Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 126p 650Sport by Piter7391
Autor Wiadomość
grzesiol 
126BIS


Wiek: 26
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-27, 21:48   

Co do amortyzatorów na tył polecam przednie amortyzatory z t4. Wystarczy przerobic dolne mocowanie. Mi temat tej modyfikacji podsunął Macioo i też mi je przerobił. Już w dwóch maluchach na tyle smigam na gazowych SRLach z t4 przerobionych przez Maćka. Jest na prawdę zajebiscie.
 
     
r3mix 
kaszubski passaciarz


Wiek: 22
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 890
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-09-28, 10:12   

grzesiol, nie jest za twardo?
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Jareg 
Moderator
Sherlock Holmes


Wiek: 22
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1137
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-09-28, 13:08   

r3mix napisał/a:
grzesiol, nie jest za twardo?

Ziomek wrzucił ostatnio T4 na tył i twierdzi że nawet jest dość miękko :lol:
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: Bora Bora '99
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Peugeot 205 GRD '91
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 26
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-29, 13:49   

Tył w Maluchu jest ciężki wiec dają radę. Wg mnie jest idealnie. Jakby było za miękko to kumpel przywiózł kiedyś na spota zwykłe olejowe z T4 to był na prawdę beton, B6 to były przy nich galaretki.
Tak jak pisałem, mam przerobione przednie gazowe SRLe z T4 i jest miód z tyłu na ulice.
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1029
Skąd: Radom

Wysłany: 2019-09-29, 20:38   

Dzięki za odpowiedzi :)
Te gazowe amorki z t4 mnie zainteresowały, wystarczy tylko przerobić dolne mocowanie i już będzie p&p do malana?
Co do przodu to jeszcze nie wiem na co padnie, ale muszę teraz zająć się tłokami i głowicą do mojego bolida, bo co z tego że będzie zawias jak nie będzie jak jeździć :lol2:
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 24
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 625
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-09-30, 09:17   

Tylko dół,u góry jest ta sama szpilka m10 co w maluchu ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1029
Skąd: Radom

Wysłany: 2020-04-20, 20:11   

Odkurzam temat bo już mocno zarósł, więc jedziemy 8)
7 setka leże na razie w częściach i się kurzy, problemem okazały się tuleje cylindra które po szlifie i wyjęciu z łap maszyny natychmiastowo zmieniają wymiary tak mocno że nie idzie ich użyć :evil: przez co w tym momencie jestem na etapie szukania surówek i rozkminki nad innym alternatywnym rozwiązaniem.
Co mogę powiedzieć jeszcze o 0,7 silnik po przebiegu 5 tys. km wyglądał bardzo ładnie, przypuszczam że żywotność drastycznie się nie zmniejszyła, gdyby nie zacier spowodowany moja pomyłką i lekko zwalonym gaźnikiem, myślę że z powodzeniem śmigał by dalej.

Malczan kurzył się w garażu praktycznie pół roku, w zeszłym tygodniu wyprowadziłem go z garażu i zacząłem prace nad instalacją elektryczną, w tym sezonie zagości , w sumie już zagościł rozrusznik z automatem, ponieważ męczyło mnie szarpanie cięgna i bendyks już padał więc teraz malan będzie palony z guzika :D
A przy okazji wymiany rozruchnika ogarnąłem trochę instalację w komorze silnika.







Drugim elektrycznym usprawnieniem będzie pompa paliwa, do której też już jest pociągnięta instalacja przy okazji ciągnięcia kabla do automatu, rozrusznik jak i pompa sterowane są 2-ma przekaźnikami umiejscowionymi w bagażniku, pompa włącza się po przekręceniu zapłonu, a rozrusznik po guziku, wszystko zabezpieczone dodatkowym bezpiecznikiem.



