.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: xemup
2010-06-22, 22:06
Brak ładowania - kontrolka się nie świeci
Autor Wiadomość
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2020-06-06, 21:20   

Witam wszystkich może ktoś miał taki przypadek ..
Czyli :.
- na b+ jest napięcie jak na Aku
- kontrolka swieci się na zapłonie
- po uruchomieniu kontrolka po chwili gaśnie (nawet na wolnych , jak przy gazuje nie gaśnie szybciej)

-brak ładowania

O trzeba było dziś odpalać na pych i wracać do domu bez świateł :roll:
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-06-07, 13:06   

Może być przerwa po stronie diod mocy albo przerwa w stojanie. Takie usterki najlepiej diagnozuje się podłączając oscyloskop pod B+ i D- w czasie pracy.

W razie czego służę pomocą w interpretacji wyników.
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2020-06-07, 17:12   

Dzieki nie posiadam oscyloskopu (tylko multimetr)
Odkręciłem szczotki w celu Ew czyszczenia połączeń od szczotek i zauważyłem wyżłobiony komutator .
W miarę możliwości oszlifowalem papierem , dalej nic .

Obok mam st z altkiem pomierzylem napięcia i całkiem zgłupiałem .

Jeszcze będę kombinować i mierzyć przejścia oporności ...
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2020-06-11, 14:23   

Ktoś mi powie zasadę działania kontrolki ładowania ...

Czyli brak ładowania ,kontrolka na zapłonie swieci po odpaleniu swieci i po chwili gaśnie .
Przewody od szczotek odłączone i kontrola wogóle nie swieci .
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-06-11, 18:59   

zolwik napisał/a:
Ktoś mi powie zasadę działania kontrolki ładowania ...

Czyli brak ładowania ,kontrolka na zapłonie swieci po odpaleniu swieci i po chwili gaśnie .
Przewody od szczotek odłączone i kontrola wogóle nie swieci .

Czyli wszystko w normie. Prąd płynie z aku.przez stacyjkę kontrolkę szczotki i przez regulator do masy. Kiedy odpiąłeś szczotki obwód został przerwany.
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-09-18, 10:23   

Przeczytałem cały temat i dalej jestem w kropce. Ostanio przepaliła mi się żarówka kontrolki ładowania alternatora. Założyłem led, ale nie gaśnie, pali się sztywno niezależnie od obrotów.
Napięcie na głównym wyjściu z alternatora 0v , napięcie na wyjściu i wejściu z regulatora ok 2V. Szczotki oglądałem, nie zawieszone, wystają na ok 12 mm. Dodam, że ok 2 tygodnie temu auto zaliczyło małe wodowanie, tak, że aż się rejestracja urwała i jej szukałem w wodzie na drodze. Jest na taki jakiś pomysł, czy tylko wymiana alternatora?
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 653
Skąd: src
Wysłany: 2021-09-18, 15:02   

Żarówka led w kontrolce ładowania 126p , to zły pomysł .Opór tej żarówki ma wpływ na ładowanie.
_________________

 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2021-09-18, 15:06   

Żarówka musi być dokładnie taka, jak przewidziana przez producenta, inaczej alternator się nie wzbudzi.
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-09-18, 19:42   

To by wyjaśniało! Dlaczego razem z wymianą żarówki ,, popsuł" się alternator! Zmyliło mnie, to, że np w Junaku M10, mam kontrolę LED i tam gra, ale tam oczywiście jest prądnica prądu stałego 6V i regel mechanik. Dziękówa wielka!
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-09-19, 09:06   

Przez żarówkę płynie prąd wzbudzenia alternatora. Przy żarówce 3W ma 250mA. Po zamianie na LED prąd spada do 25mA - to nie wystarczy.

Trochę martwi sprawa 0V na wyjściu z altka, bo przecież ten przewód na stałe podłączony jest z aku. Tam powinno być co najmniej 12V. Jeśli faktycznie jest 0V to pewnie zerwał się na łączeniu przy rozruszniku.
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-09-19, 22:28   

Szefuniu, bo kabel od akusia odłączałem do pomiarów. Na załączonym jest tyle, co w aku. W instrukcji do Bisa z alternatorem jest tam żarówa 1,2 wata. I taką, lub mocniejszą kupię jutro. Zatem rozumiem, że jak ta żarówka mi się gdzieś przepali na wczasach, to ładowania nie będzie? :-) Dobrze, że teraz o tym wiem, w innym razie wymieniłbym 5 alternatorów, bez efektów. :E
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2021-09-20, 09:32   

Suchy2 napisał/a:

Szefuniu, bo kabel od akusia odłączałem do pomiarów.

Na pracującym silniku? :shock: Odważnie i... bez sensu :) . Szczęście, że alternator nie ładował w tym momencie bo takie zabawy kończą się różnie - możesz upalić mostek bądź regulator napięcia i przy okazji coś po drodze w instalacji bo występują spore skoki napięcia.
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
Ostatnio zmieniony przez Kubica 2021-09-20, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
OLOnez 

Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Wawa
Wysłany: 2021-09-20, 09:34   

Suchy2 napisał/a:
Szefuniu, bo kabel od akusia odłączałem do pomiarów.

Nie rób tego na pracującym silniku. :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17