.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Czerwony FL 1988 RKR przyszła replika białego PZR8773
Autor Wiadomość
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-16, 20:43   

Jkubaj napisał/a:
Hej,
ładny maluszek :-) widać że włożyłeś w niego kawał serca i roboty.

Nie rozumiem tylko jednej rzeczy- rok temu remontowałeś silnik a teraz już panewki powycierane? Czy to jakiś inny silnik?


A no widzisz, bo życie się tak potoczyło, że kupiłem tego malucha o numerach RKR.
Tamte karoserie sprzedałem, dałem se spokój na razie z robieniem malucha od zera :P
Narazie się naciesze tym maluszkiem i z niego zrobię replikę białego PZRa
(muszę uzbierać fundusz na lakier) A silnik o którym wspominasz, to leży w piwnicy i czeka,
trzeba go złożyć, ale jakoś nigdy nie ma czasu :E Aczkolwiek teraz jest coraz większa motywacja :mrgreen:
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-11, 21:25   

Czyszczenia ciąg dalszy :)




Teraz to wygląda 8)


No i stało się... W piątek zapaliła się kontrolka oleju, a w niedziele już auto nie odpaliło :shock:


Czyszczenie silnika w warsztacie gdzie pracowałem, w tle fajne wozy się załapały :)


Diagnoza? Wał stanął na panewce :o


Wszystko rozebrane umyte. Wał śmietnik, panewki śmietnik


Czyścimy blok :)


Tłoki cylindry :?




Pompa oleju




To jest okazja komorę umyć 8)






Wymiana baku, czujnika, wlewu, przewodów paliwowych :)


Stary wlew dosłownie się połamał w rękach






Następnie zrobiłem mały test wskazań czujnika. Zalałem wpierw 10,5 litra i wskazówka pokazała idealnie pół baku :) Potem zalałem do pełna :wink: Stary czujnik raz działał raz nie


Robimy hamulce, strasznie piszczały a płyn czarny :lol:




Gaźnik od Marka Mączewskiego :) Koszt 200 zł, niestety nie zdążyłem przetestować, ale polecam, zaraz po remoncie będziemy testować :wink:




To zbieramy graty do złożenia nowego silnika...




Cylindry po szlifie, tłoki od Złoteckiego. Mam jeszcze nowy fabryczny zestaw, ale to do silnika białego, a nie do czerwonego :)


Głowica wstępnie oczyszczona, nie ma pęknięć miedzy zaworami, zrobimy planowanie i montaż :)


Jeszcze zamówiłem spinki do instalacji elektrycznej, bo z malucha się wszystkie połamały :-D

Taka mała zapowiedź :) Muszę jeszcze pożyczyć porządny klucz dynamometryczny i składam silnik :)
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-06-11, 22:13   

Fiat126poznan napisał/a:
Czyszczenie silnika

Czym to czyszczone?
 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-11, 22:25   

nanab napisał/a:
Fiat126poznan napisał/a:
Czyszczenie silnika

Czym to czyszczone?


Jakiś płyn do mycia silnika, karcherem spłukane. Blok czyściłem płaskim dużym śrubokrętem ściągnięty większy brud, następnie twardy pędzelek, druciak, rozpylacz ciśnieniowy z benzyną i trochę cierpliwości ;)
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
STax 

Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-06-12, 09:50   

Piękny, zazdroszczę nowego silniczka, aż szkoda chować w środku takie piękne nowe części ;)
 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-22, 21:21   

STax napisał/a:
Piękny, zazdroszczę nowego silniczka, aż szkoda chować w środku takie piękne nowe części ;)


to fakt, no ale trzeba to złożyć i mieć większą frajdę z jazdy ;)

Silnik gotowy do składania, pierścienie założone na tłoki to jedziemy z tematem!

Już prawie przypomina silnik :)

Cyk głowica :)

milion śrubek później



Już prawi koniec!

