.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Kształt komory spalania/ spalanie stukowe, luźne przmyślenia
Autor Wiadomość
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-04-19, 22:17   Kształt komory spalania/ spalanie stukowe, luźne przmyślenia

Witajcie Koledzy i koleżanki!

Piszę do Was z takim pytaniem:

Czy ktoś kiedyś przecierał szlak tematu zniwelowania spalania stukowego po przez zmianę kształtu komory spalania?

O co mi dokładnie chodzi:
Jak wiadomo w małym fiacie mamy do czynienia z 2 typami komór "Wanienkowa" oraz Klinowa. Wszyscy w jakimś stopniu doprężamy silniki po przez planowanie głowicy 2/3/4mm itd. zmienia się przez to też kształt komory. Dochodzimy do momentu gdzie musimy "podbierać materiał w tłoku aby zrobić miejsce na zawory". itd itd. Kto modyfikuje trochę silniki wie o co chodzi.

Tłok w maluchu w GMP jest na "zero" z cylindrem.

I teraz temat rozmowy:
Czy ktoś kiedyś próbował np.: Podniesienia cylindrów na specjalnie dotoczonych podkładkach o wartość X oraz następnie splanowanie głowicy do uzyskania wymaganego stopnia sprężania X. Wtedy zapłon odbywałby sie w cylindrach a nie na wysokości uszczelki, zmieniłby się kształt komory, można by robić "płytsze" nacięcia pod zawory w tłoku, pojawiłby się inny rozkład cieplny? lepszy?

Co o tym sądzicie? Jeśli post zawiera jakieś błędy merytoryczne proszę o poprawienie mnie. Pozdrawiam
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2021-04-20, 06:11   

Dobrze ustawiony zapłon i więcej oktanów w paliwie wystarczy by zlikwidować stukowe. Nie po to silnik się dopreża planując głowice by potem cudować z podnoszeniem cylindrów ,lepiej nie robić nic i się piwa napić ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-04-20, 21:45   

Fajnie, że ktoś dołączył się do rozmowy.Ja chyba właśnie za dużo tego piwa wypiłem i jakieś dziwne pomysły zaczęły stukać w mojej głowie, odnośnie tej komory 8)

Faktycznie zgodzę się zabieg bez sensowny "dopreżyć planem" i podnieś cylindry, Jednak nadal ciekawi mnie praca takiego silnika gdzie stopień sprężania uzyskujemy po przez taką modyfikację (podniesienie cylindrów i splanowanie głowicy do uzyskania odp. stopnia) o jaką mi chodzi. Zawirowania w takiej komorze, rozkład cieplny itd.
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-04-20, 21:57   

Kilka razy zmieniałem stopień sprężania grubością uszczelki pod głowicę. Max zakładałem 1,5mm minimalnie 0,3mm.

Spalanie stukowe pojawia się z różnych przyczyn. Może być w średnio doprzężonym silniku przez świece o słabym przewodnictwie cieplny, dużo nagaru w silniku. Poprzez gaźnik ustawiony na jałową mieszankę. W końcu poprzez nieobrobioną uszczelkę pod głowice. Mały zadziorek potrafi narobić problemów.
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-04-20, 22:54   

Kolejna ciekawa odpowiedz, dziękuje za udział w dyskusji. Zgadza się czynników mamy wiele, wpływających na spalanie stukowe. Wątek zadziorku na uszczelce ciekawy, faktycznie może mieć wpływ.

Co do świec ja aktualnie testuję świece:
Firma: ISKRA
Model/ Typ: F100

po pierwszych testach wydaje mi się, że są chyba trochę za "ciepłe" i mają problem z "samoczyszczeniem" ale to temat na inną rozmowę, aktualnie gdybamy na temat "wpuszczenia w cylinder komory spalania"
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-04-21, 20:52   

F100 są raczej za zimne jeśli występuje problem z samooczyszczeniem. Polecam inne świece z serii TwinTip albo irydowe.

