Wtrysk paliwa 126p |
Autor |
Wiadomość |
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2022-01-01, 20:26 Wtrysk paliwa 126p
|
|
|
Cześć,
temat poruszany tysiące razy, jakieś jeżdżące projekty też są, ale mam koncepcję ( pewnie nie nową i coś w czeluściach internetu było o tym powiedziane, ale ja się nie dokopałem do tego ), co gdyby spróbować odpalić malana na wtrysku przy pomocy kompa z cieniasa lub seja SPI i DET3 ?
Czasy wtrysku można by wtedy wyregulować pod malucha, zostaje kwestia składu mieszanki i zapłonu.
Najlepiej było by podłączyć wszystko co mamy na korpusie urządzenia wtryskowego z przepustnicą, czujnik położenia przepustnicy, temp. powietrza dolotu, krokowca, sondę, czujnik położenia wału można by wykorzystać z nanoplexa, tylko trzeba by zmienić ilość zębów na kole pasowym i tu zaczynają się schody, bardziej chodzi o ilość zębów niż samo zrobienie czy kupienie takiego koła czy ilość ma być ta sama co w R4?
I kolejny problem zapłon, wiadomo że w tych silnikach mamy 4 cylindry ale 2 cewki, lecz takie same jak w elegancie i tak samo jest tam zapłon z ginącą iskrą, kwestia czy da się przy pomocy det 3 lub innego ustrojstwa tak wpłynąć na mapy by wyeliminować 1 dną cewkę i ustawić mapę dobrą dla R2?
Przerabiał to już ktoś i chce się podzielić jakimś info, co o tym sądzicie?
I czy nie wypisuję bzdur? W końcu wpadłem na to na posylwestrowym kacu |
|
|
|
|
szaleniec1
ziomy rezerwy
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 221 Skąd: radziejowice
|
Wysłany: 2022-01-01, 23:07
|
|
|
zamysł dobry ale pogmatwałeś,potrzebny det,przepustnica z tps,kolo zebate 60-2 lub 30-1,czujnik z nano zostaje cale,wtrysk dowolny,pompa elektryczna upleść wiązke wystroic i dziala,ja na wiosne chce u siebie zalożyć wtrysk,wiec bede przeranial temat |
_________________ fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984 |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2022-01-02, 00:15
|
|
|
Czyli na samych Det z ecuastera idzie wystroić wtrysk? Bo rozumiem że nano zostaje całe i dalej odpowiada za zapłon i ewentualnie możemy narzucić Detem jakieś korekty czy nie?
Do wtrysku z cc 1.1 potrzeba pompy 1 bar to wiem, instalacja itd. to nie jest problem, tylko wszystko się rozchodzi o to na czym to odpalić i wystroić żeby było ideolo. |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 749 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2022-01-02, 00:26
|
|
|
DET jest pod tym względem super opcją bo bierze sygnał zza przepustnicy i jest dokładniejszy niż przepływomierz no i posiada bajery typu możliwość zrobienia procedury startu,kilka map zapłonu itp. Do poloneza V6 mam kupione jak jeszcze kosztował 6 stówek i też na wiosnę chcę się zmotywować w końcu do złożenia tego i wywalenia przepływomierza. W Radomiu macie zajebistego fachowca od wszelkiej maści elektroniki samochodowej Tomka Dąbrowskiego więc najlepiej bić z takimi pytaniami do niego |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2022-01-10, 11:38
|
|
|
Jeszcze jedna rzecz, zakładam koło 60-2 i podpinam pod czujnik położenia wału pod wejście DET-a tylko dlatego że potrzebuje go do sterowania wtryskiem,a wyjście puszczam na nanoplex żeby dalej mógł działać, tylko czy będzie to możliwe skoro nanoplex potrzebował koła z 3ma znacznikami?
Nie mogę tego załapać. |
|
|
|
|
szaleniec1
ziomy rezerwy
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 221 Skąd: radziejowice
|
Wysłany: 2022-01-10, 21:27
|
|
|
det ogarnia zapłon i sterowanie wtryskiem,po to jest potrzebne koło 60-2 coby miało precyzujniej ogarnąć zapłon itp |
_________________ fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984 |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2022-01-10, 21:49
|
|
|
A ok, czyli podpinam cewkę do det-a a nano wywalam |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2022-01-13, 22:12
|
|
|
co to jest ten DET ?
gdzie to mozna nabyc? |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2022-07-28, 11:31
|
|
|
mysle nad speeduino
mam juz wtrysk od CC/SC 900, uzyje cewki 2 biegunowej, brakuje mi :
sonde lambda (szerokopasmowej)
czujnika walu i musze sobie zrobic kolo 36-1
do tego czujka temperatury (mozna obejsc z czujka powietrza we zintegrowana z wtryskiem (TPS, krokowiec i IAT oraz regulator cisnienia paliwa juz tam sa). |
|
|
|
|
mayak
Dołączył: 25 Lip 2022 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-08-04, 15:56
|
|
|
mi5i3k napisał/a: | mysle nad speeduino |
jakie ma zalety nad DET3?
wydaje mi się, że DET3 jest tańszy
Cytat: | mam juz wtrysk od CC/SC 900, uzyje cewki 2 biegunowej, brakuje mi :
sonde lambda (szerokopasmowej)
czujnika walu i musze sobie zrobic kolo 36-1 |
czujnik wału od CC/SC nie można? w nanoplexie w 126el koło miało tylko 3 dziubki więc nie da się zaadaptować
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=199614674064157&id=148168549208770 - za to tutaj widać sensowne koło do czujnika położenia wału
Cytat: | do tego czujka temperatury (mozna obejsc z czujka powietrza we zintegrowana z wtryskiem (TPS, krokowiec i IAT oraz regulator cisnienia paliwa juz tam sa). |
co z pompą paliwa?
wtrysk z CC/SC 1100 nie będzie lepszy? |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2022-08-25, 11:39
|
|
|
dorwalem speeduino NO2C w dobrej cenie,
pompa z poloneza trucka (zewnetrzna)
czujnik walu od CC mi nie pasuje, sygnal trzeba skondycjonowac, wolalbym czujnik hallotronowy a nie indukcyjny.
1100 to to samo praktycznie, takiej wielkiej przepustnicy 34mm na razie nie potrzebuje |
|
|
|
|
mayak
Dołączył: 25 Lip 2022 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-08-26, 12:08
|
|
|
wydaje mi się, że przepustnica SPI 900/1100 ma 30mm, a większe silniki fiata miały 32
przy doborze średnicy ważna nie pojemność silnika (650 vs 1100) ale pojedynczego cylindra (325 vs 275), dodatkowo 126 ma prawie zerowej długości kolektor dolotowy, więc w momencie otwarcia zaworu dolotowego robi się niezły przeciąg
ps.
gotowe koło 60-2 -> https://www.500automotor....entatura-da-60/ |
|
|
|
|
|