Regulacje poprawki przy piwku 0%, bo przecież trzeba testować motor :D
No i zonk... takie były emocje, że coś spierdoliłem... :facepalm: brak ciśnienia, ciągle się pali kontrolka oleju... :shock:
Ale jest dobra wiadomość, silnik odpalił bardzo dobrze! 8) Chodził chwilę, bo nie chciałem go zatrzeć :mrgreen:
No to miska w dół, rozrząd rozebrany, panewka przednia wału i co?! i nic... Parę telefonów do mądrych ludzi i co?! Odwrotnie założyłem podkładki na wale :facepalm: Przez to nie ma ciśnienia... :mrgreen:
Pierwszy raz składałem silnik od zera z poradnikami a i tak spierdoliłem :lol:
Odwrócę podkładki i poskładam jeszcze raz do kupy. :)
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2020-06-23, 10:07   

Pięknie ,czekamy na pierwsze uruchomienie . :lol:
_________________

 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-07, 10:55   

Trzeba trochę odkurzyć temat :mrgreen:

norek napisał/a:
Pięknie ,czekamy na pierwsze uruchomienie . :lol:


Odpalić odpalił. Ciśnienie zgasło więc jest git, ale coś zaczęło mocno stukać. okazało się, że obróciłem aparat zapłonowy :facepalm:
Po pozbyciu się wszystkich problemów maluch zaczął normalnie jeździć. Dotarłem go, zrobiłem jakieś 1500 km i byłem zadowolony z efektów swojej pracy.





Nawet moja dziewczyna miała okazję prowadzić bąka :P


W między czasie wpadł kompletny zapłon z eleganta



Pewnego dnia dostałem telefon od znajomka, że szuka silnika, a że byłem pewny tej jednostki to przyjechał i mi wymontował silnik, położył kasę na stół i znowu zostałem bez silnika :lol:


Jak to mówią nie ma złego co na dobre nie wyjdzie. Dostałem tyle kasy co zainwestowałem i trochę na górkę. Stwierdziłem, że poskładam sobie drugi silnik, trochę lepszy, droższy itp. :mrgreen:

Skrzynia leży czeka na wymianę, chyba teraz będzie okazja założyć świeżo wyremontowaną skrzynię (raptem 3 lata temu :E )


Wspornik i poduchy od bisa, trzeba tylko zrobić 2 gwinty w skrzyni i w karoserii


Zaczęło się zbieranie kupowanie gratów :P Alternator po regeneracji, muszę tylko przełożyć parę gratów.


Nowa cewka


Dużo małych pierdół :P


Gaźnik po regeneracji i kolanko alu




Nowy wspornik czujnika położenia wału do tego dojdzie nowy czujnik


Nowe koło pasowe pod niebieskie nano


Już nazbierałem wszystkie klamoty już miałem to składać ale narodził się nowy pomysł w głowie i remont się przedłuży :lol:




Bo wpadł mi w ręce wał od bisa


Miska i pokrywa abartha




Zrobimy trochę lepsze hamulce Pompa TRW od Fiata uno


w końcu wziąłem się za montaż uchylnych szyb, najpierw mała walka z rdzą...



Potem wpadły nowe uszczelki i przystąpiłem do montażu




Maluch dostał nowe lustra




Jeszcze muszę głowicę od eleganta 99 oddać do regeneracji i planowania


Dorwałem jeszcze takie 2 fajne ciekawostki licznik wyskalowany do 900tyś km z 2 kontrolkami od hamulców. Pół licznika z bisa założę ze wskaźnikiem temp. a w misce wyląduje czujnik.




I coś takiego kupiłem przez przypadek :E


Jest to montowane zamiast elektrodyszy w gaźniku a z podstawki gaźnika wyprowadzony wężyk do tego ustrojstwa. Będe to testować zobaczymy czy to coś w ogóle daje :mrgreen:


Kupiłem nowy wałek




Podsumowując modyfikacje:
- Miska i pokrywa Abarth
- Wał BIS + wyważone korby i tłoki
- Koło zamachowe 5kg
- Wałek rozrządu 385 Świątka
- Koła rozrządu BIS
- Łańcuszek rozrządu z napędu pompy oleju BMW
- Zapłon Elektroniczny
- Podstawka pod gaźnik
- Lekko pomodzony gaźnik
- Alu kolanko gaźnika
- Strumienica dolotu Michaela Speedera
- Nawiercona puszka dolotu
- Oszczędzac paliwa :E
- Głowica splanowana 2mm albo 2,5mm
- Poprawione kanały w głowicy
- Sprzęgło BIS z tłumikiem drgań skrętnych
- Poduszki skrzyni BIS
- Czujnik temperatury oleju w misce

