.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Autor Wiadomość
Knight_in_fire 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 108
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-06-02, 13:35   

https://archiwum.allegro.pl/kategoria/uklad-napedowy-skrzynie-biegow-50871?string=fiat%20uno%20skrzynia%20bieg%C3%B3w

Są skrzynie, ale głównie ze Sieny i tak dalej.
  
 
 
     
danielewicz 


Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 598
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-06-06, 20:12   

Czekam aż to będzie jeździć 👍
_________________
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Fiat 126p 1979
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 160
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2022-06-17, 00:58   

Knight_in_fire napisał/a:
Są skrzynie, ale głównie ze Sieny i tak dalej.


Tę skrzynię ciężko znaleźć, bo były stosowane raptem może w dwóch modelach.

danielewicz napisał/a:
Czekam aż to będzie jeździć 👍


Ja już zacząłem w to wątpić. :E

Jeżeli chodzi o budę postanowiłem przenieść akumulator do bagażnika i ogólnie przebudować całą instalację. Plan był taki, żeby zastosować oryginalną podstawę aku, poddając ją odpowiednim przeróbkom. Wyszło całkiem nieźle, główny przewód prądowy pochodzi z Mercedesa W202.
Postanowiłem też zamontować wyłącznik prądu, tu wybrałem najprostszą opcję dedykowaną pod Żuka czyli SW40. Długo nie mogłem znaleźć dla niego miejsca, ale w końcu się udało. będzie przy fotelu kierowcy. Dorobiłem pod niego autorską podstawę oraz zrobiłem otwory w wzmocnieniu na przewód.





Druga sprawa, czyli reszta osprzętu elektrycznego Zastava jak i jej brat bliźniak FIAT 128 są biedne jeżeli chodzi o elektrykę (pomijam jakieś wersje specjalne i USDM), a chcę dołożyć parę odbiorników oraz zmienić reflektory z R2 na H4. Instalację mam wyjętą z auta i poskręcaną jak makaron, więc czeka mnie długa droga. :facepalm:

Zacząłem od pierdół czyli wywalenie bimetalicznego przerywacza kierunkowskazów i wsadzenie elektronicznego pochodzącego z jakiegoś Fiata. Kierunki na pewno lepiej będą działać. Dodatkowo trzeba do niego założyć przewód masowy. Macie też fotę wspomnianego makaronu. Zacząłem też dłubać przy stacyjce, która musi też mieć prąd żeby zadziałać i rozdzielać go dalej. Przewód brązowy zasilający umieszczę bezpośrednio przy wyłączniku prądu, więc go musiałem przedłużyć.



Sporą modyfikacją będzie dodanie przekaźników. Uchwyt pochodzi z Lancii/Autobianchi Y10 jak i kolorowe podstawy przekaźników. Przekaźniki mają być założone na rozrusznik, światła mijania/drogowe i tzw. halogeny. Dodatkowo wiadomo musi być na pompy/pompę paliwa oraz wentylator chłodnicy, ale one będą w innym miejscu. Te umieściłem pod schowkiem praktycznie tak samo jak były w Y10 umieszczone. Od razu też usuwam niepotrzebne przewody ze skrzynki bezpieczników.

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 160
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2022-08-08, 14:44   

https://www.youtube.com/watch?v=1jB-aQQznUE

https://www.youtube.com/watch?v=1Dq1JhsQ134

Rozpocząłem działalność jutuberską oto mój pierwszy gniot odnośnie budowy silnika. Mam nadzieję, że nie ostatni... :E
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15