Ale że malan musi latać :twisted: to złożyłem sobie budżetowe "mocne" 650 :mrgreen:
przy okazji bawiąc się trochę w metalurga i robiąc odpowietrzenie skrzyni korbowej z miejsca po mechanicznej pompie paliwa ;)







  
 
     
buczek21 

Wiek: 38
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 221
Skąd: Bytom
Wysłany: 2020-04-20, 20:18   

Piter7391,
Ja mam roztaczane u siebie seryjne cylindry,w to była wprasowana tuleja z jakiegoś diesla z renault..
I dopiero taki cylinder był obrabiany pod ostateczny wymiar..

A taki sposób?
U mnie trzyma to wymiary,bo było sprawdzane czy to przez szlifierza,czy to później przezemnie..
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1029
Skąd: Radom

Wysłany: 2020-04-20, 20:26   

U mnie też tak było tylko że tuleja była z CC700, najgorzej wyszedł 2-gi cylinder który był przytarty i przegrzany, po szlifie na 2-gi nad wymiar zaczęły się jaja, tuleja jest jakby za cienka i nie tylko traci wymiar w "jajo" ale także się skręca w pionie i z dychy luzu w obejmie maszyny robi się miejscami 3 setki luzu po wyjęciu.
Jaką masz średnicę zewnętrzną tych tulei ok 85mm?
Może własnie zmienię tuleje na inne bo być może te są z gównolitu i dlatego wyszły takie jaja.
  
 
     
buczek21 

Wiek: 38
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 221
Skąd: Bytom
Wysłany: 2020-04-20, 22:48   

Cytat:
Jaką masz średnicę zewnętrzną tych tulei ok 85mm?

85-86mm z tego co pamiętam..Teraz nie mam jak to pomierzyć,nie ukrywam...
Ale u mnie były w miarę grube ścianki...
Na 100% wiem że są z jakiegoś diesla z renault.
 
     
Jareg 
Moderator
Sherlock Holmes


Wiek: 22
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1137
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-04-23, 09:11   

Ale masz wylizaną komorę :shock:
Podziwiam zaufanie do pompy paliwa firmy QAP, jak ci padnie gdzieś w trasie to może być lipton :E
Mam nadzieję że uda się w tym roku gdzieś spotkać na zlocie :roll:
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: Bora Bora '99
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Peugeot 205 GRD '91
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 32
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2971
Skąd: Tychy
Wysłany: 2020-04-23, 09:35   

Ty mi powiedz lepiej co to masz za ramiona wycieraczek? To są jakieś gumowe nakładki?
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1029
Skąd: Radom

Wysłany: 2020-04-23, 10:29   

Jareg napisał/a:
Ale masz wylizaną komorę :shock:
Podziwiam zaufanie do pompy paliwa firmy QAP, jak ci padnie gdzieś w trasie to może być lipton :E
Mam nadzieję że uda się w tym roku gdzieś spotkać na zlocie :roll:


Komora musi błyszczeć nie można ładnego silnika pchać w jakiś syf :mrgreen:

Są tanie dlatego kupiłem dwie i jedna będzie w bagażniku jako zapas :E


ignac2004 napisał/a:
Ty mi powiedz lepiej co to masz za ramiona wycieraczek? To są jakieś gumowe nakładki?


Tak to są jakieś tuningowe gumy, naciągane na ramie, zdjęte z malucha ze szrotu więc raczej dedykowane, chociaż raz widziałem na tylnej wycieraczce w Golfie 2 ale pewnie pasowało ze względu na ten sam rozmiar co w 126.
  
 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 29
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1859
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-04-24, 21:12   

Ile kosztuje teraz taka pompa QAP ?
Moja padła po 1.5 sezonu.
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
Piter7391 


Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1029
Skąd: Radom

Wysłany: 2020-04-25, 20:28   

Najtaniej znalazłem za 62 ziko, więc nawet jak jedna polata 1,5-2 sezony to i tak git bo za 124 ziko mam kilka lat spokoju, a na dobrą firmową trzeba wywalić jakieś 2 stówki.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15