A podsumowując remont:
- Regeneracja głowicy
- Wał BIS po szlifie
- Nowe panewki
- Nowy wałek rozrządu
- Nowe szklanki
- Nowe laski popychaczy
- Nowe tłoki
- Nowe pierścienie
- Nowe cylindry
- Nowe sprzęgło
- Nowa pompa oleju
- Naprawa gniazda wałka rozrządu w bloku silnika
- Nowy wydech
- Regeneracja korbowodów
- Nowy oring smoka oleju
- Nowy pierścień uszczelniający wału
- Pełna regeneracja skrzyni biegów
- Nowy docisk sprzęgła ze starych zapasów Valeo + nowa tarcza BIS
- Nowe łożysko sprzęgła
- Nowe świece, kable
- Regeneracja gaźnika
- Regenerowany Alternator i nowy pasek
- Malowanie osłon silnika proszkowo
- Nowy Termostat i naprawa mechanizmu termostatu
- Nowa cewka zapłonowa
- Nowy czujnik położenia wału
- Nowe koło pasowe EL

To by było chyba na tyle, na pewno zapomniałem o czymś napisać...
Teraz już w sumie do złożenia silnika brakują mi tylko osłony silnika, śrubki, uszczelki i regeneracja głowicy.
Gaźnik się robi, więc też lada moment dostanę paczkę z pomodzonym gaźnikiem.

Wziąłem się jeszcze za wymianę drążków kierowniczych i wspornika. Potem zbieżność i nowe opony na świeżo pomalowane felgi.
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
Ostatnio zmieniony przez Fiat126poznan 2021-02-09, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2725
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-02-07, 11:37   

No sporo tych nowości :D
Powodzenia
_________________

 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-09, 17:00   

Właśnie miałem oddać blok do naprawy gniazda wałka rozrządu ale trafił się nowy blok silnika z 1989 :E
Mam 90% nowy silnik bo tylko głowica gaźnik alternator będzie regeneracji, a wał korbowy po szlifie. :P
Niech przychodzą te paczki z klamotami i składam, bo nie mogę się doczekać :E






_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
prlautawarszawa 
prlautawarszawa


Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-17, 15:04   

Pytanko, kupiłem taki sam zestaw miski i pokrywy zaworów Abarth, u włoskiego sprzedawcy. Czy nie miałeś problemu z montażem i wszystko pasowało w 100% ? Pytam, bo słyszałem opinie, że tym bywa różnie .....
_________________
Fiat 126- 1990, Fiat 125- 1987, Poldek Caro Plus- 1999, Syrena 105- 1980, Komar- 1973, Motorynka M1
 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-17, 17:20   

prlautawarszawa napisał/a:
Pytanko, kupiłem taki sam zestaw miski i pokrywy zaworów Abarth, u włoskiego sprzedawcy. Czy nie miałeś problemu z montażem i wszystko pasowało w 100% ? Pytam, bo słyszałem opinie, że tym bywa różnie .....


Powiem tak, miskę przymierzyłem do bloku, na oko pasuje, ale jeszcze jej nie przykręcałem...
Gorzej z pokrywą zaworów bo nie chce wejść na szpilki od głowicy, jakoś ten temat trzeba ugryźć.. :roll:

MAŁA AKTUALIZACJA:
Więc tak, zakupiłem wagę do 2kg. Następnie poważyłem korbowodowy i tłoki. Wyniki są następujące:
1. Tłok: 327,3g
2. Tłok: 325g
Rożnica: 2,3g

1. Korbowód: 438,6g (Główka 60g / stopa 378,6g)
2. Korbowód: 428,2g (Główka 52g / stopa 376,2g)
Rożnica: 10,4g (Główka 8g / stopa 2,4g)

Także jak widać trzeba zdjąć łącznie z korbowodu 10,4g i z tłoka 2,3g

Teraz tylko czekam aż szlifierz zrobi robotę z wałem i głowicą bo się coś robota opóźniła :>
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2021-02-19, 11:07   

Jak ważyłeś te korobowody??
Bo korby nie wystarczy połozyć na wadze....
Pytam dla pewności że poprawnie ważone,a nie po to żeby się "dojebać " :)
 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-08, 22:30   

buczek21 napisał/a:
Jak ważyłeś te korobowody??
Bo korby nie wystarczy połozyć na wadze....
Pytam dla pewności że poprawnie ważone,a nie po to żeby się "dojebać " :)


Wyważone jest zgodnie ze sztuką. Spokojnie :)

Więc tak się złożyło, że nie miałem czasu, ale w końcu wziąłem się za ten mój wóz.