Co do "wpuszczenia spalania w cylindry" doprowadzi to do problemów. Nie pamiętam w którym (nowym) aucie dochodziło do erozji górnej krawędzi cylindrów i utraty sprężania, a że cylindry były zintegrowane z blokiem to po 100tyś km słupek szedł do wymiany :(
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2021-04-21, 21:55   

Do 5 mm spokojnie silnik malucha wytrzymuje bez stukowego na 95 jeśli jest w dobrym stanie i poprawnie wyregulowany,od 5 mm aż do końca jedynie tankowanie 100LL zostaje w większości przypadków :E
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-04-22, 19:07   

Tak, co do świec są chyba za zimne ew. ma za bogata mieszankę wszędzie pełno sadzy z rury czarno jak u diesela, nad tym będę dumał jak poprawi się pogoda.
Wiec będę myślał też nad zmianą świec, kolego michals jakieś konkretne świece polecacie?

Co do planowania kolego Hanss zgodzę się w 100%. Z autopsji wiem, że 4/4,5 plan to bezpieczna granica odnośnie stukowego i paliwa 95. Jednak trzeba tutaj napisać,że przy tym planie o którym rozmawiamy, kluczem jest jakość zalanego 95/98. Zdarzały mi się stacje (stare CPN) gdzie były problemy z dobrą jakością paliwa. Powyżej tych wartości, tak... :) wtedy zostaje mi tankowanie u sąsiada z którym graniczę płotem czyli portem lotniczym ;)
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-04-22, 20:28   

Na przykład IWF22 albo WF22TT. Paliwo paliwem ale cała reszta ma niebagatelne znaczenie. Po przekroczeniu pewnego zakresu modyfikacji mechanicznych trzeba zabrać się za zmiany w zapłonie.
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-04-23, 22:23   

Dziękuje za podanie modeli, przydatne dla następnych odkrywających ten post.
Co Panowie chyba powoli temat wyczerpany, wychodzi na to, że zabieg nie warty zachodu.
"Wpuszczanie komory spalania w cylinder" zostaje tylko abstrakcją nie dającą za wiele pożytku.
Zostajemy przy klasyce gatunku....
Amen ;)
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2021-04-23, 23:49   

Silnik malucha jest już tak przekombinowany z każdej strony na przestrzeni lat że wymyślanie koła od nowa jest trochę bez sensu. Nie wiem czy istnieje na świecie druga taka jednostka pod względem możliwości przeróbek
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-04-24, 09:30   

Czy istnieje 2 taka? Zapewne nie, bo wszystkie niedociągnięcia poprawiłaby fabryka zanim wypuszczono by produkt, a tutaj tą czynność "poprawy" zlecono użytkownikom. ;)
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2021-04-24, 14:04   

Do poprawy jest każdy silnik produkowany seryjnie,z perspektywy osoby która robi z tym nacodzień każdy jeden który mam w rękach wymaga mniejszego lub większego dopracowania szczególnie wielbione TDI. Jeśli chodzi o malucha chodziło mi bardziej o usprawnienie i zakres modyfikacji które można na nim przeprowadzić ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-04-25, 15:24   

Kolega zakładał tłoki od silnika 1500. Tamte tłoki mają garbik co samo z siebie zwiększa stopień kompresji. Przy większych zaworach trzeba było robić podebranie w tłoku. Obserwując rozkład nagaru i okopcenia doszliśmy do wniosku gdzie obciążenie termiczne jest największe. Tą metodą kolega opracował "swój" wzór tłoka.
 
     
borixon 


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 73
Skąd: z domu
Wysłany: 2021-04-26, 20:37   

Rozumiem, że od samochodu 125P silnik 1500? One faktycznie mają inna budowę tłoka z "garbem". Ciekawa modyfikacja ciekawe jak wysokość tłoka itp. Z tego co widzę średnica NOM. jest identyczna co u mniejszego brata. ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16