.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Ocena stanu pompy oleju
Autor Wiadomość
focker 
Retro-rowerzysta


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: Pajęczno-Łódź
Wysłany: 2022-04-05, 09:42   Ocena stanu pompy oleju

Czołem. Remontuję silnik i zastanawiam się nad pompą oleju. Luz miedzyzębny jest książkowy. Tu nie ma problemu. Natomiast płyta pompy wygląda jak na zdjęciu z linka. Widać już wytarcia. Zastanawiam się, czy się nimi przejmować, czy rozejrzeć za nową płytą? Problemów z ciśnieniem nigdy nie miałem, ale chcę mieć wszystko jak Bóg przykazał w silniku (dlatego oczywiście wymienię sprężynę i zawór).
https://photos.app.goo.gl/tPSb1tzb2NNTvGvW9
Po stronie pokrywy wygląda to lepiej:
https://photos.app.goo.gl/VQBbLfgFnSpKtmW4A
_________________
Lubisz również stare rowery? Zapraszam na:
http://forum.retromtb.pl
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2022-04-05, 12:19   

powinna jeszcze trochę polatać.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
focker 
Retro-rowerzysta


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: Pajęczno-Łódź
Wysłany: 2022-04-05, 15:14   

Dzięki wielkie. W takim razie nie będę na siłę szukać nowej. Tym bardziej, że do zmiany tej płyty nie trzeba rozbierać silnika.
_________________
Lubisz również stare rowery? Zapraszam na:
http://forum.retromtb.pl
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2022-04-06, 20:37   

Jest OK. Przy regularnej wymianie oleju i czyszczeniu filtra odśrodkowego posłuży jeszcze lata.

Kiedyś tak na siłę a również z ciekawości założyłem nową podstawę do starych kół i pojawiły się problemy z ciśnieniem.
 
     
focker 
Retro-rowerzysta


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: Pajęczno-Łódź
Wysłany: 2022-08-13, 22:43   

Silnik poskładany. Dałem nową płytę pompy - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Mój pierwszy remont silnika - jest stres przed opaleniem :)

Mam jednak dwa dodatkowe pytania - nie chce zakładać nowego tematu, więc spróbuję tu:

- pierwsze - gdzie w ST z prądnicą podłącza się kabel masowy (plecionkę miedzianą) która idzie do śrub tylnego pasa? W wersji z alternatorem jest na to miejsce na obudowie altka, ale w prądnicy nie mogę za nic dojść dokąd to idzie. Może do śruby w podporze prądnicy?
- drugie - termostat mi nie zamyka przepustnicy do końca - jest pół centymetra szpary pomimo wywalenia wszystkich podkładek (klapka chodzi luźno, noc nie blokuje, nie nie ociera). Jednocześnie po wyjęciu termostatu sprężyna przepustnicy otwiera klapkę na max. Zastanawiam się, czy "na sucho" bez termostatu ta klapka faktycznie powinna być otwarta czy zamknięta? Na chłopski rozum chyba lepiej, żeby sprężyna zamykała przepustnicę niż ją jeszcze dodatkowo odciągała - ale może z klapką jest wszystko ok i po prostu termostat (harmonijkowy) wyzionął ducha?
_________________
Lubisz również stare rowery? Zapraszam na:
http://forum.retromtb.pl
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2022-08-14, 12:47   

Klapka termostatu powinna otwierać się na maxa, więc to jest OK. Prawdopodobnie termostat jest kiepskiej jakości. Mieszkowe były w 2 wersjach. Zmierz średnicę u siebie to będzie wiadomo czy to oryginał czy podróbka. Jeśli podróbka to lepszy od niej będzie termostat sprężynowy.
 
     
focker 
Retro-rowerzysta


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: Pajęczno-Łódź
Wysłany: 2022-08-14, 20:59   

Dzięki. Termostat oryginalny, ale bardzo stary. Podejrzewam, że może być nawet oryginalny. Żeby wrócił do minimalnej długości muszę mu pomóc ręką, więc obstawiam, że dokonał swojego żywota.
_________________
Lubisz również stare rowery? Zapraszam na:
http://forum.retromtb.pl
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2022-08-20, 10:49   

Przeprowadź mu test w gorącej wodzie. Dobry ma się rozszerzać co najmniej 13mm. Do tego żadnych wybrzuszeń czy bąbli ze środka.
 
     
focker 
Retro-rowerzysta


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: Pajęczno-Łódź
Wysłany: 2022-08-22, 10:28   

Dzięki wielkie. Problem rozwiazany- aż wstyd się przyznać, ale skupiłem się na podkładkach na górze, a na dole dałem o jedną za dużo po złej stronie. Zamiana podkładki na dole rozwiązała temat.
Pozostała druga sprawa - gdzie w wersji z prądnicą podłączona jest plecionka masy od karoserii? :/
_________________
Lubisz również stare rowery? Zapraszam na:
http://forum.retromtb.pl
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2022-08-22, 12:38   

Pod szpilkę belki,jak w każdym 126p ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
focker 
Retro-rowerzysta


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: Pajęczno-Łódź
Wysłany: 2022-08-22, 12:53   

No właśnie tam to wiem - drugiej strony nie mogę zlokalizować. Śruba podstawy prądnicy?
_________________
Lubisz również stare rowery? Zapraszam na:
http://forum.retromtb.pl
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2022-08-22, 14:50   

Tam gdzie Ci starczy plecionki,byle na silniku to było
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
focker 
Retro-rowerzysta


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 22
Skąd: Pajęczno-Łódź
Wysłany: 2022-08-22, 15:04   

Dzięki wielkie. Ta śruba od podstawy będzie więc chyba najlepsza. Z jednej strony blisko prądnicy, z drugiej wchodzi prosto w blok silnika.
_________________
Lubisz również stare rowery? Zapraszam na:
http://forum.retromtb.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16