Rozrusznik ogarnąłem, mały przegląd i malowanie :)


Potem ogarnąłem wiązkę i parę pierdół w komorze silnika :)







Blachy odebrane z malowania :)


Silnik słupek 8)


Silnik gotowy :D




Gaźnik zastępczy założyłem, jeszcze przyjdzie podstawka pod gaźnik oraz gaźnik po regeneracji i małym tuningu


Silnik w budzie :D Czas odpalać :P


Lewarek do naprawy. Tulejki lewarka


Niedziela 09.05.2021 godzina 12:30
Silnik odpalił. trochę oleju w cylindry, trochę benzyny w gaźnik. Zagadał za pierwszym razem. Ciśnienie zgasło, nic nie stuka nic nie puka. Silnik chodzi równo. Remont silnika uważam za udany.
:)
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
Fiat126poznan 
Maluchomaniak.


Wiek: 26
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 343
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-04, 12:49   

Długo nic nie pisałem z powodu braku czasu... ale uzbierało się trochę zdjęć, z okazji, że mam wolne postanowiłem dodać dłuższy wpis :)


W sumie to nie wiem od czego zacząć :> ale może od początku :D Silnik dotarłem

40 000 km - Remont, odpalenie i wymiana oleju
40 700 km - wymiana oleju i czyszczenie filtra
41 400 km - Wymiana oleju i czyszczenie filtra
43 500 km - wymiana oleju i czyszczenie filtra
45 000 km - wymiana oleju i czyszczenie filtra
Teraz auto ma przebieg 46 500 km i jeździ bez problemowo :)

Z powodu awarii drugiego auta, maluch służy mi na codzień
Postanowiłem po niższych temperaturach wymienić olej przed dojechaniem do przebiegu,
ponieważ mocno było czuć benzynę, pewnie przez dłuższą pracę na ssaniu :P
Teraz olej wymieniam co 5 tyś km lub wcześniej gdy za bardzo czuje benzynę w oleju :E

Teraz trochę o modyfikacjach które zrobiłem w między czasie
Dorwałem tłumik Michaela speedera 2 rurki :D











Silnik jeździ na oleju 10W40 ELF póki co nie mam zastrzeżeń, kontrolka oleju mogła by szybciej gasnąć jedynie.
Uszczelniałem miskę i ściągałem głowicę bo osłony się orzygały olejem to generalnie wszystko w środku silnika wyglądało w porządku


Przebieg 46300 km awaria sprężyny silnika :P Koszt naprawy 40 zł :)





Jako, że miska abartha ma więcej oleju, który się dłużej nagrzewa zwłaszcza zimą...
Wpadło małe usprawnienie i pewna przeróbka. Na ssaniu potrafi przednią szybę rozmrozić :P
A autem można było jeździć w krótkim rękawku przy -15 stopniach :mrgreen:








Potem auto dostało nową przednią szybę 8)






Potem pojechałem na przegląd, który przeszedł bez problemu, diagnosta podziwiał silnik 8)



Założyłem rurkę F74 i podstawkę pod gaźnik. Będe kombinował z dyszami paliwa 117 i 120.


Na nowy sezon czekają opony FALKEN do tego będą bezdętkowe felgi po malowaniu proszkowym 8)




Odświeżyłem trochę wnętrze, wymieniłem fotele na trochę lepsze bo mi regulacje nie działały :mrgreen:


Nowy akumulator, klemy oraz pokrowiec skórzany 8)


Porządek w bagażniku


z mało ważnych faktów dorobiłem w końcu zapasowy kluczyk do stacyjki


Kupiłem trochę klamotów, żeby mieć co robić. Na wiosnę remont hamulców będzie
W piwnicy leży pompa Fiata uno 1,5 TRW, jeszcze będe zamawiać przewody sztywne miedziane i elastyczne w stalowym oplocie. Takie same zakładałem do Volvo S60 2.4T 200km




Wymieniłem tylne amory bo mi dupcia skakała trochę :lol:


trafiłem na okazję jazdy po torze Poznań z okazji orkiestry świątecznej pomocy
mogłem trochę przetestować swój silnik 8)









Czerwony elegant PO2TW94 to wóz znajomego, uratowaliśmy wóz od śmierci na złomowisku.
Tak jak mojego FLa złożyłem mu cały wóz od zera i tak razem jeździmy :mrgreen:


Na A2 przed wymianą dysz paliwa robiłem już mały test prędkości, tylko tak mi się udało zdjęcie zrobić, ale było również 140 licznikowe :D


a to takie tam nocą przejażdżki :P
Swoją drogą będe się na hamownie wybierał bo jestem ciekawy ile ma mocy :mrgreen:
_________________
MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15