Wbicie swapa , przegląd |
Autor |
Wiadomość |
MacFly
Młody user
Wiek: 28 Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-09-10, 13:27 Wbicie swapa , przegląd
|
|
|
Witam chłopaki pytanie za 100 Pukntów . Jak obecnie wygląda sprawa wbicia swapa ? Jest opcja jakoś to ugryźsć czy już jest lipa. Po nowym roku ma wejść derektywa z karami za nie przerejestrowanie a mi przez dłuższy czas się nie spieszyło miałem ogarnać przerejestwowanie w tym miesiącu ale się połapałem że mi wyszedł przegląd a niestety z wmontowanym 1.2 nie ma opcji nigdzie w okolicy go podbić . Mógł by ktoś rozwinąć jakoś temat bo jeśli do grudnia nic nie wykombinuje to niestety będę musiał się rozstać z kaszalkiem na wieczny odpoczynek a naprawdę nie chciał bym tego robić bo buda w miarę się trzyma jak na eleganta i powoli mam już jakieś graty blacharskie odłozone do niego ;/ . |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-10, 16:43
|
|
|
Teraz zostaje chyba tylko opvja rzeczoznawcy ktory wszystko sprawdzi udokumentuje i wystawi papier z którym trzeba bedzie jechac na przeglad i wbic to w dowod. |
|
|
|
|
MacFly
Młody user
Wiek: 28 Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-09-24, 23:32
|
|
|
Napisałem do znajomego który pracuje na Stacji i temat bardzo ciężki do ugryzienia .
Zasadniczo da się to zrobić bo nie zmienia się rodzaj pojazdu. Natomiast mało kto będzie chciał wgl. podjąć ten temat. Bo po pierwsze takie zmiany powinna wykonywać firma z odpowiednim wpisem do PKD i tego raczej każdy będzie wymagał , w sensie rachunku za zrobienie SWAPa (sam ze znajomymi robiłem przekładkę powodzenia ...).
Po drugie, pozostaja kwestie czysto konstrukcyjne, czyli:
- czy seryjny układ hamulcowy wystarczy (raczej nie, więc trzeba zastosować inny co z kolei jest średnio legalne)
- jak zmieni się stateczności takiej wydumki podczas jazdy? A zmieni się na pewno bo silnik z Fiata jest dużo cięższy od tego z malucha.
- czy karoseria wytrzyma dokonane zmiany?
-Jest opcja podbicia przez diagnostę ale musiałbym mieć opinię rzeczoznawcy a rzeczoznawca raczej nie klepnie z tego powodu że za dużo elementów w samochodzi nie jest fabrycznych i najgorszym przypadku chodź by dzwona on będzie brany za dupę jeżeli kaszlak się bardziej złoży niż normalnie ...
Czyli niestety żeby chodź móc go przerejestrować będę musiał się uzbroić w seryjny slnik wywalić chłodnicę , zapchać dziurę w pasie przednim i liczyć że nikt nie przyczepi o to na przeglądzie ... Ehh w polsce zawsze pod górę ... |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2019-09-25, 10:31
|
|
|
Mozesz wstawiać samemu silnik czy klatke ale na wszystko musi być papier i dokumentacja zdjęciowa. Możesz nawet klatkę bezpieczeństwa robić samemu ale musisz zrobić pełną dokumentacje. Czy uzylez takich rur a takich czy masz odpowiednie uprawnienia by to pospawać, czy mocowania do karoseri sa w odpowiednich miejscach itd itd. Udokumentowanie tego zajmuje wiecej czasu i pracy niż sama budowa i montaż.
Także zwykły zjadacz chleba robi przeglądy na lewo choć wszystko ma zrobione na tip-top. Bo najpierw coś robi a później się zastanawia jak to zalegalizować |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-09-25, 12:29
|
|
|
To zajebistych macie diagnostów w tej małopolsce.Wbijałem 3 ople w poloneza i nigdy nie było problemów jedyne warunki jakie były to miało być to zrobione solidnie i schludnie bez żadnych trytytek ani wiszących kabli
Niestety ale nie od dziś wiadomo jak większość swapów w polsce wygląda,byle odpalało i jechało a potem płacz że nie chcą tego wbić |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-09-25, 16:52
|
|
|
Ale w polonezie czy bmw nie robią problemu, rozszezony przeglad i zmiana pojemności i gotowe, nie widać w tych autach jakiś poważniejszych ingerencji w konstrukcje, pewnie r4 opla w caro wejdzie bez żadnego cięcia podłużnic i dorabiania jakiś mega wieszaków i flansz skrzyni jak to wygląda w przypadku malucha. |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-09-25, 19:11
|
|
|
MacFly napisał/a: | A zmieni się na pewno bo silnik z Fiata jest dużo cięższy od tego z malucha. |
Jesteś pewien? |
|
|
|
|
Ziwoj
Dołączył: 17 Lip 2019 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-09-27, 22:31
|
|
|
Witam dołoże trochę od siebie otóż grzebie sobie w garażu właśnie swapa 1.1 kupiłem go jako rozpoczęty projekt ale nie jeżdżący osoba która mi go sprzedała była jego kolejnym właścicielem ale z braku czasu musiał go odsprzedać jest właścicielem stacji diagnostycznej i diagnostą zapewnił mnie że nie będzie problemu z wbiciem w dowód takiego silnika jedyne co będzie potrzebne to faktura na montaż silnika przez warsztat .
Wszystko już załatwione wystarczyło oświadczenie mechanika odpis CEiDG i ten najważniejszy element odpowiedni diagnosta. |
_________________ 126p swap 1.1 spi
|
|
|
|
|
|