ale pogmatwałeś,potrzebny det,przepustnica z tps,kolo zebate 60-2 lub 30-1,czujnik z nano zostaje cale,wtrysk dowolny,pompa elektryczna upleść wiązke wystroic i dziala,ja na wiosne chce u siebie zalożyć wtrysk,wiec bede przeranial temat
_________________
fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-01-02, 00:15   

Czyli na samych Det z ecuastera idzie wystroić wtrysk? Bo rozumiem że nano zostaje całe i dalej odpowiada za zapłon i ewentualnie możemy narzucić Detem jakieś korekty czy nie?

Do wtrysku z cc 1.1 potrzeba pompy 1 bar to wiem, instalacja itd. to nie jest problem, tylko wszystko się rozchodzi o to na czym to odpalić i wystroić żeby było ideolo.
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2022-01-02, 00:26   

DET jest pod tym względem super opcją bo bierze sygnał zza przepustnicy i jest dokładniejszy niż przepływomierz no i posiada bajery typu możliwość zrobienia procedury startu,kilka map zapłonu itp. Do poloneza V6 mam kupione jak jeszcze kosztował 6 stówek i też na wiosnę chcę się zmotywować w końcu do złożenia tego i wywalenia przepływomierza. W Radomiu macie zajebistego fachowca od wszelkiej maści elektroniki samochodowej Tomka Dąbrowskiego więc najlepiej bić z takimi pytaniami do niego ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2022-01-04, 17:53   

Tu ciekawe forum gdzie sie bawia we wtrysk do 500tki : http://www.500-126.com/index.php?topic=8258.150
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-01-10, 11:38   

Jeszcze jedna rzecz, zakładam koło 60-2 i podpinam pod czujnik położenia wału pod wejście DET-a tylko dlatego że potrzebuje go do sterowania wtryskiem,a wyjście puszczam na nanoplex żeby dalej mógł działać, tylko czy będzie to możliwe skoro nanoplex potrzebował koła z 3ma znacznikami?
Nie mogę tego załapać.
 
     
szaleniec1 
ziomy rezerwy

Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 221
Skąd: radziejowice
Wysłany: 2022-01-10, 21:27   

det ogarnia zapłon i sterowanie wtryskiem,po to jest potrzebne koło 60-2 coby miało precyzujniej ogarnąć zapłon itp
_________________
fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-01-10, 21:49   

A ok, czyli podpinam cewkę do det-a a nano wywalam
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2022-01-13, 22:12   

co to jest ten DET ?
gdzie to mozna nabyc?
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-01-13, 22:14   

mi5i3k napisał/a:
co to jest ten DET ?
gdzie to mozna nabyc?


https://www.ecumaster.com...al-ecu-tuner-3/

Polski producent, kupisz nawet na allegro
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2022-07-28, 11:31   

mysle nad speeduino
mam juz wtrysk od CC/SC 900, uzyje cewki 2 biegunowej, brakuje mi :
sonde lambda (szerokopasmowej)
czujnika walu i musze sobie zrobic kolo 36-1
do tego czujka temperatury (mozna obejsc z czujka powietrza we zintegrowana z wtryskiem (TPS, krokowiec i IAT oraz regulator cisnienia paliwa juz tam sa).
 
     
mayak 

Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-04, 15:56   

mi5i3k napisał/a:
mysle nad speeduino

jakie ma zalety nad DET3?
wydaje mi się, że DET3 jest tańszy

Cytat:
mam juz wtrysk od CC/SC 900, uzyje cewki 2 biegunowej, brakuje mi :
sonde lambda (szerokopasmowej)
czujnika walu i musze sobie zrobic kolo 36-1

czujnik wału od CC/SC nie można? w nanoplexie w 126el koło miało tylko 3 dziubki więc nie da się zaadaptować
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=199614674064157&id=148168549208770 - za to tutaj widać sensowne koło do czujnika położenia wału

Cytat:
do tego czujka temperatury (mozna obejsc z czujka powietrza we zintegrowana z wtryskiem (TPS, krokowiec i IAT oraz regulator cisnienia paliwa juz tam sa).

co z pompą paliwa?
wtrysk z CC/SC 1100 nie będzie lepszy?
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2022-08-25, 11:39   

dorwalem speeduino NO2C w dobrej cenie,
pompa z poloneza trucka (zewnetrzna)
czujnik walu od CC mi nie pasuje, sygnal trzeba skondycjonowac, wolalbym czujnik hallotronowy a nie indukcyjny.
1100 to to samo praktycznie, takiej wielkiej przepustnicy 34mm na razie nie potrzebuje
 
     
mayak 

Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-26, 12:08   

wydaje mi się, że przepustnica SPI 900/1100 ma 30mm, a większe silniki fiata miały 32
przy doborze średnicy ważna nie pojemność silnika (650 vs 1100) ale pojedynczego cylindra (325 vs 275), dodatkowo 126 ma prawie zerowej długości kolektor dolotowy, więc w momencie otwarcia zaworu dolotowego robi się niezły przeciąg :)

ps.
gotowe koło 60-2 -> https://www.500automotor....entatura-da-60/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15