Brak oczekującej mocy po modyfikacjach silnika |
Autor |
Wiadomość |
Covalsky
Covalsky
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2021-09-21, 12:21 Brak oczekującej mocy po modyfikacjach silnika
|
|
|
Cześć i czołem
Sprawa wygląda następująco, po generalnym remoncie silnika ok. rok temu ( wcześniej padły pierścienie na tłokach, tłoki już nie trzymały wymiarów ), nadeszła pora na małe modyfikacje. A wiec po zastosowaniu:
- głowica -2.5mm (wcześniej było 2mm na zwykłej uszczelce, ale po pęknięciu Bredy wysadziło mi kolanka z głowicy)
- Koło zamachowe 4.5kg (wyważone)
- Wałek 385 (nowe szklanki, osłony popychaczy, popychacze)
- Dolot przerobiony
- Tłoki i Cylindry I szlif (tłoki z epoki, nowe pierścienie) - cylindry pod I szlif
- Nowe panewki korbowodowe, nowe tuleje w korbowodach, nowe śruby korbowodów
- Nowe panewki główne, obie
- Uszczelka głowicy miedziana - 1mm
- Wał (wyczyszczony, wyważony z kołem)
- Gaźnik (seryjny - nie polerowany, podstawka pod gaźnikiem 2cm, zastosowane dysze to 117 paliwo, 190 powietrze, rurka emulsyjna F74)
- Wydech (Michael na małej puszcze, wygrzebane bebechy) - wczesnej Berda, ale pękła.
- Olej ELF 5w50 z dodatkiem Molibedenu MOS2
- Zawory ustawione na 0.15 i 0.20
- Nowe świece Bosch, Nowe przewody, filtry, stara pompka przed remontem działa bez zarzutu, poduszki skrzyni , silnika i wszystkie uszczelki jakie są możliwe do wymiany
- nie wiem czy to się przyda ale alternator i rozrusznik po regeneracji na nowych częsciach
- sprzęgło komplet firma LUK
Silnik nie zbiera się ''tak jak powinien'' przy tych modyfikacjach, tj. widziałem silniki z identycznymi modami i o niebo lepiej się zbierały ( w zakresie małych i wyższych obrotów i ogólnej pracy )
do 2.3-2.5 tys.obr ( zamontowany obrotomierz ) praktycznie się nie zbiera, ciągnie max 4.5-5tys ale wtedy już jest praktycznie koniec obrotów, prędkość max to 115-120, wcześniej przy 130 pękł mi rozrząd- łańcuch ( dodam że na nanoplexie niebieskim) .
Gdzie szukać przyczyny takiego zjawiska ''braku dostatecznej mocy'' przy takiej konfiguracji ? Jeśli będzie potrzeba dodam filmiki z przejazdów.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2021-09-21, 12:56
|
|
|
Jedno pytanie-wałek fazowany pod GMP?
I dwie sugestie.... lekko porobić gaźnik i dojebać zapłonu,uprzedzając pytanie da sie to zrobić na nanoplexie. |
|
|
|
|
Covalsky
Covalsky
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2021-09-21, 13:08
|
|
|
buczek21, Wałek był brany od Świątka i od razu wrzucany do silnika, nie fazowany jakie masz na myśli modyfikacje gaźnika ?? |
|
|
|
|
Covalsky
Covalsky
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2021-09-21, 13:15
|
|
|
buczek21, aaa jesli chodzi o zapłon to przestawianie jest na czujniku położenia wału ? |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2021-09-21, 13:31
|
|
|
Covalsky,
No to go przefazuj...powinno to trochę lepiej iść..
Zapłon ustaw na 12-13 stopni,tak na czujniku położenia wału na śrubkach mocujących.
Gaźnik...tutaj trzeba robić eksperymenty z dyszami i rurkami..
Sam moj pierwszy silnik 20 lat temu był w podobny "secie"....
U mnie to zaczeło dopiero jechać jak wpadł gaźnik do Pana Mazika...na szczelinówce,ale w dzisiejszych czasach to nierealna zdobycz...
