.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymarzona Zastava 1100p Mediteran.
Autor Wiadomość
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-11-15, 08:31   

Podziwiam i śledzę cały czas :)
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-01-03, 20:37   

Wracam ponownie z nowymi gratami. Tym razem wpadły lusterka Vitaloni Californian. Będą zamontowane po dżejdiemowemu. Czemu tak? Widziałem stare zdjęcia Mediteranki co tak miała zamontowane i wyglądało, to świetnie. :mrgreen:

Nie na błotniku a na masce, bo jak widać błotnik jest za wąski na podstawę lusterka.



Myślę, że w 2k20 z tymi gratami na pokładzie zrobię POTĘŻNY gnuj :E
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2020-01-03, 21:25   

Fajne te lusterka Kalafiornian :E :E :E

Tylko będzie coś w nich widać? Czy raczej po prostu dla lansu? :mrgreen:
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-01-03, 21:40   

Coś chyba będzie widać, albo i nie. Bardziej dla szpanu one będą. :E
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-01-03, 22:27   

Będzie sztosik z tymi lusterkami :lubieto:
Mam takie u siebie na malczanie, jak w normalnym miejscu jeszcze coś nawet widać to ciekawy jestem jak będzie u ciebie, ale napewno + 30 do lansu :mrgreen:
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-01-06, 21:24   

Piter7391 napisał/a:
napewno + 30 do lansu :mrgreen:


Jeszcze jak!

W ciągu dwóch tych dni zabrałem się za porzucone jakiś czas temu felgi. Trzeba w końcu mieć dobre kółko na nadchodzący sezon. Rotor poleciałem szlifierką mimośrodową na powietrze. Dzisiaj ręcznie przeszlifowałem ranty w dwóch felgach. Została kwestia śrubek, bo nakrętki już są oraz lakierowanie krzyża i wnętrza felg.

Wypoleruję , to co przeszlifowałem i będzie się świecić jak psu jajca. :E

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-04-12, 19:29   

Wróciłem. Z nowymi modami. :E

Zabrałem się za układ paliwowy, niestety rozwiązanie z bakiem od Ibizy nie przejdzie, więc wymyśliłem coś innego. Coś znanego bardziej z motorsportu, czyli swirl pot. Po naszemu określenie zbiornika wyrównawczego do paliwa. Sam zbiornik ma 2L pojemności. Całość jest oparta na dwóch pompach paliwa niskiego i wysokiego ciśnienia. Wszystko zamontowałem za pomocą nitonakrętek i śrub m6 do podłogi bagażnika. Pozostało położenie nowych plastikowych sztywnych przewodów w budzie. Te metalowe pod podłogą z początku lat 80' do mnie nie przemawiają.




Założyłem też rozpórkę kielichów. Była powtórka z rozrywki, czyli użycie podnośnika. :E Trzeba będzie nowy dolot zrobić, wywalić aku do bagaja, ulepszyć hamulce, elektrykę. Mam jeszcze kilka prac przy tym aucie na ten rok.

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-05-26, 21:58   

W ostatnim półroczu zacząłem zbierać graty blacharskie do 1100p. Wszystko oryginalne, nie rzemiosło. Ciężko o dobre oblachowanie do tego auta. Na razie zdobyłem błotnik lewy, parę dni temu dotarł pas przedni. Mam też klapkę wlewu do pierwszych wersji tego auta z lat 70' z przetłoczeniem zamiast zamka.




07.05.2020 Aktualizacja

Wczoraj zacząłem rzeźbić gwint. Dawcą kolumny był gwint z Golfa mk3. Wyciąłem mocowanie z amortyzatora od Zastavy, który miał iść na złom. Trochę cięcia i szlifowania, a na końcu spaw. Kolumnę teraz pomaluję, a następnie pójdzie do regeneracji i ewentualnego skrócenia jak założę na auto. Gorzej z tyłem będzie, ale to też się ogarnie.




