Fiat 126p 650Sport by Piter7391 |
Autor |
Wiadomość |
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-09-27, 21:48
|
|
|
Co do amortyzatorów na tył polecam przednie amortyzatory z t4. Wystarczy przerobic dolne mocowanie. Mi temat tej modyfikacji podsunął Macioo i też mi je przerobił. Już w dwóch maluchach na tyle smigam na gazowych SRLach z t4 przerobionych przez Maćka. Jest na prawdę zajebiscie. |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2019-09-28, 13:08
|
|
|
r3mix napisał/a: | grzesiol, nie jest za twardo? |
Ziomek wrzucił ostatnio T4 na tył i twierdzi że nawet jest dość miękko |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
grzesiol
126BIS
Wiek: 30 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-09-29, 13:49
|
|
|
Tył w Maluchu jest ciężki wiec dają radę. Wg mnie jest idealnie. Jakby było za miękko to kumpel przywiózł kiedyś na spota zwykłe olejowe z T4 to był na prawdę beton, B6 to były przy nich galaretki.
Tak jak pisałem, mam przerobione przednie gazowe SRLe z T4 i jest miód z tyłu na ulice. |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-29, 20:38
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi
Te gazowe amorki z t4 mnie zainteresowały, wystarczy tylko przerobić dolne mocowanie i już będzie p&p do malana?
Co do przodu to jeszcze nie wiem na co padnie, ale muszę teraz zająć się tłokami i głowicą do mojego bolida, bo co z tego że będzie zawias jak nie będzie jak jeździć |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-09-30, 09:17
|
|
|
Tylko dół,u góry jest ta sama szpilka m10 co w maluchu |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-04-20, 20:11
|
|
|
Odkurzam temat bo już mocno zarósł, więc jedziemy
7 setka leże na razie w częściach i się kurzy, problemem okazały się tuleje cylindra które po szlifie i wyjęciu z łap maszyny natychmiastowo zmieniają wymiary tak mocno że nie idzie ich użyć przez co w tym momencie jestem na etapie szukania surówek i rozkminki nad innym alternatywnym rozwiązaniem.
Co mogę powiedzieć jeszcze o 0,7 silnik po przebiegu 5 tys. km wyglądał bardzo ładnie, przypuszczam że żywotność drastycznie się nie zmniejszyła, gdyby nie zacier spowodowany moja pomyłką i lekko zwalonym gaźnikiem, myślę że z powodzeniem śmigał by dalej.
Malczan kurzył się w garażu praktycznie pół roku, w zeszłym tygodniu wyprowadziłem go z garażu i zacząłem prace nad instalacją elektryczną, w tym sezonie zagości , w sumie już zagościł rozrusznik z automatem, ponieważ męczyło mnie szarpanie cięgna i bendyks już padał więc teraz malan będzie palony z guzika
A przy okazji wymiany rozruchnika ogarnąłem trochę instalację w komorze silnika.
Drugim elektrycznym usprawnieniem będzie pompa paliwa, do której też już jest pociągnięta instalacja przy okazji ciągnięcia kabla do automatu, rozrusznik jak i pompa sterowane są 2-ma przekaźnikami umiejscowionymi w bagażniku, pompa włącza się po przekręceniu zapłonu, a rozrusznik po guziku, wszystko zabezpieczone dodatkowym bezpiecznikiem.
Ale że malan musi latać to złożyłem sobie budżetowe "mocne" 650
przy okazji bawiąc się trochę w metalurga i robiąc odpowietrzenie skrzyni korbowej z miejsca po mechanicznej pompie paliwa
|
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-04-20, 20:18
|
|
|
Piter7391,
Ja mam roztaczane u siebie seryjne cylindry,w to była wprasowana tuleja z jakiegoś diesla z renault..
I dopiero taki cylinder był obrabiany pod ostateczny wymiar..
A taki sposób?
U mnie trzyma to wymiary,bo było sprawdzane czy to przez szlifierza,czy to później przezemnie.. |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-04-20, 20:26
|
|
|
U mnie też tak było tylko że tuleja była z CC700, najgorzej wyszedł 2-gi cylinder który był przytarty i przegrzany, po szlifie na 2-gi nad wymiar zaczęły się jaja, tuleja jest jakby za cienka i nie tylko traci wymiar w "jajo" ale także się skręca w pionie i z dychy luzu w obejmie maszyny robi się miejscami 3 setki luzu po wyjęciu.
Jaką masz średnicę zewnętrzną tych tulei ok 85mm?
Może własnie zmienię tuleje na inne bo być może te są z gównolitu i dlatego wyszły takie jaja. |
|
|
|
|
buczek21
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 238 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-04-20, 22:48
|
|
|
Cytat: | Jaką masz średnicę zewnętrzną tych tulei ok 85mm? |
85-86mm z tego co pamiętam..Teraz nie mam jak to pomierzyć,nie ukrywam...
Ale u mnie były w miarę grube ścianki...
Na 100% wiem że są z jakiegoś diesla z renault. |
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2020-04-23, 09:11
|
|
|
Ale masz wylizaną komorę
Podziwiam zaufanie do pompy paliwa firmy QAP, jak ci padnie gdzieś w trasie to może być lipton
Mam nadzieję że uda się w tym roku gdzieś spotkać na zlocie |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2020-04-23, 09:35
|
|
|
Ty mi powiedz lepiej co to masz za ramiona wycieraczek? To są jakieś gumowe nakładki? |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-04-23, 10:29
|
|
|
Jareg napisał/a: | Ale masz wylizaną komorę
Podziwiam zaufanie do pompy paliwa firmy QAP, jak ci padnie gdzieś w trasie to może być lipton
Mam nadzieję że uda się w tym roku gdzieś spotkać na zlocie |
Komora musi błyszczeć nie można ładnego silnika pchać w jakiś syf
Są tanie dlatego kupiłem dwie i jedna będzie w bagażniku jako zapas
ignac2004 napisał/a: | Ty mi powiedz lepiej co to masz za ramiona wycieraczek? To są jakieś gumowe nakładki? |
Tak to są jakieś tuningowe gumy, naciągane na ramie, zdjęte z malucha ze szrotu więc raczej dedykowane, chociaż raz widziałem na tylnej wycieraczce w Golfie 2 ale pewnie pasowało ze względu na ten sam rozmiar co w 126. |
|
|
|
|
Budzik
ziomy rezerwy MENAGO
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 1870 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-04-25, 20:28
|
|
|
Najtaniej znalazłem za 62 ziko, więc nawet jak jedna polata 1,5-2 sezony to i tak git bo za 124 ziko mam kilka lat spokoju, a na dobrą firmową trzeba wywalić jakieś 2 stówki. |
|
|
|
|
|