Rozwieć sobie gardziel na 23,5mm...obrób gaźnik taka podstawowa..i popróbuj rurek F8 albo F101 ta F74 muli górę i to bardziej do seryjnych wynalazków-takie moje zdanie. |
|
|
|
|
Covalsky
Covalsky
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2021-09-21, 13:37
|
|
|
buczek21, tylko fazowac na noc czy na moment ? Masz może/wiesz gdzie znaleźć dokładna instrukcja do fazowania , czy się samemu nie bawić i gdzieś oddać do zrobienia ? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2021-09-21, 17:30
|
|
|
Tak jak kolega pisze pobaw sie zaplonem i gaźnikiem. Przy takich modach fazowanie walka bym sobie odpuscila ale jak chcesz to opóźnienie walka daje mocniejszą gore a przyspieszenie mocniejszy doł. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-09-22, 22:07
|
|
|
Kombinacja 117 + F74 może nie być optymalna. Rurka F74 sama z siebie mocno wzbogaca mieszankę w dolnym zakresie, a dysza 117 jeszcze dodaje paliwa. Jakiego koloru są elekrody świec?
Dobrze byłoby zorganizować szary moduł zapłonowy i zamontować go w miejsce niebieskiego. Jeśli poprawa osiągów będzie wyraźna to winny jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Moduł szary sam z siebie ma sporo większe wyprzedzenie. |
|
|
|
|
Covalsky
Covalsky
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2021-09-23, 07:30
|
|
|
michals, świecie są koloru ' kawa z mlekiem ' . Myślisz że wymiana dysz np (120, F8) zmieniła by charakterystykę pracy gaźnika ? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-09-23, 19:03
|
|
|
Zdecydowanie, ale silnik to całość: dolot - gaźnik - zawory - komora spalania - kolanka tłumika - tłumik. Przydałoby się zmierzyć AFR w całym zakresie pracy. Do tego po tak licznych modyfikacjach musi się wszystko dotrzeć i ułożyć. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-09-25, 09:39
|
|
|
Zapomniałem zapytać o świece; typ, ciepłotę? Poza tym warto sprawdzić cewkę, kabe, ocenić energię wyładowania przez kolor iskry i masę. W EL masa z kilku przewodów spotyka sie na jednej śrubie. |
|
|
|
|
Covalsky
Covalsky
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 8 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2021-09-25, 13:14
|
|
|
michals, świece to BOSH W7BC, jeśli chodzi o elektrykę to kable są nowe ( wysokiego napięcia, czujniki położenia, nanoplex , cewka niestety stara , przewód maskowy nowy ) |
|
|
|
|
szaleniec1
ziomy rezerwy
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 221 Skąd: radziejowice
|
Wysłany: 2021-09-29, 08:05
|
|
|
musisz zrozumiec jedna podstawową rzecz,tuning silnika wolnossącego jest bardzo tródny,przyrost mocy do poniesionych nakladów fianansowaych jest nieadekwatny,Twoje odczucia z jazdy że to nie jedzie,że wolno sie zbiera mogą być mylne,posadż to na rolki,pokąż wykres,może coś wiecej sie powie gdzie jest bład,w takim silniku jak fiat 126 ma ogromne znaczenie układ wydechowy,stppien spręzania,ilość mieszanki wprowadzonej,i czas jej wydalenia z cylindra,srednica i długość wydechu,tylko czego byś nie zrobił i tak jego Vmaxa nie podniesiesz,osiągniesz szybszy czas w osiagnieciu 100 km......ups ale sie rozpisalem |
_________________ fiat 126 fl 91,audi 100,audi 100 sport quqttro,audi 5000,audi 80 B4,audi 80 B2,mercedes 123 76 chevrolet impala 1984 |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-09-30, 10:43
|
|
|
Trudno nie zgodzić się z przedmówcami. Tuning takiego silnika często zaczyna się od pogorszenia parametrów
Wystarczy jedna składowa i będzie kiepsko. Dosyć tanio można kupić G-tech (hamownię drogową) i porobić testy. Podobne wyniki (ale nie tak dokładne) dają apki na smartfona.
Zmiana wałka to zmiana napełniania komory, jeśli mieszanka będzie się odbijać z powrotem do gaźnika w jakimś zakresie obrotów to silnik nie będzie kręcić.
Podobnie była/jest moda na moduł czerwony. Dla stuningowanego silnika ten moduł to katastrofa |
|
|
|
|
|