_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
motonita 
JAREG PIERDOL SIE

Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 306
Skąd: nikąd
Ostrzeżeń:
 780/3/6
Wysłany: 2020-09-09, 06:32   

przeczytałem pod deski do deski..... super historia :) jak sie ma na dziś zastava?
_________________
jareg pierdol sie
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-01-12, 17:55   

Nowości?
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2022-04-17, 23:00   

W zasadzie u mnie się trochę pozmieniało. Już nie będę męczył swapa 2.0 pójdzie on do innej budy. Za to postanowiłem zmienić silnik w Zastavie na też 1.6 16V, ale jest lepiej przygotowany pod budę 1100p i będzie zasilany GAŹNIKAMI. :mrgreen:

Co do nowej jednostki...

Silnik pochodzi z Fiata Stilo z 2001 roku i ma pojemność 1596ccm. Moc jest zbliżona do tego silnika co siedział z Zastavie. Jest, to ostatnia "ewolucja" konstrukcji silnika Fiata 128 z 1969r. oferowana w Europie. Później ten silnik zrobił karierę jeszcze w Brazylii. Rozwiercony na 1831ccm i z mocą 132KM napędzał Fiata... Lineę.



Z opcji widzę, że model ten miał klimatyzację. Jak go kupiłem, to nie było alternatora i pompy oleju oraz wydechu. Wał się obracał. Zapłaciłem za niego całe 3zł/kg.

W zasadzie do zmiany było wszystko i za wszystko się wziąłem, więc usiądźcie zaparzcie sobie kawkę i czytajcie. To jest część pierwsza. Aha silnik nie jest jeszcze skończony w 50%.

Z części typowych od modelu Stilo pozostało niewiele. Pierwsze co, to wywaliłem kompresor klimy oraz jego gigantyczną łapę. Druga poleciała łapa silnika również sporych rozmiarów. Następnie zrzuciłem kolektor ssący składający się z dwóch części plastikowej oraz aluminiowej. Układ chłodzenia w postaci pompy, jej obudowy, termostatu, węży też został ściągnięty. Poleciała też wiązka silnika z podstawą alternatora. Trochę złomu będzie na sprzedaż. :E

Od czego zacząłem? Od rozrządu. Musiał przejść relokację z powodu montażu łapy od 1100p. Seryjny napinacz i rolka prowadząca nie mogła być użyta, więc po krótkich rozkminach dopasowałem rolkę od VAG 1.8t, a sam napinacz ze szpilką jest założony od wersji 1581 z głowicą 8V. Tu nie trzeba było dużo przerabiać jedynie roleczka od 1.8t musi być odpowiednio zdystansowana i pracuje na szpilce od Stilo. W 2018 jak wkładałem silnik od Sieny, to robiłem adapter, a tu miałem rozwiązanie pod ręką.
Z lewej ori FIAT. Z prawej po mojej przeróbce. Pasek został seryjny.



Dobra czas na łapę silnika. Najzwyklejsza z 1100p/128, ale musi być od podstawowej wersji z silnikiem 1.1 od 1.3 nieco się różni. Za wzornik na dwa nowe otwory posłużyła mi blacha od 1.6 8V do którego podejdzie łapa taka jak od 1.3. To jest strasznie pomieszane jeżeli chodzi o historię tych silników. :facepalm: :E Po nawierceniu otworów zrobiłem gwinty m10x1,25 takie jakie powinny być. Dolny otwór jest przelotowy do płaszcza wodnego, więc tu musi być zastosowana szpilka.



Czas na magistralę wodną no i tu poleciałem ostro. Chcę wąski osprzęt pod najzwyklejszy pasek klinowy. Dlaczego? Ze względu na łatwość serwisowania. Niestety ten osprzęt co jest teraz w Zastavie jest pod pasek 5pk i jest, to dosyć problematyczne. Przy rozbiórce w ogóle przez brak miejsca nie jestem w stanie ściągnąć paska bez zrzucenia koła pasowego na wale. :E Wgl osprzęt na pasek klinowy jest znacznie lżejszy więc profit, ale wracam do wody.

Pompa jest od Zastavy/Fiata 128 tak samo jak obudowa z kolankiem zasilającym nagrzewnicę. Pasuje P&P do bloku Stilo. No dobrze mamy zasilanie nagrzewnicy, ale gdzie jest powrót? Oryginalnie w 1100p jest do głowicy, ale w 16V nie ma takiego rozwiązania, więc na wzór rozwiązania w Yugo przerobiłem rurkę od Stilo, która swoją drogą pasuje do obudowy 1100p. Do dorobionego kolanka założyłem wąż z odpowietrznikiem od Sieny

Termostat dedykowany do Stilo wyleciał, a w jego miejsce wpadł rozbieralny prawie bliźniaczy termostat od Sieny. Tylko, że w nim dodatkowo uciąłem zbędne króćce i je zaspawałem wraz z otworem pod jeden z czujników. Sam fabryczny czujnik też został zmieniony na jego odpowiednik dedykowany do Uno/125p/Poloneza. Nie będzie przekłamywał przy współpracy z Mediteranowym wskaźnikiem. Dopiero gdzieś z miesiąc temu kupiłem ori licznik od tej wersji, bo w moim egzemplarzu był najzwyklejszy jaki może być. :facepalm:





No i wspomniany licznik.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
danielewicz 


Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 597
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-04-19, 14:30   

Ostra rzeźba, trzymam kciuki 👍
_________________
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Fiat 126p 1979
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2022-04-23, 13:59   

Czas na część drugą PRZENIESIENIE MOCY.

Słowem wstępu i trochę historii.

Zastava pierwotnie jak opuszczała fabrykę z silnikiem 1.1 55KM została wyposażona w tarczę sprzęgłową o średnicy 180mm. Z 1.6 16V by to mogło nie przejść. Robiąc pierwotnego swapa w 2018r zastosowałem seryjny zamach od Sieny pod sprzęgło 200mm i zachowując też seryjny sienowski docisk.

Sama tarcza musiała być zmieniona, bo stosując Fiatowską skrzynię od Uno/Fiorino 1.5 starego typu z tzw. "dolnym wybieraniem" jest inny wałek sprzęgłowy. Jest, to efekt modernizacji przez fabrykę w drugiej połowie lat 80'. Stary typ ma profil 17x20, a nowy typ zastosowany już w Sienie 20x23. Z pomocą przyszła mi firma regenerująca te elementy. Na część od Uno/Fiorino o pierwotnej średnicy 190mm założyli mi okładziny 200mm. Łożysko oporowe zostało od 1100p.

Napiszę jedno. Działało, to mega średnio i byłem z tego bardzo niezadowolony. Czuło się wieczny uślizg.

Teraz wpadłem na inny pomysł...

Kupiłem docisk, tarczę oraz koło zamachowe od Punto GT. Jest, to największe sprzęgło stosowane w tej serii silników ma aż 215mm. Takie średnice były montowane w wolnossących 2.0 oraz JTD jako standard. Całość jak widać wymaga opieki, ale to tylko powierzchowna rdza.




No tak, ale dalej występuje problem z wałkiem sprzęgłowym, który ma 20x23. Tu przychodzi historia zasłyszana od znanego fiaciarza Bart'a z Krakowa, że tarczę 215mm z profilem piasty 17x20 miała tylko Lancia Prisma z silnikiem Diesla w drugiej połowie lat 80'. No to szukam, znalazłem taki element tylko na Ebay Italia. No trudno zamówiłem. I czekam na przesyłkę, niby już wysłali...



SZUKAM I KUPIĘ
Skrzynię biegów z tzw. dolnym wybieraniem od Uno mk1 1.3 70/1.5 75/1.3 Turbo oraz Ritmo z podporą półosi przykręcaną do bloku. Może być bez półosi. Może komuś coś takiego zalega i nie potrzebuje. ;)
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2022-06-01, 06:26   

W końcu przyjechała nowa tarcza sprzęgła. Po ponad miesiącu podróży z ziemi Włoskiej do Polski. Co ciekawe ma większe okładziny cierne niż w Punto GT, a mimo to pracowała tylko w Prismie 1.9D.



Kupiłem też alternator Bosch 0123510010. Czyli grzmot w porównaniu do seryjnego 33A o mocy 120A. Takie alternatory występowały w pięciocylindrowych Lanciach i Alfach w benzynie i w JTD. Ten konkretnie pochodzi z Alfy 2.4JTD 10V.
Trzeba przerobić dolne mocowanie i dorobić customową regulację. Kółko jak widać podeszło, kwestia zdystansowania oraz muszę znaleźć ori oś od niego.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2725
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2022-06-01, 08:29   

Czyli do przodu :D
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 16